מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול? כך תעזרו להם לגלות את ייעודם

למורה שרון כהן יש נוסחא מתמטית שתעזור לכם לכוון את ילדיכם לקראת הייעוד שלהם בחיים. כך הוא עושה זאת

שרון כהןפורסם: 10.01.17 09:04
  (צילום: ענבל מרמרי)

בכיתה בה אני מלמד יש ילדה אחת שמאז תחילת השנה לא משתתפת באופן אקטיבי. היא יושבת בצד, שקטה, מתבוננת. לפחות פעם אחת בכל שיעור אני פונה אליה ושואל אם יש לה משהו להוסיף על מה שנאמר בכיתה. היא מצמידה את האוזן לכתף, מסרבת. אני לא מתעקש. מחייך אליה חיוך שאומר שכמו שהיא, ככה זה בסדר מבחינתי. מהשיעור הראשון קלטתי שהיא מציירת על דף או על היד שלה או על היד של ילדה שיושבת לידה. ציורים מדהימים בעיניי - צורות סימטריות ברמת אמנות.

 

לכל ילד יש חיישן לייעוד שלו

בשיעור האחרון היא ביקשה רשות לעמוד מאחורי ילדה שישבה לידה ולעשות לה צמה. הסכמתי כמובן. איכשהו השיחה התגלגלה והגענו לדבר על ייעוד. ניסיתי להסביר מה זה ייעוד בעיניי ויצא לי נאום בערך כזה: "אני מאמין שלכל אדם יש ייעוד וכדי לפשט את זה, ניסחתי נוסחה של מה זה ייעוד:

 

מה שאני הכי אוהב X מה שאני טוב בו X מה שאני מועיל לסביבה = הייעוד שלי.

 

למה כפול? כי כל דבר כפול אפס שווה אפס. כלומר, אם אני טוב במשהו ואני מועיל, אבל אני לא אוהב אותו, אז זה לא ייעודי וכולי. לכל אדם / ילד יש בנפש חיישנים שמכוונים אותו ליעוד שלו; כוחות פנימיים שמושכים אותו לשם.

 

בכל תחנה בחייו הילד / האדם אוסף חוט זהב. חוט זהב זה המשהו הזה שהוא אוהב, טוב ומועיל בו ובאיזשהו שלב הוא יכול לארוג מכל חוטי הזהב שהוא אסף, בגד שרובו / כולו חוטי זהב - את הייעוד שלו".

 

חוט הזהב שלך

הילדה התבוננה בי. ראיתי את המוח שלה מחפש את חוטי הזהב שהיא אספה עד כה בחייה. בינתיים היא שזרה צמה מיוחדת לילדה שלידה, צמה כזאת של מעצבת שיער אמנית. "אני אתן דוגמא קטנה", היישרתי מבט אליה. "אני לא יודע מה תעשי בחיים. אני לא יודע מה הייעוד שלך עדיין, אבל אני מאמין שהוא קשור לאסתטיקה ועבודה עם הידיים. הנה דוגמא לחוט זהב שאת יכולה לאסוף כבר". "אני לא מבינה, איך זה חוט זהב?"

 

"אני רואה אותך מהשיעור הראשון מציירת על דף או מציירת ציורים מדהימים על היד שלך או על היד של החברות שיושבות לידך. והיום, תוך כמה דקות, שזרת צמה מיוחדת לחברה ואת כל זה את עושה בלי כל מאמץ. בתשוקה גדולה. הנפש שלך נמשכת לזה - לציור, לאסתטיקה, ליצירה עם הידיים. את גם אוהבת את זה, גם טובה בזה וגם את מביאה תועלת. איזו תועלת? הצמה משפרת את תחושת החברה. הציור יפה לעין שלי. הציורים על הידיים של החברות משפרות להן את מצב הרוח. זה לגמרי חוט זהב שבהמשך חייך תשזרי אותו יחד עם עוד חוטי זהב שתגלי, לבגד שכולו זהב, לייעוד שלך. לי אין ספק שאת תמצאי אותו. פשוט תמשיכי לגלות את חוטי הזהב שלך".

 

היא שתקה וגם החברים בכיתה שתקו לכמה שניות. השקט היה מלא רעש של מנועי מחשבות. כל אחד מהם התחיל לחפש בתוכו את חוטי הזהב שלו. אני מאמין בכל לבי שלכל אדם יש ייעוד. מאמין לגמרי שהתכלית השורשית של מערכת חינוך ושל הורות, אמורה להיות אפשור והכוונת הילד לגלות ולחיות את ייעודו.

 

אדם שחי את ייעודו הוא אדם שחי חיי אהבה עם עצמו ועם העולם סביבו. אדם שחי את ייעודו הוא אדם שמח, שבע רצון ולכן פחות מתוסכל, פחות מקנא, פחות תחרותי ופחות אלים רגשית ואנרגטית. עולם בו יותר אנשים חיים את ייעודם, הוא עולם של(ו)ם יותר. לעזור לילד לגלות את ייעודו, זה שלב ראשוני בתיקון עולם.

 

  • דף שלי בפייסבוק, משמהות - שרון כהן , הוא כמו ילד. כשמחבבים אותו, הוא מעניק המון בחזרה. וגם מוזמנים לגלות עוד גוונים בקשת האפשרויות שאני מבקש להציע, באתר שלי .

 

 

 
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
me אני?
נשוי לקרן, אבא לעוללים, מורה לילדים ונוער. לומד אותי איתם ומלמד אותם איתי. לא מאמין בתעודה. רק בתהודה שמהדהדת פנימה לתוך הלב. בתעודה שלי תמצאו שני תארים בכלכלה, אבל בתהודה שלי כתוב: "מלמד M.A ש-B.A לי". מרצה ומעביר סדנאות להורים ומורים שרוצים, כמוני, ללמוד איך להגדיל את האהבה בבית ובכיתה. מטפל משפחתי וזוגי.
אני מאמין שלכל אדם יש יעוד. היעוד שלי הוא לעזור לאנשים בכל גיל, להיטיב את הקשר עם עצמם ועם הסובבים, על ידי שינוי תודעתי פשוט אך שורשי, באמצעות אמנות ייחודית ויוצאת דופן - אמנות המילה.