ספורט אלגנט: 11 כללים
    לטיפוח נכון על ההליכון

    התמכרת לחדר כושר אבל את מרגישה שבכל יציאה ממנו את נראית כמו סמרטוט? ביקשנו מהמומחים טיפים שיעזרו לך להתחבר לצד היפה יותר של הפעילות הגופנית

    זכרי:  בעצם הפעילות הגופנית עצמה את עושה יופי של עבודה עבור העור שלך (צילום: Shutterstock)
    זכרי: בעצם הפעילות הגופנית עצמה את עושה יופי של עבודה עבור העור שלך (צילום: Shutterstock)

    1. הזיעה היא חברה

    הזיעה היא חלק בלתי נפרד מהאימון. כשהגוף נמצא במאמץ ומתחמם, הוא מפריש זיעה על מנת להתקרר. הריח, חשוב לדעת, לא נובע מהזיעה עצמה אלא ממפגש בינה לבין החיידקים שעל העור וללכלוך. כיום קיימים בשוק מגוון של דאודורנטים שמיועדים לשינויים קיצוניים בטמפרטורות של הגוף, ולכן עבור מי שעוסקת בספורט חשוב לבחור בדאודורנטים שמותאמים למאמץ מתמשך של 24, 48 ואפילו 72 שעות.

     

    2. אם יש לך שמש, אבל גם אם לא

    ספורט + חוץ = מריחה של תכשיר הגנה – זוהי משוואה למתחילים. אבל מה שלא כולנו יודעות זה שההפרשה המוגברת של הנוזלים מהעור מחייבת חידוש תכוף של המריחה, וליתר דיוק – כל שעתיים. גם אם בחרת בתכשיר עם SPF גבוה, הוא לא באמת נשאר על העור אלא נשטף. אפשר לבחור בתכשיר במרקם קליל יותר, שלא יכביד על העור במהלך האימון, ולהקפיד על מריחה חוזרת שלו. גם בחורף הישראלי חייבים להתגונן מפני השמש ומקרני ה־UVA שחודרות לעור וגורמות לו לנזקים ארוכי טווח.

     

    3. עם כיסוי

    אין שום בעיה בלהיות מאופרת בזמן האימון – הזיעה תופרש גם דרך האיפור. מה שכן, אם את לא רוצה להיראות כמו הית' לדג'ר ב"האביר האפל", מוטב שתבחרי במוצרי איפור מהזן העמיד

    לא מסוגלת להיפרד מהמייק־אפ גם כשאת על ההליכון? אל תילחמי בעצמך. אין שום בעיה בלהיות מאופרת בזמן האימון – הזיעה תופרש גם דרך האיפור. מה שכן, אם את לא רוצה להיראות כמו הית' לדג'ר ב"האביר האפל", מוטב שתבחרי במוצרי איפור מהזן העמיד. זכרי: הסרת האיפור לאחר האימון חשובה כפליים. אם הקוסמטיקאית הדמיונית שלך טוחנת לך בראש על ההכרח שבהסרה יומיומית של האיפור, ההפרשות האינטנסיביות של הגוף במהלך האימון והמפגש שלהן עם הלכלוך והחיידקים דורשים הקפדה יתרה בכל מה שקשור להסרה של האיפור וניקוי של העור. מדוע? הזיעה, הלכלוך והאיפור עלולים לחסום את הנקבוביות של העור, וכשאלו נחסמות, העור עשוי להגיע למצב דלקתי.

     

    4. ניקיון כפיים

    אם את עושה פעילות גופנית בחוץ, הקפידי למרוח קרם לחות והגנה גם על הידיים. הכתמים הקטנים החומים שמופיעים עליהן נגרמים מחשיפה ממושכת שלהן לשמש, וההגנה עליהן היא חשובה במיוחד.

     

    5. להשיב את שאבד

    להתרחץ אחרי אימון זה די בסיסי, לא? אבל לא כולנו מודעות לכך שאיבוד הנוזלים במהלך האימון והייבוש של מי הרחצה גורמים ליובש רציני של העור. כאן נכנסת החשיבות של מריחת קרם לחות על עור הפנים וקרם גוף מזין על הגוף כולו.

     

    6. מים, בששון

    כמו שאת זקוקה לכוס הקפה שלך על הבוקר כדי להתעורר, כך העור זקוק למאגרי מים מלאים כדי להיראות זוהר ומתוח. במהלך פעילות גופנית המאגרים הללו מידלדלים וחשוב לחדש אותם באמצעות שתייה מרובה. לא משנה כמה תנסי ללחלח את העור מבחוץ, הוא זקוק גם ללִחלוח מבפנים, ואת זה רק שתייה של מים יכולה לעשות.

     

    7. מפגשים מהסוג המסוכן

    גם בפעילויות ספורטיביות מהזן הפחות מזיע, כמו פילאטיס ויוגה, חשוב ביותר להקפיד על ניקוי של העור לאחר האימון. דווקא המפגש עם ציוד כמו מזרנים משותפים מהווה כר פורה להעברה של חיידקים. ראי הוזהרת.

     

    המפגש עם ציוד כמו מזרנים משותפים מהווה כר פורה להעברה של חיידקים (צילום: Shutterstock)
      המפגש עם ציוד כמו מזרנים משותפים מהווה כר פורה להעברה של חיידקים(צילום: Shutterstock)

       

      8. ללחלח, אבל עם מה?

      רוצה להימנע ממראה שומני בזמן הפעילות? העדיפי תכשיר לחות המבוסס על פאזה מימית (הידרופילי) על פני תכשיר המבוסס על פאזה שומנית (ליפופילי), שעשוי לגרום להזעה מוגברת.

       

      9. מה קשור

      הנטייה הטבעית של כולנו היא לאסוף את השיער בזמן פעילות גופנית כמה שיותר גבוה וכמה שיותר חזק. כך, אנחנו מקוות, נדחה עוד קצת את הסיבוב הבא של הפן. אבל למרות האיסוף ההדוק והאפקט המיידי של המתיחה שהוא נותן לפנים, מדובר במתיחה ששוברת את סיבי השערה, ויחד עם ההתעללויות האחרות שאנחנו מעבירות את השיער שלנו, היא גורמת לנזק קבוע ומתמשך. הנזק הזה יכול לבוא לידי ביטוי בשיער דהוי, יבש וחסר חיים. מה עושים? קודם כל אוספים את השיער בגומיות רכות ולא נוקשות ועושים זאת בצורה עדינה ולא הדוקה מדי. אם השיער סורר אפשר להשתמש בחומרי עיצוב שיסייעו באיסוף וימנעו את הנזקים של המתיחה האגרסיבית. בנוסף, אפשר להוסיף לשגרת הטיפוח שימוש במסכה שמכילה קרטין שעוזרת בהזנה ובהחייאה של השיער.

       

      10. עולה לרגל

      נעלי ספורט סגורות, גרביים אטומים, נהרות של זיעה – תעשו אתן את המתמטיקה הפשוטה. לזיעה באזור כפות הרגליים אין לאן להתנדף, ולכן חשוב מאוד לשטוף את הרגליים ולנקות אותן בצורה יסודית. כדי למנוע היווצרות של עור יבש מומלץ למרוח על כפות הרגליים קרם לחות, אבל להקפיד לעשות זאת רק לאחר ייבוש מלא ויסודי של כף הרגל.

       

      11. התעמלות לעור

      נסי להיזכר בעובדה הבאה כשאת נוטה להיכנע לחסדי הספה ולוותר על אימון: פעילות ספורטיבית מעלה את רמות האנדורפינים במוח ובכך מפיגה ומפחיתה סטרס. סטרס מגביר מצבים של אקנה, סבוריאה, גירויים ורגישות, ולכן בעצם הפעילות הגופנית עצמה את עושה יופי של עבודה עבור העור שלך.

       

      מסע בין כוכבות מיוזעות

      המסע של קלואי קרדשיאן אל הגזרה המושלמת כולל גם שגרת טיפוח דקדקנית. קרדשיאן אמנם לא מוותרת על מסקרה (לא עמידה במים, בניגוד להמלצת המומחים שלנו. לטענתה, היא פשוט קשה מדי להסרה) ועל הדגשת הגבות כשהיא מתאמנת, אבל דבקה בניקוי יסודי שכולל שטיפה של הפנים בג'ל הניקוי Blue Herbal של קיל'ס וניקוי וקילוף עדין של העור בעזרת פדים של הקוסמטיקאית המשפחתית כריסטי קיד.

       

      A post shared by Khloé (@khloekardashian) on

       גם אחותה קים לא מהססת להגיע למכון עם כיסוי מלא, והיא אפילו התבדחה על כך: "רשמית הפכתי לבחורה הפתטית הזאת שמתעמלת במכון ומעלה תמונות עם שיער מעוצב ואיפור מלא", היא כתבה בסנאפצ'ט שלה.

        

      אבל הרגע עשיתי פן!

      שני פטנטים שיעזרו לשיער שלכן להיראות מעולה גם לאחר אימון:

      • כולנו מכירות את הרגע הזה שאימון מיוזע מתבטל בגלל פן חדש שפשוט חבל לקלקל. היזמית ניקול ארי פרקר, שסבלה גם היא מהדילמה הזו, פיתחה רצועות מיוחדות לשיער שמונעות מעבר של זיעה אל השיער ומותירות אותו יבש, ובכך היא חיסלה לנו רשמית את התירוץ של "אבל הרגע עשיתי פן!". למידע נוסף

       

      A post shared by Gymwrap (@thegymwrap) on

      המסכות של QUAI נחשבות לסוד שמור של הכוכבות. הן מועשרות בתמציות של עלי ארטישוק ומבטיחות החייאה של השיער תוך דקות ספורות. למידע נוסף

       

      המוצרים שיעשו את ההבדל

       

         

        1. שמן גוף ארניקה של ד"ר האושקה: מיועד לשימוש לפני ואחרי מאמץ גופני. תומך בגמישות השרירים והמפרקים לאחר פעילות גופנית מאומצת ומסייע בהרגעה ובשיפור של זרימת הדם. 139 שקל;

         

        2. Double Wear Makeup To Go Liquid Compact של אסתי לאודר: מייק־אפ בעל עמידות גבוהה המגיע באריזת כיס נוחה לשימוש בכל מקום וזמן. 288 שקל;

         

        3. פיור אקטיב של גרנייה: תכשיר לניקוי מהיר ואפקטיבי של העור. 60 שקל; 

         

        4. Sun Sport של לנקסטר: ספריי הגנה עם מקדם הגנה של SPF50 או SPF30 בטכנולוגיית WET SKIN שמאפשרת שימוש מהיר וקל גם על עור רטוב. הטכנולוגיה מעניקה עמידות מלאה במרקם קל ולא דביק. 135 שקל ל־125 מ"ל; 

         

        5. קרם דאודורנט לכף הרגל של איב רושה: קרם לשמירת רעננות ממושכת של כפות הרגליים. מכיל תמציות של שמן לבנדר אורגני ושמן אתרי מנטול מרענן. 35 שקל ל־50 מ"ל; 

         

        6. High Impact Waterproof Mascara של קליניק: מסקרה עמידה במים שיוצרת מראה ריסים דרמטי שנשמר גם באימונים גופניים נמרצים. 159 שקל; 

         

        7. Osis + Play Tough של שוורצקופף פרופשיונל: ג'ל עמיד במים שמאפשר אחיזה טובה לשיער, גם אם מזיעים או מבצעים פעילות גופנית במים. המרקם שלו אינו דביק, הוא קל לעיצוב ונשטף בקלות בחפיפה. 76 שקל ל־150 מ"ל; 

         

        8. דאודורנט רול־און של לנקום: דאודורנט אנטי־בקטריאלי עם נוסחה חדשה המסייעת בנטרול של ריח הזיעה לזמן ממושך. הדאודורנט אינו מכיל אלכוהול ומאפשר לעור לנשום. 155 שקל.

         

        * סייעו בהכנת הכתבה: עדי פרג'י, מנהלת הדרכה ראשית של לוריאל פריז, גרנייה ומייבלין ניו יורק; מירב בן יקר, מנהלת מחלקת ההדרכה של חברת HL

         

         (צילום: תמר קרוון)
          (צילום: תמר קרוון)

           

           
          הצג:
          כל התגובות לכתבה "ספורט אלגנט: 11 כללים לטיפוח נכון על ההליכון"
          אזהרה:
          פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד