אופנה

    תצוגת המעצבים הצעירים: מה חשבה המומחית של ווג איטליה?

    ששת הנבחרים מחממת המעצבים של מפעל הפיס הציגו בשבוע האופנה את פירות עבודתם בפרויקט. הזמנו את ציידת הכישרונות מווג לחלק להם ציונים

    Xnet אופנהפורסם: 15.03.17 19:17
    צפו בתצוגת האפ-קאמינג דיזיינרס בחסות מפעל הפיס
    אוסף ציטוטים דתיים ופוליטיים עם אזכורים למעיל הדובון הצבאי, כיפות ברסלביות וקלפים עם איקונות נוצריות. הולילנד בתצוגה של חממת המעצבים של מפעל הפיס (צילום: ענבל מרמרי)
    אוסף ציטוטים דתיים ופוליטיים עם אזכורים למעיל הדובון הצבאי, כיפות ברסלביות וקלפים עם איקונות נוצריות. הולילנד בתצוגה של חממת המעצבים של מפעל הפיס (צילום: ענבל מרמרי)
    "השמלה האדומה והמערכת של החולצה האדומה וחצאית הכפלים הכחולים היו רגע חזק על המסלול". סבינה מוסייב (צילום: ענבל מרמרי)
    ששת המעצבים הנבחרים עולים על המסלול. סבינה מוסייב מויאל, אלישע אברז'יל, טלי קושניר, בני הזוג דור חן וענת משולם למותג הולילנד, הילי יעקבי וארי שוסטרוביץ' (בני זוג המעצבים יחד תחת המותג Hili Ari); ודפנה פילוסוף, נועה גור ונוי גוז מהמותג Tres (צילום: ענבל מרמרי)

    על אף שהתקיימה בשעת צהריים מנומנמת, תצוגת האפ-קאמינג דיזיינרס שנערכה היום (רביעי) היתה מלאה עד אפס מקום. זו השנה השנייה בה חממת המעצבים של מפעל הפיס מעניקה למעצבי אופנה צעירים תמיכה כספית בגובה 150 אלף שקל, ליווי צמוד של מנטורים עסקיים ועיצוביים והזדמנות להציג על המסלול של גינדי. בניגוד לשבוע האופנה הקודם, בו נבחרו שמונה זוכים, הפעם הגיעו לקו הגמר שישה בלבד: סבינה מוסייב מויאל, אלישע אברז'יל, טלי קושניר, בני הזוג דור חן וענת משולם למותג הולילנד, הילי יעקבי וארי שוסטרוביץ' (בני זוג המעצבים יחד תחת המותג Hili Ari); ודפנה פילוסוף, נועה גור ונוי גוז מהמותג Tres.

     

    על הכיסא החם של Xnet:  סרינה קסטריניינו, סקאוטרית של Vogue Talents, מוסף הכישרונות הצעירים של ווג איטליה (צילום: ענבל מרמרי)
      על הכיסא החם של Xnet: סרינה קסטריניינו, סקאוטרית של Vogue Talents, מוסף הכישרונות הצעירים של ווג איטליה(צילום: ענבל מרמרי)

       

      "זה נראה כמו קולקציה של מותג עם רקע ומורשת ארוכה. כקולקציה ראשונה יש לזה פוטנציאל מאוד גדול". הולילנד (צילום: ענבל מרמרי)
        "זה נראה כמו קולקציה של מותג עם רקע ומורשת ארוכה. כקולקציה ראשונה יש לזה פוטנציאל מאוד גדול". הולילנד(צילום: ענבל מרמרי)

         

        הנושאים איתם עסקו המעצבים בקולקציות היו מגוונים ונעו בין צבעוניות מונוכרומטית וחיפוש אחר צלליות חדשות, כפי שראינו בקולקציה של הילי וארי; שאלות על זהות ומקום, כפי שעלה מהקולקציות המגובשות של טלי קושניר ושל הולילנד, שהיתה אוסף ציטוטים דתיים ופוליטיים עם אזכורים למעיל הדובון הצבאי, כיפות ברסלביות וקלפים עם איקונות נוצריות. סבינה מוסייב שהבטיחה לנו קולקציה סקסית, נשארה בזירה החושנית והנשית הנינוחה, וכך גם הקולקציה של טריו המעצבות Tres.

         

        "מאוד אהבתי את הפנייה לקהל צעיר דרך אופנת רחוב, ואת השימוש בסמלים דתיים". הולילנד (צילום: ענבל מרמרי)
          "מאוד אהבתי את הפנייה לקהל צעיר דרך אופנת רחוב, ואת השימוש בסמלים דתיים". הולילנד(צילום: ענבל מרמרי)

           

          האורחת שלנו בתצוגה הפעם היתה סרינה קסטריניינו, סקאוטרית של ווג טאלנטס, מוסף הכישרונות הצעירים של ווג איטליה, היוצא פעמיים בשנה, בספטמבר ובפברואר. קסטריניינו אחראית על איתור בוגרי מחלקות לאופנה ומעצבים צעירים מבטיחים בכל העולם. מתל אביב היא תמשיך לביקור בפורטוגל ומשם לשנגחאי.

           

          "זאת קולקציה לא טובה. אין התאמה בין הסגנון של הבגדים לבין הבחירה לקחת נשים שאינן דוגמניות למסלול. זה לא עבד". אלישע אברז'יל (צילום: ענבל מרמרי)
            "זאת קולקציה לא טובה. אין התאמה בין הסגנון של הבגדים לבין הבחירה לקחת נשים שאינן דוגמניות למסלול. זה לא עבד". אלישע אברז'יל(צילום: ענבל מרמרי)

             

            "המוסף של ספטמבר תמיד מוקדש לבוגרים של בתי ספר, בעוד המוסף של פברואר מוקדש למעצבים צעירים ממדינות חדשות שאנו מגלים בהם עניין. לפני שלוש שנים היתה זו ישראל, והשנה זה הוקדש לפורטוגל, גואטמלה, פרו, ניגריה ודרום אפריקה".

             

            "הקולקציה מאוד קוהרנטית בזכות סטיילינג נכון. אתה מבין את המסר בלי הפרעות מיותרות". הילי ארי (צילום: ענבל מרמרי)
              "הקולקציה מאוד קוהרנטית בזכות סטיילינג נכון. אתה מבין את המסר בלי הפרעות מיותרות". הילי ארי(צילום: ענבל מרמרי)

               

              "אני מחבבת את הגזרות בקווים נקיים ואת הצבעוניות המונוכרומטית. זה מדויק". הילי ארי (צילום: ענבל מרמרי)
                "אני מחבבת את הגזרות בקווים נקיים ואת הצבעוניות המונוכרומטית. זה מדויק". הילי ארי(צילום: ענבל מרמרי)

                 

                לקסטריניינו ניסיון של ארבע שנים במגזין, והיא עובדת בצמוד לעורכת המוסף שרה מיינו, שביקרה בישראל לפני כשנה וחצי. נקודת המבט שלה על עיצוב

                בינלאומי תוך התמקדות במעצבים צעירים, מאפשרת לה לחרוץ דעה מנומקת ומדויקת על קולקציות של מעצבים בתחילת דרכם. "הדבר שהכי בלט בתצוגה הזו היה עבודת הסטיילינג של כל אחד מהמעצבים", היא אומרת ומצטרפת גם לדברים שאמר לנו שלשום אנג'לו די סייני, מנהל המכירות של בוטגה ונטה, בתצוגה של תמרה סלם. "בכל תצוגות האופנה האחרות הסטיילינג היה חלש, לא ברור ולא דייק את המסר של המעצבים, וכאן, ברוב המקרים, היה סטיילינג מצוין".

                 

                "ניתן לראות בקולקציה הזו גזרות נכונות ושימוש מצוין בחומרים כמו כותנה ופשתן. זה היה מרענן מאוד". טלי קושניר (צילום: ענבל מרמרי)
                  "ניתן לראות בקולקציה הזו גזרות נכונות ושימוש מצוין בחומרים כמו כותנה ופשתן. זה היה מרענן מאוד". טלי קושניר(צילום: ענבל מרמרי)

                   

                  "הקונספט והסגנון טובים מאוד, ובחירת הנעליים היתה נכונה". טלי קושניר (צילום: ענבל מרמרי)
                    "הקונספט והסגנון טובים מאוד, ובחירת הנעליים היתה נכונה". טלי קושניר(צילום: ענבל מרמרי)

                     

                    "הלוקים של הנשים היו חזקים יותר משל הגברים". טלי קושניר (צילום: ענבל מרמרי)
                      "הלוקים של הנשים היו חזקים יותר משל הגברים". טלי קושניר(צילום: ענבל מרמרי)

                       

                      "אני אוהבת את העובדה שהבגדים מאוד נשיים, אבל נראים כאילו נלקחו ממלתחה גברית". טרס (צילום: ענבל מרמרי)
                        "אני אוהבת את העובדה שהבגדים מאוד נשיים, אבל נראים כאילו נלקחו ממלתחה גברית". טרס(צילום: ענבל מרמרי)

                         

                        "יש בקולקציה דגמים מאוד חזקים, כמו למשל מעיל הטרנץ'". טרס (צילום: ענבל מרמרי)
                          "יש בקולקציה דגמים מאוד חזקים, כמו למשל מעיל הטרנץ'". טרס(צילום: ענבל מרמרי)

                           

                          "השמלה הפרחונית בסוף היתה אחד הדגמים היותר טובים בקולקציה". סבינה מוסייב (צילום: ענבל מרמרי)
                            "השמלה הפרחונית בסוף היתה אחד הדגמים היותר טובים בקולקציה". סבינה מוסייב(צילום: ענבל מרמרי)

                              

                            "הדגמים הצבעוניים היו טובים יותר מהדגמים השחורים, שנראו כאילו הגיעו מקולקציה אחרת". סבינה מוסייב (צילום: ענבל מרמרי)
                              "הדגמים הצבעוניים היו טובים יותר מהדגמים השחורים, שנראו כאילו הגיעו מקולקציה אחרת". סבינה מוסייב(צילום: ענבל מרמרי)

                               

                               
                              הצג:
                              אזהרה:
                              פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
                              הסיקור המלא: כל מה שקרה על המסלולים ומאחורי הקלעים בשבוע האופנה