עיצוב

יש לי אריזת גלידה הכי טובה: 15 שלגונים שמוכרחים לשלוף מהמקרר

מלונדון ועד קייפטאון, מסינגפור ועד ריו דה זנ'יירו: גלידות וארטיקים עם עיצובים טעימים בטירוף. מתי נראה כאלה גם בסופרמרקטים בישראל?

עודד בן יהודה פורסם: 02.07.17 12:38
  (עיצוב: סטודיו I WANT DESIGN)

תחילת חודש יולי, 33 מעלות, 75% לחות (שמרגיש כמו 38 מעלות) - מהרגעים שבהם אתה תוהה למה סבתא שלך בחרה לעלות לארץ ישראל, ולא להישאר איפשהו בצפון אירופה. את הנחמה שלי אני מוצא בבועות החמצן שמפוזרות ברחבי העיר: הסופרמרקטים הקרירים, וספציפית במחלקת הגלידות. רק שמשטרת העיצוב הפנימית ממיסה את השמחה הצוננת, כשהיא נתקלת באריזות המשעממות של השלגונים המקומיים. לקוראינו בשטראוס, בתנובה וברשתות המזון הגדולות,  הבאנו 15 דוגמאות לאריזות גלידה שוות באמת.  


XNET_IC_HALO_00
גלידה בטעם "עוגת יום הולדת" -- HALO TOP האמריקאית מנסה לעשות מהפכה בשוק הגלידות / עיצוב: peckandco

 

עם לוגו שמזכיר את סנאפצ'ט, טקסטורות גרפיות צבעוניות ומכסה (שהפך לאייקון) בצבע זהב -- HALO TOP האמריקאית מנסה לעשות מהפכה

בשוק הגלידות. ג'סטין וולברטון, עו"ד במקצועו שמאס בבתי המשפט, החליט בתחילת העשור להשיק מותג גלידות שיהיה לא רק בריא, אלא גם רענן ומעלה חיוך. "לא רצינו לגרום לצרכן לבלות זמן רב מדי במעברי הסופרמרקטים ולקרוא את התווית", העיד וולברטון על האתגר העיצובי. "ידענו שנצטרך להציג את החומרים בצורה חדשה ופשוטה יותר". עם שמות לא שגרתיים לגלידות  וטקסטורות מאויירות, הצליח הסטודיו לעיצוב אריזות פק אנד קומפני לא רק לפתח אישיות מותג, אלא לתת הצצה מקורית על מה שמסתתר בפנים. וולברטון מתגאה, אגב, ש-Halo Top מאפשרת לאכול ליטר גלידה עם כמות קלוריות זהה למנת גלידה סטנדרטית בודדת.

 


XNET_IC_HALO_01
הטעמים השונים והפרשנות הטקסטורלית הצבעונית של HALO TOP / עיצוב: peckandco

XNET_IC_HALO_02
אתם רואים נכון: על גבי האייקון השדוני נקוב מספר הקלוריות לכל המיכל / עיצוב: peckandco

 


XNET_IC_Wauw-1
בהחלט וואהו! -- הלוגו התלת-ממדי של הגלידה WAUW! / עיצוב: snask

XNET_IC_Wauw-2
מתוך ספר המותג של גלידת WAUW! / עיצוב: snask

XNET_IC_Wauw-5
שילוב בין פונט נוקשה וחד לפונט רך ועגלגל / עיצוב: snask

 

"זייפנו עם הסוכר", מכריזה הכותרת הראשית כשנכנסים לאתר האינטרנט של מותג הגלידות השוודי WAUW! "נכון. לא הוספנו שום סוכר, ועדיין יצרנו גלידה מדהימה שיש לה כל התחושות הטעימות של הגלידה המסורתית, ובוודאי שלא התפשרנו על הטעם". עם ניסיון של 35 שנים ושיתוף פעולה עם שף גורמה, החברה רקחה מתכוני גלידה מקוריים וגם שפה עיצובית לא צפויה. סטודיו SNASK השוודי בחר בצבע השחור לשלוט באריזה, ועם שפה טיפוגרפית שמצליחה למשוך את תשומת הלב מכדורי הגלידה הפסטליים שמצולמים על גבי האריזה.

 

 


XNET_IC_Wauw-3
הטעמים השונים של WAUW! השוודית / עיצוב: snask

XNET_IC_Wauw-4
שחור הוא השחור החדש / עיצוב: snask

 


XNET_IC_Suomen-Jäätelö-by-Werklig-01
סלע שוקולד גס -- ארט דיירקשן מופתי / עיצוב: Werklig

XNET_IC_Suomen-Jäätelö-by-Werklig-03
מחווה לעיצוב התעשייתי הפיני / עיצוב: Werklig

XNET_IC_Suomen-Jäätelö-by-Werklig-04
מחווה לעיצוב התעשייתי הפיני / עיצוב: Werklig

XNET_IC_Suomen-Jäätelö-by-Werklig-05
צבעוניות פסטלית שכבר עושה מעט קריר / עיצוב: Werklig

 

עם סטיילינג שלא היה מבייש מותגי קוסמטיקה איכותיים, וארט דיירקשן שכולל ריהוט (!) של מעצבים מקומיים --  Suomen Jäätelö הפיני נותן פייט אלגנטי לשוודים. עם טקסטורה כחולה ומאוירת, שמאזכרת את צבעי הדגל הפיני, ומרקמי חלב, Werklig הפינים (שזכו באינספור פרסי עיצוב) מעניקים חוויה ייחודית.

 


XNET_IC_Suomen-Jäätelö-by-Werklig-02
ארט דיירקשן שמפעיל את בלוטות הריר / עיצוב: Werklig

 

Pols Plombirs, מותג גלידות לטבי שהוקם בשנות ה-60 הקומוניסטיות, זכה לפני ארבע שנים למתיחת פנים עיצובית. אנדריי זורין הרוסי העניק פרשנות עדכנית למראה הקלאסי של המותג. זורין התבסס על הנראות הישנה, צימצם את סקלת הצבעים לשלושה בלבד, אך העשיר את השפה הגרפית בגופנים שונים שמייצרים שפה שונה מהמינימליזם ששוטף מעצבים גרפיים ברחבי העולם:

 


XNET_IC_POLS_00
דב הקוטב של POLS / עיצוב: אנדריי זורין

XNET_IC_POLS_01
עטיפות נייר ששומרות על קור אך נראות כמו ניירות עטיפה / עיצוב: אנדריי זורין

XNET_IC_Selva Nevada_01
טרופיקנה והנרי רוסו על פי סלבה נוואדה הקולומביאנית / עיצוב: Siegenthaler &Co

 

עם מראה טרופי אקזוטי, גלידת סלבה נוואדה הקולומביאנית מותחת את גבולות האסתטיקה המקובלות בזירת הגלידות. "כשטעמנו את הגלידות חשבנו מיד על ג'ונגל, ורצינו להעביר את התחושה דרך האריזה שלנו, אז החלטנו להמחיש את החי והצומח הקולומביאני בהשראת הצייר אנרי רוסו. ג'ונגל בצורת גלידה", מגדיר זאת אוליבר סיגנטאלר, מבעלי הסטודיו המקומי למיתוג ועיצוב אריזות Siegenthaler &Co.


מתוך אתר המותג, מראה ג'ונגלי קולומביאני בהשראת הצייר הנרי רוסו / עיצוב: http://siegenthaler.co/
מתוך אתר המותג, מראה ג'ונגלי קולומביאני בהשראת ציוריו של אנרי רוסו / עיצוב: Siegenthaler &Co

מראה הג'ונגל ב360 מעלות על גבי אריזת הגלידה / עיצוב: Siegenthaler &Co
מראה הג'ונגל ב-360 מעלות על גבי אריזת הגלידה / עיצוב: Siegenthaler &Co

XNET_IC_ShweShwe_00
שוואהשוואה, גלידה דרום אפריקאית במחווה לבדי הבדים המקומיים / עיצוב: Fanakalo

XNET_IC_ShweShwe_01
טקסטורות של שבטים אפריקאים / עיצוב: Fanakalo

 

מלוקיישן אקזוטי אחד לאחר: שוואהשוואה היא גלידה שמגיעה מקיפטאון מאז 2011. עם טקסטורות מאוירות שמצטטות את הפטרנים בבדים מסורתיים בדרום אפריקה, סטודיו פנקאלו יצר שפה מיתוגית שמחה ואותנטית.


Italia_02
טרופיקנה ברזילאית של גלידה סורבטה איטליה / עיצוב: סטודיו פרננדה שמידט

 

שהשם לא יטעה אתכם: סורבטה איטליה היא בכלל גלידת סורבה מריו דה ז'ניירו, ברזיל. "לאכול את הגלידה ולהשאיר אותה שלמה", היה כנראה המוטו של המעצבים בסטודיו פרננדה שמידט הברזילאי: השם נשמע איטלקי והשפה האיורית היא תצוגת תכלית ברזילאית.  וזה לא הכל: סיימתם לנגוס בשלגון הסורבה? אתם מוכנים לדרינק קשאסה קרירה - הבוחשן עליהם.

 


Italia_03
תענוג עד הסוף עם מקל בלתי צפוי שהופך בקלות לבוחשן קוקטיילים / עיצוב: סטודיו פרננדה שמידט

Italia_06
צבעוניות סורבטה איטליה במלא עוצמתה / עיצוב: סטודיו פרננדה שמידט

Italia_08
כגודל פלטת הצבעים, מגוון הטעמים של גלידת סורבטה איטליה / עיצוב: סטודיו פרננדה שמידט

XNET_IC_ICEKITCHEN_01
אקזוטיקה בריטית: אייס קיטצ'ן / עיצוב: Robot Food

 

המקרה של אייס קיטצ'ן מלמד מהו כוח של עיצוב מיתוגי. מותג הגלידות הבוטיקי שהושק לפני שנה באנגליה מביא ניחוחות טרופיים וחמים. על המהלך היה אחראי סטודיו המיתוג ROBOT FOOD, וגם כאן יש חיבור של שני ניגודים - לוגו נקי וקריר למדי, עם שפה איורית ססגונית ומעט מגושמת. האחראית לה היא Divya Scialo, בוגרת אקדמיית לונדון קולג' לאמנות (RCA), שהצליחה להעביר החוצה את  הריחות, המרקם והחומריות של השלגונים.


XNET_IC_ICEKITCHEN_02
תותים ושמנת / עיצוב: Robot Food

XNET_IC_ICEKITCHEN_03
ורדים ופיסטוקים / עיצוב: Robot Food

XNET_IC_ICEKITCHEN_04
אפרסקים והיביסקוס / עיצוב: Robot Food

XNET_IC_ICEKITCHEN_05
תפוזים ולימונים / עיצוב: Robot Food

 

נישאר עוד רגע באנגליה, כדי להציג מותג היפסטרי עכשווי. MiiRO, שהושק רק לפני כמה חודשים, הוא 100% טבעוני. הודות לשימוש בשפה צבעונית חמה, באיורים קווים בזהב מטאלי, ובהומור בריטי מעודן, הצליח סטודיו המיתוג I WANT DESIGN להעניק חוויה חושית מדהימה עוד לפני שמלקקים את הגלידה. MiiRO נגזר מלטינית: Miro פירושו "לתהות" (To Wonder) - ועל כן הטאג-ליין שמתחת לללוגוטייפ כותב: "זמן לתהות" (או לדמיין).

 


XNET_IC_MIIRO_00
הלוגו והשפה הגרפית של MiiRO / סטודיו I WANT DESIGN

XNET_IC_MIIRO_01
צבעוניות חושית עזה של MiiRO / סטודיו I WANT DESIGN

הומור בריטי מעט בלתי צפוי של MiiRO / סטודיו I WANT DESIGN
הומור בריטי מעט בלתי צפוי של MiiRO / סטודיו I WANT DESIGN

XNET_IC_MIIRO_02
מארז שלגונים של MiiRO / סטודיו I WANT DESIGN

XNET_IC_MIIRO_03
מארזים בסופרמרקט של MiiRO / סטודיו I WANT DESIGN

XNET_IC_MIIRO_05
חלק מפיתוח המותג MiiRO / סטודיו I WANT DESIGN

פרונטו לייט היא גלידת דלת שומן (ועיצוב) שהושקה בברזיל לפני שנתיים. המינימליזם והניקיון שהביא המעצב פדרו פאולינו מעניקים למותג אלגנטיות פשוטה, שלא היתה מביישת את איקאה השוודית.

 


XNET_IC_P_01
שלגוני פרונטו לייט / עיצוב: פדרו פאולינו


XNET_IC_P_02


XNET_IC_P_04


XNET_IC_P_03
ניקיון ואלגנטיות עיצוביים / עיצוב: פדרו פאולינו

 

שפה של לוחות וגירים לבנים מעטרת את גלידת באטצ' האמריקאית, שאותה השיקו ב-2009 סוזי פריש וורוניקה ג'נסנס. "האתגר העיצובי היה ליצור מראה-פרימיום, תוך שמירה על הדנ"א של המותג: עבודת יד, מקומי קטן", הוא ציטוט של וייב דברס, מבעלי הסטודיו הבוסטוני למיתוג Devers Ink & Lead. העיצוב הידני, שהיה מאוד אופנתי אי-אז בעשור שעבר, עדיין מלבב בנאיביות ובפשטות העיצובית שלו.

 


XNET_IC_Batch_01
הטעמים השונים של גלידת באטצ' / עיצוב: Devers Ink & Lead

XNET_IC_Batch_03
טיםול פרטני בדופן האריזה / עיצוב: Devers Ink & Lead

XNET_IC_Batch_04
האתר המאוייר של batch / עיצוב: Devers Ink & Lead

XNET_IC_Batch_06
האתר המאויר של batch / עיצוב: Devers Ink & Lead

 


פופ אסייתי שפוגש את
פופ אסייתי שפוגש את "קוקילידה" / עיצוב BRAVO

 

פרו פרו הוא מותג עוגיות-גלידה מסינגפור, שנראה כמו זיווג ביזארי בין וידאו-קליפ אסייתי לעוגיית "קוקילידה" של אסם. צבעוניות פסטלית וסטרילית, מעט חייזרית,  מגיעה מהסטודיו הנחשב למיתוג Bravo שיושב אף הוא בסינגפור.

 


XNET_IC_FRO-FRO-5
מראה קייצי אופייני: עוגיה נוטפת על הידיים / עיצוב וארט: BRAVO

XNET_IC_FRO-FRO-7
האריזות של FRO FRO / עיצוב: BRAVO

 

נסיים עם גלידה מבית היוצר של רשת הסופרמקרטים הבריטית ווייטרוז (Waitrose). עיצוב מותג פרטי של רשתות ענק הוא אתגר לא קטן: מזמין העבודה יחשוש מעיצוב מתוחכם מדי, מתוך הנחה שהלקוחות "לא יבינו" או ייבהלו ממוצר מעוצב מדי (שם קוד ל"יקר מדי"). כשאני נתקל בעיצוב חדשני בסופרמרקט, אני מיד חושב על האומץ שהופגן כאן -לא מצד המעצב (כי הכי קל לעשות עיצוב גבוה), אלא מצד הלקוח שהזמין ממנו את העבודה.

 


אריזות שונות של רשת הסופרמרקטים הבריטית Waitrose
צילום של בית חוף, ואיור טיפוגרפי על גבי אריזות של גלידה לרשת הסופרמרקטים הבריטית Waitrose

 

ווייטרוז יכולה להעביר כמה שיעורים טובים בעיצוב אריזות, ובאיך עושים פשוט ולא פשטני. בשנה שעברה, למשל, הם השיקו את תת-המותג הגלידתי Heston, שיצר בשבילם השף הבריטי Heston Blumenthal, והשפה האיורית של המוצרים הייתה איורית ומעט ביזארית: חיות חווה אנושיות, הלבושות במיטב מחלצות האופנה, מציגות את הגלידות. האיורים של בוב וונבלס תיבלו בהומור שנון את המוצרים:

 


XNET_IC_Waitrose_02
גלידת פופקורן, מרמלדה על טוסט ושוקולד ואגוזים פיקנטי (הבריטים לא חזקים בשילובים קולינריים). HESTON לבית וויטרוז / איור: בוב וונבלס

 

זה היה רק עניין של זמן עד שרשתות המזון, כמו מותגים מסחריים, ישיקו מותגי-בית ברמות יוקרה שונות. לפני שנה הושק  1 Waitrose, מותג פרימיום של "ווייטרוז" (שכולל כעת יותר מ-500 מוצרי מדף), והוא אמור להטמיע אליו בהדרגה את מותג הפרימיום המצליח של הרשת, Essential Waitrose שהושק ב-2010. "פשוט אך ייחודי", היה הקונספט של המיתוג, ואת הצילומים הבנאליים של המאכלים החליפו כאן רישומים ידניים של בתים, חזיתות של חנויות ונופים עירוניים נוספים.

 


XNET_IC_Waitrose_01
רישומים ידניים של בתים, חזיתות של חנויות, ונופים אורבניים שונים -- מתנוססים באלגנטיות עדינה על גבי ארhזות הגלידה של רשת הסופרמרקטים Waitrose

 

קשה להאמין, אבל פעם חשבו שלא צריך בעיצוב אריזות של מוצרים הנחבאים בתוך ארונות המטבח, כי מי כבר רואה אותם. התפישה הזו כבר לא איתנו, ובשביל מעצבים גרפיים שמשוטטים בסופרמרקטים בחו"ל, מדובר בסיור השראה מוזיאלי. הגיע הזמן שגם בסופרמרקטים שלנו זה יקרה.

שיהיה קיץ קריר. 

 

 

 
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אני איש עיצוב, תרבות, מחקר, איש של מילים ותוכן.
בוגר המחלקה לתקשורת חזותית של "בצלאל", ותואר שני בעיצוב ב-London College of Communication. בשנת 2007 הקמתי את Graphics & Words - סטודיו המתמחה בחשיבה קריאטיבית עיצובית מולטידיספלינרית, יצירת זהויות מותגיות ומחקרי טרנדים. כיום, בין השאר, אני זוכה להשתתף בתערוכות עיצוב, וגם לשמש מנהל קריאייטיב ויועץ למספר בתי סטודיו ומותגים מהמובילים בארץ. בעשור האחרון, אני מחלק את זמני כמרצה באקדמיות השונות - "בצלאל", "מנשר", "שנקר", "ויצ"ו חיפה" ואוניברסיטת תל-אביב.

להצטרפות לרשימת התפוצה של הטור שלי, שלחו לי מייל:
odedbenyehuda@gmail.com