קבוצת אמנים אנונימית העומדת מאחורי מותג האופנה החדש KA Design, מחוללת בימים אלה מהומה ברשת, סביב פעילותה להחזרתו של סמל הסווסטיקה, הידוע גם כצלב קרס, לקדמת הבמה. בסרטון שפרסמה הקבוצה לאחרונה ברשתות החברתיות, הם מסבירים כי הסמל שנמצא בתרבות מזה 5,000 שנים, ופופולארי עד היום בתרבות ההודית, היה לסימן של אהבה, שלום ומזל, עד שאומץ על ידי המפלגה הנאצית בשנות ה-30 של המאה הקודמת והפך מזוהה עם רצח עם, השמדה המונית ושנאת האחר. כיום הוא אסור להפצה בגרמניה, בישראל ובעוד מדינות אירופאיות, אולם במותג החדש שמו להם למטרה להחזיר את סמל הסווסטיקה לשיח התרבותי והעיצובי, ולהטעין אותו מחדש בערכים המקוריים שלו. לטובת כך הם יצרו את הסמל מחדש, בצבע לבן או בצבעוניות של דגל הגאווה (לדבריהם, כמחווה לקהילת הלהט"ב), והדפיסו אותו על סדרת חולצות וסווטשירטים עם הכיתובים Peace, Zen ו-Love.
לא מפתיע, אם כן, שהרעיון הרדיקלי הגובל בלא מעט טעם רע לא עבר חלק ברשתות החברתיות, כך שעמוד החברה בפייסבוק מדורג בציון הנמוך 1.6, כתוצאה מתגובות קשות. "הסימן הזה מייצג מוות, שנאה, גזענות וטעם רע מאוד", כתבה אחת הגולשות. אחרת הוסיפה בציניות: "אולי תהפכו את טרבלינקה למועדון בריאות. אתם יכולים לתת גם לזה פרשנות חדשה, אידיוטים! האם אתם מנסים למחוק את השמדתם של 6 מיליון יהודים?! היטלר רוקד עכשיו בקברו". מרבית התגובות מחו נגד הניסיון להציג את סמל השמדת היהודים בשואה בצורה חיובית ופיוטית, אך היו גם בודדים שראו בכך שינוי מרענן. "אני אוהב את הרעיון והעיצוב מצוין", כתב אחד הגולשים. "כך מתחילות מהפכות".
בראיון לאתר האופנה של מגזין דייזד אנד קונפיוזד סירבו חברי המותג להיחשף, וסיפרו כי הם פועלים "איפשהו באירופה" - ודאי כי במדינות רבות יצירת הסמל היא עדיין מחוץ לחוק, מאז תום מלחמת העולם השנייה. "אין שום דבר חדש בעיצוב שיצרנו, אבל יחד עם זאת, הוא לגמרי מקורי בזכות האסוציאציה הבלתי צפויה של המשמעות החדשה שיצרנו", אמרו. "אנשים מעולם לא ראו את צלב הקרס עם כיתוב של שלום וצבעוניות של קשת בענן". כשנשאלו מדוע דווקא עכשיו, הסבירו כי אין בהכרח סיבה מסוימת. "יכולנו לקבל את ההחלטה להחזיר את צלב הקרס לפני 10 שנים או בעוד 10 שנים, או אפילו יום אחרי נפילת הנאציזם. אנחנו עושים זאת מתוך אהבת הסמל וצורתו האסתטית, ונשמח לחלוק את היופי שלו במנותק מהשנאה הקשורה אליו".
לדבריהם, כרגע המכירות בחנות האונליין של המותג נמוכות, והם אף מודים כי ניכר שלאנשים רבים יש בעיה לרכוש חולצה עם צלב קרס, אך הם היו רוצים שאנשים רבים ילבשו את החולצות שלהם, כדי לייצר אוטופיה ולקדם רעיונות של אהבה ושלום. "אותם אנשים שנפגעים מהחולצות שלנו אינם רוצים לשבור את הקשר החזק בין הסמל לבין זוועות הנאציזם", הם אומרים. לשאלה מה יקרה אם המותג יאומץ על ידי ניאו נאצים, ענו במותג את התשובה המקוממת הבאה: "לא אכפת לנו אם ניאו נאצים יקנו את החולצות שלנו. כל עוד ילבשו את החולצה, הדבר יוביל לדיון בנושא הסמל".