דיאטה

    שמחות קלות: התמודדות
    נכונה עם השפע באירועים

    שלא תצאו מורווחים (מבחינת הקילוגרמים, כמובן) - הדיאטנית סיון פלג מציעה לכם חמישה טיפים שיעזרו לכם לשמור על המשקל בשיא עונת החתונות

    סיון ורקר-פלג

    |

    02.07.17 | 09:15

    מבול של אירועים שמביא להצפה של קלוריות? לא בהכרח (צילום: Shutterstock)
    מבול של אירועים שמביא להצפה של קלוריות? לא בהכרח (צילום: Shutterstock)

    עם בואה של העונה החמה למחוזותינו, בטוח לא נתמודד עם גשמים אך בהחלט ייתכן ונמצא את עצמנו מול מבול של אירועים.

    עונת האירועים מביאה עמה שמחה והתרגשות אך עבור חלקנו, גם דרישה להתארגנות מחדש בנושא התזונתי. סביר להניח שנרצה להמשיך לשמור על תזונה בריאה ומאוזנת גם בתקופה זו של אירועים מרובים שמציבים פיתויים רבים שקשה לעמוד בפניהם. אז איך בכל זאת נוכל לשמור על הדיאטה? קבלו מספר טיפים חשובים:

     

    פטיפורים מושקעים ידועים כמחלישי כוח רצון (צילום: Shutterstock)
      פטיפורים מושקעים ידועים כמחלישי כוח רצון(צילום: Shutterstock)

       

      קחו נשימה עמוקה - והיכנסו לפרופורציות

      נכון, מדובר במספר אירועים (ולעיתים אפילו במספר לא קטן של אירועים), אבל היתרון הגדול הוא שאתם

      יודעים עליהם מספיק זמן מראש ולכן תוכלו להתארגן בהתאם, מבלי להיות מופתעים.

      סמנו בלוח השנה שלכם את מועדי האירועים, כך שתוכלו להסתכל בצורה מרחבית על כל החודש. ייתכן ומדובר בסך הכול בשני אירועים בחודש אחד, מה שמוריד את מפלס הלחץ משמעותית. גם אם תפריזו מעט באכילה באירועים אלו, ההשפעה בסופו של דבר תהיה זניחה. אם מדובר על מספר רב יותר של אירועים, הקפידו על אכילה מסודרת ופעילות גופנית בשאר הימים כך שבסופו של דבר סביר שלא תרגישו בכלל שום שינוי.

       

      פתאום כולן מתחתנות (צילום: Shutterstock)
        פתאום כולן מתחתנות(צילום: Shutterstock)

         

        תכננו אכילה מסודרת ביום האירוע

        יש אירוע בערב? איזה כיף! האם זה אומר שצריך לצום או להפחית משמעותית באכילה במהלך היום עד האירוע? ממש לא.

        הגוף שלכם הרבה יותר חכם ממה שאתם חושבים. אם תמנעו ממנו אכילה למשך מספר רב של שעות, הוא ידאג להשלים יפה מאוד את החסך שעשיתם לו, ואף ידאג למילוי נוסף של מאגרים. מדובר במנגנון הישרדותי קדום השייך לתקופה בה בני האנוש היו תלויים בציד שהתרחשו אחת למספר רב של ימים. לאחר הציד, הייתה אכילה של כמות גדולה של מנת הציד אשר הייתה אמורה להספיק עד ליציאה לציד הבא. התנהגות זו נשארה טמונה בתוכנו ולכן קיימת הנטייה " לטרוף" לעיתים באירועים. הדרך החכמה ביותר להתנהל עם נטייה זו היא לאכול בצורה מאוזנת ומסודרת גם לפני האירוע. ניתן בהחלט לבצע החלפה חכמה של ארוחות ( למשל לאכול ארוחה קלה בצהריים וארוחה משמעותית יותר בערב), אך לא מעבר לכך. ככל שתצומו למשך זמן רב יותר- כך יגדל הפיצוי שתעשו לאחר מכן.

         

        צמתם לפני? איך תעמדו מול מזנון שלם של פיתויים? (צילום: Shutterstock)
          צמתם לפני? איך תעמדו מול מזנון שלם של פיתויים?(צילום: Shutterstock)

           

          תיעדוף נכון במהלך האירוע

          אם החלטתם שאתם מעוניינים לאכול מסודר גם במהלך האירוע, מומלץ שבמהלכו תחליטו עם עצמיכם מה אתם פשוט חייבים לאכול, ועל מה אתם יכולים לוותר. אם כי כדאי לוותר על החלטות מראש  כגון: " אני לא נוגעת בבופה", "אני אוכל רק את המנה הבשרית" או " אני לא נוגעת בקינוחים". תגיעו לאירוע, תראו מה ההיצע המוגש ומה הלך הרוח בו אתם נמצאים, ותחליטו בהתאם.

           

          ויתרת על הבופה ודווקא הוא הכי מושקע? חבל. (צילום: Shutterstock)
            ויתרת על הבופה ודווקא הוא הכי מושקע? חבל.(צילום: Shutterstock)

             

            שימו לב לקלוריות החבויות

            אם כבר החלטתם שאתם רוצים לשמור על האיזון שלכם גם במהלך האירוע, כדאי שתימנעו מקלוריות מיותרות שאתם לא בהכרח שמים לב אליהן. דוגמאות לכך הן למשל השתייה המתוקה באירועים (קנקני מיץ התפוזים והאשכוליות הממותקים עשויים להופיע על השולחנות עוד בטרם הגיעו המנות) וכן האלכוהול המהווה לעיתים גם הוא חלק בלתי נפרד מהאירוע ועדיין מכיל בחובו קלוריות לא מעטות שיש לקחת בחשבון.

             

            גם אם שכחתם, הקלוריות עדיין שם (צילום: Shutterstock)
              גם אם שכחתם, הקלוריות עדיין שם(צילום: Shutterstock)

               

              היפרדו לשלום מהאובססיה

              הניסיון מראה כי מחשבות מרובות והתעסקות בנושא המשקל והדיאטות מביאים לרוב רק לאכזבות ותחושת כישלון. אני מציעה לכם בחום לאהוב את גופכם גם עם מספר קילוגרמים נוספים שהתווספו אליו במהלך החורף ולעזור לו להיפרד מהם בדרכי שלום. אם תאכלו נכון ותהיו פעילים גופנית, רוב הסיכויים שתראו שינוי. השאלה היא האם תסבלו בתהליך או תחליטו לעשות אותו בסבלנות ומוטיבציה.

               

              סיון פלג היא דיאטנית קלינית המתמחה בירידה במשקל ובתזונת נשים הרות ולאחר לידה

               

               

               

               
              הצג:
              כל התגובות לכתבה "שמחות קלות: התמודדות נכונה עם השפע באירועים"
              אזהרה:
              פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד