תצוגת האופנה של גוצ'י, שפתחה את שבוע האופנה במילאנו, המשיכה את אחת המגמות הבולטות של תצוגות סתיו-חורף 2017-18: רבגוניות. מי שציפה לפגוש על המסלול את ג'יג'י ובלה חדיד שנמצאות בעיר, התאכזב לגלות כי הדוגמניות-כוכבות של העונה לא היו שם, וגם לא פנים מוכרות כמו הדוגמניות דילון ומיקה ארגנרז המתולתלות, שאי אפשר היה להימלט מהן בשבועות האופנה בניו יורק ובלונדון. על ליהוק התצוגה אחראיות ברברה ניקולי ולילה אנאנה, שעובדות בצמוד למנהל הקריאטיבי אלסנדרו מיקלה בשנתיים האחרונות.
עוד בערוץ האופנה
- עקבו אחרינו באינסטגרם
- להתראות לחזיות: המחשופים חוזרים לשטיח האדום
- כל הפרטים על שמלת השמפניה הוורודה של שרה נתניהו
- לאו נסים מראשון לציון מדגמן את החלום האמריקאי
לטובת התצוגה של גוצ'י הן ליהקו מספר שיא של 120 גברים ונשים שצעדו על המסלול, מתוכם 70 דוגמניות ודוגמנים פעילים כמו לולואיקה ראוון ליפ וניק פורטנה, שמככב בקטלוג הקדם-סתיו לגברים של המותג. עם זאת, מי שלכדו את העין היו 50 הלא-דוגמנים שצעדו לצדם – רובם טיפוסים שלוהקו במיוחד לתצוגה בהופעת בכורה – אשר בחזותם התאימו לשפת העיצוב האקלקטית ועמוסת הניגודים של מיקלה תחת הנושא Alchemist's Garden, עם בגדים צבעוניים ועמוסי טקסטורות. גם המעצב עצמו הציג בתצוגה חזות חדשה עם תספורת קארה בקו הכתפיים, שהחליפה את שערותיו הארוכות ששיוו לו מראה של ישו הצלוב בכניסה לכנסיית הדומו במילאנו.
ניקולי ואנאנה משפיעות מאוד על תחום האופנה כיום כמלהקות תצוגות, ומלבד גוצ'י הן עובדות גם עם המותגים ברברי, מיסוני, אקנה ואחרים. בענף האופנה הן ידועות כמי שלא מסתפקות בסוכנויות מסודרות ומחפשות את הדוגמניות הבאות גם ברחוב, בבתי קפה ומפה לאוזן, במטרה למצוא את הפנים החדשות והמעניינות ביותר. את הדוגמנית טסה ברוינסמה ההולנדית בת ה-17, למשל, הן גילו לפני שנה בסניף מקדונלד'ס בעיר אוטרכט, אוכלת המבורגר עם בני משפחתה, וליהקו אותה לתצוגה של גוצ'י לסתיו-חורף 2015-16.
בחירה של לא-דוגמנים לתצוגות אופנה אומנם אינה דבר חדש – מרטין מרג'יאלה עשה זאת כבר בשנות ה-90 וראף סימונס חיפש בני נוער ברחובות אנטוורפן ובריסל לתצוגות בתחילת שנות האלפיים – אך במקרה של גוצ'י זהו חלק ממגמה של חיפוש אחר טיפוסים בעלי מראה דומיננטי ולא שגרתי, כחלק מדיון על רבגוניות ומתיחת גבולות מודל היופי, מהנושאים הבוערים בשנים האחרונות.
לאחרונה פורחת מגמה זו אצל מעצבים עצמאיים כמו גושה רובצ'ינסקי, שמלהק לתצוגות שלו מתבגרים מרחובות מוסקבה ולונדון; הסטייליסטית לוטה וולקובה, שמסייעת למעצב דמנה ווסאליה בחיפוש אחר אנשים עם מראה לא קונבנציונלי לתצוגות האחרונות של בלנסיאגה ו-Vetements; וגם המעצב ריק אוונס והמותג Hood by Air, שנעזרים בשירותיו של המלהק וולטר פירס כדי להביא למסלול עונה אחר עונה שלל טיפוסים שמעלים בצופים את השאלה: "רגע, זה דוגמן?! מה יפה בו?"
מעבר להרחבת השיח על מה יפה ומה נכון בענף האופנה, החיפוש אחר "טיפוסים" מוזרים מסייע למעצבים ולמותגים לשמור על אותו מושג חמקמק של אינדיבידואליות, בעידן שבו התקשורת מוצפת בבגדים גנריים ועודף של תצוגות אופנה. הרי קל יותר לזכור תצוגה עם אנשים מוזרים או אפילו מכוערים, מאשר להפריד בין שלל תצוגות שבכולן רואים את אותן דוגמניות יפות וקבועות.
______________________________________________________
ואיך בדרך לחופה הפכה מאיה ורטהיימר לדוגמנית שמלות כלה?