כוכבת הכבישים העירוניים:
הכירו את יורשת הסוזוקי אלטו

ל"סלריו", המיני החדשה של החברה היפנית, יש נעליים גדולות למלא. מה חשבנו על הביצועים שלה לעומת הדגם המיתולוגי וגם - אילו מכוניות מיני קנינו בשנת 2016?

צביקה בורג

|

06.02.17 | 15:45

חסכונית ויעילה לנהיגה בעיר. סוזוקי סלריו (צילום: מתוך suzuki-media.eu)
חסכונית ויעילה לנהיגה בעיר. סוזוקי סלריו (צילום: מתוך suzuki-media.eu)
אבזור לא רע עם בלוטות' מקורי עם שליטה על ההגה ומערכת מובילאיי. סוזוקי סלריו (צילום: מתוך suzuki-media.eu)
אבזור לא רע עם בלוטות' מקורי עם שליטה על ההגה ומערכת מובילאיי. סוזוקי סלריו (צילום: מתוך suzuki-media.eu)

על שמה של סוזוקי אלטו הקטנה רשומה אצלנו מהפכה מוטורית גדולה: פחות מ-100 מכוניות בקטגוריית "מיני" מדגם אחד, שניים או שלושה (פיאט פנדה, סוזוקי איגיניס, רנו טווינגו) נמכרו לסירוגין בישראל מדי שנה, עד שהופיעה ה"אלטו" בשנת 2009 והוצעה במחירים שוברי שוק. שבע שנים אחר כך, ב-2016, העלתה קטגוריית המיני בישראל כ-29,000 מכוניות לכבישים ביותר מ-15 דגמים. בניגוד לעבר, בה עם ישראל רכש מכוניות לפי אורכן, כיום אף אחד כבר לא מתבייש לנהוג ב"מיני" זעירה. להפך, 29,000 לקוחות בשנה, 9.9% מכלל רוכשי המכוניות החדשות, כנראה אינם טועים.

 

האלטו המיתולוגית הזדקנה ונאלצה בשלהי 2015 לפנות מקום לדגם צעיר יותר. יחד עמה זזה גם סוזוקי ספלאש, הגדולה מעט יותר. את מקומן תפסה הסלריו, ש-2016 הייתה השנה המלאה הראשונה בה שווקה בישראל. אז איך היא לעומת האלטו הקשישה?

 

מבחוץ

העיצוב החיצוני לא מאוד מלהיב, כנראה שלא פשוט להכניס לקופסת פח שאורכה 3.6 מטרים מקום לארבעה נוסעים, מנוע ותא מטען, ועוד לשמור על פרופורציות נאות. מצד שני, אפשר להתרגל לצורה החיצונית. גם האלטו לא הייתה מופת של יופי.

 

מבפנים

:דווקא בנושא החלל הפנימי השקיעו עבודה בסוזוקי. בסלריו תמצאו מקום לארבעה מבוגרים (הנוסע השלישי מאחור חייב להיות דקיק ממש, וגם אז יהיה לו צפוף), וליושבים מאחור (אם מדובר על שניים) יש אפילו מקום סביר לברכיים ולראש. גם בתא המטען אפשר להשתמש ולאחסן בו את השקיות מהסופר ואפילו יותר מזה.

האבזור דווקא לא רע: יש בלוטות' מקורי עם שליטה מההגה, וגם מערכת מובילאיי, שמתריעה מפני אי שמירת מרחק וסטייה מנתיב.

 

ולעבודה

למנוע יש שלושה צילינדרים, הנפח הכולל הוא ליטר אחד, התפוקה 68 כ"ס עם מומנט צנוע מאוד של 9.2 קג"מ, ותיבת ההילוכים האוטומטית היא מהסוג הרובוטי עם מצמד אחד, כלומר אטית ומגמגמת לעתים. כל זה רחוק מלהרשים, גם כשמשקלה של הסלריו קליל למדי (פחות מ-850 ק"ג), והביצועים בהתאם: סולידיים מאוד, לא נמרצים בעליל, אפילו מייגעים אם מדובר בנהיגה בכביש הררי או תובעני. גם בידוד הרעשים רחוק מלהיות מושלם, וזה בא לידי ביטוי בעיקר במהירויות גבוהות.

וחייבים לציין עוד נקודה כואבת: רק שלושה כוכבים נזקפים לזכותה במבחן הריסוק של ה-EuroNCAP.

 

חלל פנימי מושקע. סוזוקי סלריו (צילום: מתוך suzuki-media.eu)
    חלל פנימי מושקע. סוזוקי סלריו(צילום: מתוך suzuki-media.eu)

     

    איפה היא כן חזקה? בעיר. גם בגלל המתלים הטובים, שמצליחים לגהץ את רוב מהמורות הכביש, גם בגלל החיסכון בדלק (רשמנו כ-18 ק"מ לליטר). ותכלס – זה הרי מה שמבקשים ממכונית מיני מסוגה: תהיי יעילה וחסכונית בעיר, ולא נתעלל בך ונאתגר אותך מחוץ לעיר.

     

    מחיר: 66 אלף שקל לאוטומטית, 59 אלף שקל לידנית.

    נמסרו במהלך שנת 2016: 1,328 יחידות.

    פלוס: חסכונית, עירונית, זולה, מרווחת.

    מינוס: ביצועים, עיצוב, בטיחות.

    שורה תחתונה: פתרון אורבני יעיל, בעיקר בגרסה הידנית.

     

    ולסיום - אילו מכוניות מיני קנינו ב-2016?

    • קיה פיקנטו: 13,332
    • יונדאי איי 10: 5,714
    • שברולט ספארק: 3,295
    • סוזוקי סלריו: 1,328
    • פיאט 500: 1,032
    • טויוטה אייגו: 792
    • סיטרואן סי 1: 777 
    • סקודה סיטי-גו: 658
    • פיג'ו 108: 655
    • אופל אדם: 351
    • סמארט: 175
    • פיג'ו 107: 232
    • פיאט פנדה: 163
    • סיאט מיי: 92
    • פיאט אבארט 500: 48
    • פולקסווגן אפ: 23

    סה"כ: 28,667

     

     
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד