ארוחות הן אולי לא הדבר הכי חשוב בטיסות, בוודאי שלא מצד האוכל המוגש בהן, אבל חברות התעופה בעולם מנסות לעשות (כמעט) הכל כדי להנעים את שהות הנוסעים באוויר, ולארוחות יש בכך חלק חשוב. לא בטוח לגבי תחושת ״הכי בבית בעולם״ של "אל על", אבל אי אפשר להתעלם מכך שגם היא עושה בשנים האחרונות מאמצים להעניק לנוסעיה חוויית משתמש אחרת, ואחד החידושים שלה נחנך בימים אלו, והוא עיצובי. בניצוחו של עידן נויברג, מבעלי סטודיו LYLY , עוצבו מחדש פריטי ארוחת הבוקר - מגש ואריזות - של חברת התעופה הלאומית.
כשהם מכוסים בספק כתמים של צבעי מים, ספק עננים צבעוניים, שוברים הפריטים החדשים, שנוצרו בשיתוף פעולה עם חברת "שטראוס", את הקו העיצובי שהיה נהוג עד היום במגשי הארוחות במטוס. לא עוד צילומים גנריים של שבעת המינים, משפטים בנאליים או טקסטורות חסרות משמעות. סטודיו LYLY, שזהו המגש הרביעי שהוא מעצב לחברה, מספק לארוחה מראה מינימליסטי, שהיה יכול להתאים גם למזללת מזון מולקולרי בטוקיו.
"התפיסה הבסיסית שלנו בתחילת התהליך", מספר נויברג, "הייתה ליצור עיצוב שלם, שיגרום לכל האלמנטים במגש להרכיב יחד תמונה. פיתחנו ארבעה קונספטים שונים, שאחד מהם היה מבוסס על טכניקה של כתמי צבעי מים. המוצרים נצבעו בצבעי בסיס, כך שכל פריט מתקשר לתכולתו, וכל הפריטים ביחד יצרו קומפוזיציה מעניינת".
"כל אחד מאיתנו, המעצבים", ממשיך נויברג, "כולל פאנל של אל על ושטראוס, התחבר לצבעי המים ממקום אחר. ככה ידענו שזה עובד טוב. היו שקראו את הכתמים כשמיים, והתחברו לפרויקט ממקום של טיסה; היו שלקחו את זה לרגש - לחיבור בין צבע לחושים ולטעם; או שחיברו את האיזון הצבעוני לאיזון תזונתי, ואת משיכות המכחול לדרך שבה נוטים להגיש לנו היום אוכל 'גבוה' במסעדות. לכל זה", הוא מוסיף, "מתווסף האתגר הלוגיסטי. תחום המזון בעולם התעופה מאתגר. מדובר בכמות גדולה מאוד של מוצרים טריים, שצריכים להיפגש מדי יום, 24/7, לטובת הרכבת מגש הארוחה - זה שינוע מורכב, ספקים שונים, מטבחי קצה במדינות שונות. נדרשה תמיכה של אגף שירות בטיסה ומחלקת המזון. ללא שיתוף פעולה צמוד אי אפשר ליישם חזון כזה".
למרות שעיצוב האריזות של מוצרי המזון סטרילי מדי, לטעמי, על גבול המחסור ב-"food appeal", נוצרה כאן שפה מרעננת ומדויקת בהקשר של הסביבה שבה מוגש האוכל. זו עבודת ארט-דיירקשן טובה (עיצוב: נטעלי רשף), עם מעט נקודות טיפוגפיות שכדאי לחשוב עליהן בהקשר של חיבור בין מותגים שונים (הלוגו של שטראוס לא נצבע באותו צבע כמו זה של אל על, והשילוב של הפונטים השונים). יחד עם זאת, התוצאה יצירתית ומרעננת, והבחירה שלא לנסות להתחנף לנוסעים עם מנות שעד היום "התחפשו" לכאילו ארוחת בוקר במסעדה - נבונה.
לנויברג יש לא מעט ניסיון בפרויקטים תקשורתיים בעלי פרופיל גבוה: הוא אמנם סיים את לימודיו בבצלאל רק לפני שלוש שנים, אך פרויקט סטודנטיאלי שלו הפך ויראלי תוך כדי הלימודים, פרויקט הגמר שלו זכה לתשומת לב רבה, ומוצר שהעלה לקיקסטארטר זכה להצלחה ולמימון מלא תוך שבוע. בשיחה איתנו סיפר ששיתוף הפעולה בין אל על לשטראוס הוא רק לשנה הקרובה, ושעוד צפויות מהסטודיו הפתעות נוספות שקשורות לחברת התעופה.