סולידי, מאופק ומשתלם: הכירו את
ה"אטקה", קרוס-אובר ראשון לסיאט

כניסה ראשונה של החברה הספרדית לקטגוריית הקרוס-אברים הלוהטת עם ה"אטקה": ג'יפון משפחתי וסולידי, עם ביצועים משובחים ומחיר שלא יזעזע את חשבון הבנק

צביקה בורג

|

21.03.17 | 11:00

צפו בביצועים מקרוב. סיאט אטקה
מתוך איזור המדיה של היצרן: http://seat-mediacenter.com/en-stories/proc
הוצג באירופה לפני כמעט שנה וכעת מגיע גם אלינו. סיאט אטקה (צילום: seat-mediacenter.com)
הוצג באירופה לפני כמעט שנה וכעת מגיע גם אלינו. סיאט אטקה (צילום: seat-mediacenter.com)
150 כ"ס ומומנט טוב מהממוצע המאפשרים ביצועים טובים מאוד. סיאט אטקה (צילום: seat-mediacenter.com)
150 כ"ס ומומנט טוב מהממוצע המאפשרים ביצועים טובים מאוד. סיאט אטקה (צילום: seat-mediacenter.com)
תא הנוסעים: תנוחת ישיבה מצויינת, חלל גדול ומרווח ושטח שמשותשמוסיף לתחושה האוורירית. סיאט אטקה (צילום: seat-mediacenter.com)
תא הנוסעים: תנוחת ישיבה מצויינת, חלל גדול ומרווח ושטח שמשותשמוסיף לתחושה האוורירית. סיאט אטקה (צילום: seat-mediacenter.com)

במשפחת המותגים הגדולה החוסה תחת כנפי תאגיד "פולקסוואגן" שמורה ל"סיאט" הספרדית המשבצת של הילדה השובבה, הלוהטת, הלטינית. ואכן, רוב הדגמים של סיאט נחשבים לצעירים ברוחם: "איביזה", "ליאון", Mii הקטנה, אפילו ה"טולדו" המשפחתית. אבל כשהחליטו ב"סיאט" להציג קרוס-אובר (ולא הייתה להם ברירה, כי כמעט כל היצרנים והמותגים בעולם מציעים כיום קרוס-אוברים, כי זה מה שרוצים הלקוחות), הם בחרו ללכת דווקא בכיוון סולידי.

 

ה"אטקה", הקרוס-אובר של סיאט, שהוצג באירופה לפני כמעט שנה וכעת מגיע גם אלינו, לא מזכיר ילדה ספרדייה שובבה. להפך, הוא משדר סולידיות, יישוב דעת, אפילו שמרנות מסוימת, הן בביצועים ובוודאי שבעיצוב. אם תרצו – האטקה הוא האח הבוגר, במשפחה שמלאה בבנות שובבות.

 

האח הבוגר במשפחת סיאט. ה"אטקה" (צילום: seat-mediacenter.com)
    האח הבוגר במשפחת סיאט. ה"אטקה"(צילום: seat-mediacenter.com)

     

    היכרות ראשונה: האטקה לא בא לשחק. אין בו התחכמויות עיצוביות, רעיונות יצירתיים ופורצי דרך, או פטנטים שישאירו את הנהג והנוסעים שמוטי לסת. האטקה מעוצב בצורה סולידית ושמרנית לגמרי. מצד שני, כל מה שיש בו – עשוי טוב. אפילו טוב מאוד.

     

    נתחיל מהמנוע: זהו ה-TSI המוכר של קבוצת פולקסוואגן, בנפח 1.4 ליטר המפיק 150 כ"ס ומומנט טוב מהממוצע (25.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד). גם תיבת ההילוכים מוכרת – ה-DSG של פולקסוואגן, כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. שניהם מאפשרים ביצועים טובים מאוד, ממערכת שצברה ניסיון במיליוני כלי רכב בעשור האחרון.

     

    נמשיך בתא הנוסעים: 5 מושבים, שניים מרווחים ונוחים מלפנים, שלושה מאחור (האמצעי, באופן מסורתי, צפוף). תנוחת הישיבה מצוינת, החלל גדול מאוד, מרווח מאוד, שטח השמשות מוסיף לתחושה האוורירית והפתוחה. איכות חומרי הריפוד והדיפון טובה מאוד. תא המטען מספק לגמרי בנפחו. בעבור משפחה עם ילדים – זה בדיוק מה שצריך: תא מטען גדול, גישה נוחה למושבים מאחור – שם מושיבים את הילדים עם כיסאות הבטיחות, תנוחת נהיגה גבוהה וחלונות גדולים – שמאפשרים צפייה נוחה החוצה ועניין רב יותר לקטנטנים מאחור.

     

    תנוחת נהיגה גבוהה וחלונות גדולים. סיאט אטקה (צילום: seat-mediacenter.com)
      תנוחת נהיגה גבוהה וחלונות גדולים. סיאט אטקה(צילום: seat-mediacenter.com)

       

      נעבור לאבזור: גם הדגם הבסיסי מצויד במערכת עצור וסע לדימום המנוע במהלך עצירה לצורך חיסכון בדלק, בחיישני גשם, בתאורת יום לד, פנסי עקיבה בפניות, והכי חשוב – במערכת לבלימה אוטונומית של הרכב במהירויות נמוכות והתראת תאונה מלפנים. והמערכות האלה עובדות – בדקנו. בפעם הבאה בה תעשו את מה שאסור בהחלט לעשות במהלך נהיגה ותסובבו ראש לעבר הילד הבוכה במושב הבטיחות מאחור – המערכת הזאת תציל אתכם מפגיעה ברכב שיעצור לפתע מלפנים.

       

      ל"אטקה" גם 5 כוכבים במבחני הבטיחות של ארגון EuroNCAP.

       

      מצד שני, צג המולטימדיה בדגם הכניסה (Style) קטן יחסית (5 אינץ בלבד), אבל אם תשקיעו יותר ותרכשו את הדגם היקר – תקבלו צג מרשים של 8 אינץ'. ועוד: פתחי מיזוג תמצאו גם מול המושב האחורי, אבל שקעי טעינה - רק מלפנים, וחבל.

       

      קדימה, נוסעים

      הביצועים משובחים בהחלט, ונתמכים במומנט הנהדר של המנוע ובתיבת ההילוכים שמחליפה מהר ובזמן. אפשר בהחלט ליהנות מנהיגה בה, למרות המבנה הקרוס-אוברי הגמלוני למדי.

       

      ביצועים משובחים, מומנט נהדר. סיאט אטקה (צילום: seat-mediacenter.com)
        ביצועים משובחים, מומנט נהדר. סיאט אטקה(צילום: seat-mediacenter.com)

         

        איפה האטקה חלש? במהירויות נמוכות, שם נרשם לעתים היסוס וגמגום בבחירת ההילוך הנכון.

        ונקודה מאכזבת: צריכת הדלק. זו עמדה על כ-11 ק"מ לליטר, רחוק למדי מהצהרת היצרן, ולמרות מערכת העצור וסע ומערכת נוספת, המדוממת שני צילינדרים מתוך הארבעה במצבים בהם המנוע אינו מתאמץ. לחיסכון ניכר בדלק הן לא תרמו.

         

        למי ה"אטקה" מתאים?

        למשפחה עם 3-2 ילדים, שנוהגת לבלות ברכב שעות ארוכות. כולם ייהנו בה – מהנהג ועד הנוסעים, וגם חשבון הבנק לא יזדעזע: רק 140 אלף שקל עולה גרסת ה-Style, רק 145 אלף גרסת ה-Style פלוס, שמעניקה עוד כמה פריטי אבזור מפנקים. זה אמנם כ-10,000 שקל יותר ממשפחתית קומפקטית ממוצעת, אבל התמורה גבוהה בהרבה.

         

        פלוס: עיצוב סולידי, ביצועים, מרחב פנים, מחיר.

        מינוס: לא מספיק נועז, לא מספיק חסכוני.

        שורה תחתונה: למשפחה המטיילת.

         

         
        הצג:
        אזהרה:
        פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד