יש למה לחכות: כל ההפתעות המוטוריות ששנת 2017 מכינה לכם

עם איזה דגם לא תצטרכו לבקר יותר בתחנות דלק ואיך נראה הרכב שעולה 700 אלף שקל? השנה החדשה בפתח ועימה עשרות דגמים מלהיבים ומתקדמים מתמיד

צביקה בורג

|

27.12.16 | 10:58

סיאט נכנסת, לראשונה, לקטגוריית הפנאי עם מנוע חזק וחסכוני, אבזור טוב ומחיר נגש. סיאט אטקה (מתוך seat.co.uk )
סיאט נכנסת, לראשונה, לקטגוריית הפנאי עם מנוע חזק וחסכוני, אבזור טוב ומחיר נגש. סיאט אטקה (מתוך seat.co.uk )
היברידית, בטיחותית ועמוסה בטכנולוגיה חדשנית. יונדאי איוניק (מתוך hyundai.com)
היברידית, בטיחותית ועמוסה בטכנולוגיה חדשנית. יונדאי איוניק (מתוך hyundai.com)
גרסא חדשה וקרבית יותר לקרוס-אובר המזדקן של החברה. פיז'ו 3008 (מתוך peugeot.co.uk)
גרסא חדשה וקרבית יותר לקרוס-אובר המזדקן של החברה. פיז'ו 3008 (מתוך peugeot.co.uk)
התשובה האיטלקית (והיוקרתית) לשוק רכבי הקרוס-אובר. מזראטי לבנטה (מתוך maserati.com)
התשובה האיטלקית (והיוקרתית) לשוק רכבי הקרוס-אובר. מזראטי לבנטה (מתוך maserati.com)
הצטרפו לנסיעה. אלפא סטלביו
מתוך: alfaromeousa.com

חלקן כבר נמצאות איתנו ואפילו כמה חודשים ואילו אחרות, בהן חשובות כמו קיה פיקנטו ופורד פיאסטה, יגיעו בקרוב או בהמשך השנה. מה שבטוח - כולן יככבו, מי יותר ומי פחות, בנתוני המכירות של 2017.

 

רנו טווינגו

מכונית המיני המעוצבת של "רנו" (המבוססת על ה"סמארט" פור-פור) הוצגה באירופה כבר לפני כשנתיים אבל רק עכשיו, אחרי שהיצרנית הואילה להוזיל במקצת את המחירים, היא מגיעה אלינו.

 

על פניו מתחרה הטווינגו ביריבותיה מבית (צרפת) – פיג'ו 108, סיטרואן C1 וטויוטה אייגו, כמו גם בשלישיה מבית פולקסוואגן (סקודה סיטי-גו, סיאט מיי ופולקסוואגן Up), אבל מחירה היקר יחסית (החל מ-65 אלף שקל לידנית בעלת מנוע חלש והחל מ-75 אלף שקל לאוטומטית) ממצב אותה דווקא מול מובילות הקטגוריה (קיה פיקנטו, יונדאי i10 ושברולט ספארק), ואפילו מעבר להן – מול הסטייליסטיות (והיקרות) שבחבורה – פיאט 500 ואופל אדם. לצורך כך מתייצבת הטווינגו באולמות התצוגה עם מגוון צבעים וגרסאות, כולל אפשרויות לפרסונליזציה (בחירה אישית יותר של המפרט והגימור). כדאי לשים לב גם למנוע הטורבו החזק יחסית לקטגוריה (90 כ"ס), בגרסה האוטומטית.

 

מכונית מיני עם מנוי טורבו חזק, עכשיו גם בארץ. רנו טווינגו (מתוך renault.com)
    מכונית מיני עם מנוי טורבו חזק, עכשיו גם בארץ. רנו טווינגו(מתוך renault.com)

     

    סוזוקי איגניס

    יותר מעשור לאחר שנעלמה מכבישי ישראל חוזרת אלינו האיגניס הקטנה בגרסה מעניינת – מיקרו קרוס-אובר. העיצוב הרבוע דמוי הקופסה מעניק לארבעה נוסעים מבוגרים מקום רב בתא הנוסעים (בישראל יישבו בה אפילו חמישה), המנוע חסכוני ויש גרסת 4X4 שמציעה יכולת שטח מפתיעה.

     

    מנוע חסכוני ועיצוב מרווח. סוזוקי איגניס חוזרת לישראל (מתוך suzuki-media.eu)
      מנוע חסכוני ועיצוב מרווח. סוזוקי איגניס חוזרת לישראל(מתוך suzuki-media.eu)

       

      מיצובישי ספייס סטאר

      מתיחת פנים לסופר-מיני רבת המכר של מיצובישי. הגרסה הקודמת הייתה בסיסית למדי מבחינת טכנולוגיה וביצועים אבל הציעה תיבת הילוכים אוטומטית במחיר אטרקטיבי. בגרסה החדשה שופרו במעט העיצוב והאבזור אבל זו עדיין סופר-מיני קטנה ובסיסית.

       

      בגרסה הידנית הזולה (רק 60 אלף שקל) תמצאו מנוע 1 ליטר המפיק 71 כ"ס ומומנט חלשלוש של 9 קג"מ ב-5,000 סל"ד, לצד אבזור דל מאוד. הגרסה האוטומטית מצוידת במנוע טוב קצת יותר אבל היא יקרה בהרבה (מ-80 אלף שקל). בסך הכל מדובר במכונית שנחמד, יעיל וחסכוני לחיות עימה בכבישי העיר, אבל די מייגע להתנייד בה מחוץ לעיר או בדרכים מאתגרות.

       

      יעילה וחסכונית. מיצובישי ספייס סטאר (מתוך mitsubishi-motors.com)
        יעילה וחסכונית. מיצובישי ספייס סטאר(מתוך mitsubishi-motors.com)

         

        ניסאן מיקרה

        המיקרה הוותיקה הצטיינה בצריכת דלק טובה, בפשטות מיכנית ובמרחב פנימי נאה, אבל העיצוב והביצועים סיכמו אותה כ"משעממת אך עם תמורה סבירה לכסף". החדשה, שתגיע אלינו במהלך השנה הקרובה, מציעה עיצוב חיצוני נועז לצד מנועים חדישים וחסכוניים ומן הסתם – ביצועים טובים יותר.

         

        הגרסא המחודשת והנועזת. ניסאן מיקרה (מתוך nissannews.com)
          הגרסא המחודשת והנועזת. ניסאן מיקרה(מתוך nissannews.com)

           

          שברולט קרוז

          הדור הראשון של הקרוז, שאותה הגדיר היצרן "כמכונית הגלובלית הראשונה שלו", נמכר היטב בעולם אבל אכזב בלא מעט פרמטרים של ביצועים ואמינות טכנולוגית. הדור החדש, שהוצג בישראל לא מכבר ומכירותיו יואצו בשנה הבאה שופר בכל תחום, מהעיצוב החיצוני והפנימי, דרך איכות החומרים בחלל הנוסעים, המרכב וכמובן המנוע ותיבת הילוכים. הביצועים טובים, הנסיעה נעימה ורק אבזור בטיחות חסר ומחיר גבוה יחסית (החל מ-130 אלף שקל) מעיבים במקצת על החגיגה.

           

          הדור החדש של שברולט קרוז (מתוך chevrolet.com)
            הדור החדש של שברולט קרוז(מתוך chevrolet.com)

             

            יונדאי איוניק

            מכונית משפחתית היברידית ומתקדמת, עמוסה בטכנולוגיה חדשנית ובאבזור בטיחות ופינוק נדיב, ובמחיר נוח למדי, החל מ-136 אלף שקל. האיוניק מתחרה למעשה באלנטרה מבית יונדאי, אבל מצביעה על הכיוון הטכנולוגי העתידי של תעשיית הרכב: מנועים היברידיים, ואבזור בטיחות מלא, במחיר שאינו עולה בהרבה על זה של מכונית מהדור הקודם.

             

            היברידית וחדשנית במחיר שאינו עולה בהרבה על מחירן של מכוניות מהדור הקודם. יונדאי איוניק (מתוך hyundai.com)
              היברידית וחדשנית במחיר שאינו עולה בהרבה על מחירן של מכוניות מהדור הקודם. יונדאי איוניק(מתוך hyundai.com)

               

              קיה נירו

              מדובר בקרוס-אובר היברידי במחיר תחרותי – 137 אלף שקל, עליו ספרנו לכם לא מזמן. העיצוב אמנם בנאלי והביצועים לא מסחררים אבל מרחב הפנים גדול ומרווח, צריכת הדלק פנטסטית (19-18 ק"מ לליטר גם אם לא מתאמצים לחסוך), הנהיגה נעימה, אז למה לא? הימור: יהיה מלהיטי המכירות של 2017.

               

              ההימור שלנו ללהיט המכירות של השנה הקרובה. קיה נירו (צילום: רונן טופלברג)
                ההימור שלנו ללהיט המכירות של השנה הקרובה. קיה נירו(צילום: רונן טופלברג)

                 

                פיז'ו 3008

                הקרוס-אובר המזדקן של פיז'ו מוחלף בגרסה חדשה ומרעננת, במסגרתה פינה העיצוב המיני-וואני של הדגם היוצא את מקומו לעיצוב קרוס-אוברי צעיר ו"קרבי" ולאבזור מתקדם. עוד בחידושים, לפחות בשוק הרכב הישראלי: הגרסה הבסיסי והזולה (145 אלף שקל) מצוידת דווקא במנוע דיזל חזק וחסכוני. גרסת מנוע הבנזין מאובזרת יותר אבל גם יקרה הרבה יותר (מ-155 אלף שקל).

                 

                עיצוב מחודש וצעיר. פיז'ו 3008 (מתוך peugeot.co.uk)
                  עיצוב מחודש וצעיר. פיז'ו 3008(מתוך peugeot.co.uk)

                   

                  סיאט אטקה

                  כניסה ראשונה של סיאט לקטגוריית הפנאי / קרוס-אוברים הלוהטת. לאטקה עיצוב סולידי ושגרתי למדי אבל מתחת למעטה הפח תמצאו מנוע חזק וחסכוני מבית פולקסווגן, אבזור טוב, תנוחת ישיבה גבוהה ונוחה ומרחב פנימי נאה. גם המחיר נגיש למדי, מ-140 אלף שקל.

                   

                  התשובה של סיאט לקטגוריית הפנאי. סיאט אטקה (מתוך seat.co.uk)
                    התשובה של סיאט לקטגוריית הפנאי. סיאט אטקה(מתוך seat.co.uk)

                     

                    סקודה קודיאק

                    צעד ראשון של סקודה בקטגוריית ה-"7 מושבים": הקודיאק יחפש את מקומו בין קרוס-אוברים עממיים יחסית במחירם כמו מיצובישי אאוטלנדר, יונדאי סנטה-פה או קיה סורנטו, לבין דגמי יוקרה כמו פולקסווגן טוארג או אאודי Q7. ה-SUV המגודל של סקודה יצויד כמובן במנועים ובתיבות הילוכים מבית פולקסווגן ויאובזר בנדיבות.

                     

                    לצרכי המשפחה הגדולה. סקודה קודיאק (מתוך skoda-auto.com)
                      לצרכי המשפחה הגדולה. סקודה קודיאק(מתוך skoda-auto.com)

                       

                      ג'יפ רנגייד

                      הרנגייד, האח הכי קטן (נכון לעכשיו) במשפחת רכבי השטח של "ג'יפ", נמצא אתנו כבר יותר משנה אבל עד עתה, בגלל תמחור יקר, לא נמכר כמעט. החלפת היבואן עשויה להביא בשנה הבאה לשיווק אגרסיבי יותר של הרכב, המבוסס על מרכב זהה לזה של פיאט 500X , ג'יפון מסוגנן שדווקא הצליח קצת יותר במכירות בשנה החולפת.

                       

                      הרנגייד הבסיסי (שכרגע עולה מ-170 אלף שקל) אינו מצויד בהנעה כפולה ואין לו יכולת שטח (גרסת ה-4X4 יקרה בהרבה), אבל העיצוב נאה ו"ג'יפי", האבזור עשיר ויש לו ייחוס משפחתי נחשב.

                       

                      האח הקטן במשפחת רכבי השטח של חברת ג'יפ, עכשיו בגרסא הבסיסית והזולה יותר. ג'יפ רנגייד (מתוך jeep.com)
                        האח הקטן במשפחת רכבי השטח של חברת ג'יפ, עכשיו בגרסא הבסיסית והזולה יותר. ג'יפ רנגייד(מתוך jeep.com)

                         

                        אופל אינסיגניה

                        מכונית המנהלים (או המשפחתית הגדולה, תלוי איך מגדירים אותה) של אופל זוכה לגרסה חדשה לגמרי, עם עיצוב מתקדם, אבזור עשיר ואיכות טובה עוד יותר.

                         

                        אבזור עשיר ועיצוב מתקדם. אופל אינסיגניה המשודרגת (מתוך opal-gastransport.de)
                          אבזור עשיר ועיצוב מתקדם. אופל אינסיגניה המשודרגת(מתוך opal-gastransport.de)

                           

                          אאודי Q2

                          מיני קרוס-אובר פרימיום במחיר שובר שוק, החל מ-180 אלף שקל. ה-Q2 אולי צפוף משהו (בערך בממדים של המשפחתית הקטנה של המותג, ה-A3 ), וגרסת הבסיס מאובזרת באופן בסיסי יחסית, אבל היי, זה עדיין ג'יפון וזו עדיין אאודי, והמחיר מפתה.

                           

                          פרימיום במחיר שובר שוק. אאודי Q4 (מתוך audiusa.com)
                            פרימיום במחיר שובר שוק. אאודי Q4(מתוך audiusa.com)

                             

                            ב.מ.וו i3

                            העתיד כבר כאן: מכונית חשמלית לגמרי מבית ב.מ.וו, בממדים צנועים אמנם (כמו סופר מיני גדולה ועם ארבעה מושבים), אבל עם עיצוב עתידני, טכנולוגיות מדליקות וכמובן – חיסכון עצום בסעיפי הדלק והתחזוקה. מחירה, 250 אלף שקל, אינו זול, אבל בתמורה תקבלו חדשנות טהורה ולא תבקרו בתחנות דלק.

                             

                            תשכחו מביקורים בתחנות דלק. ב.מ.וו i3 מביאה את העתיד (מתוך press.bmwgroup.com)
                              תשכחו מביקורים בתחנות דלק. ב.מ.וו i3 מביאה את העתיד(מתוך press.bmwgroup.com)

                               

                              אלפא סטלביו

                              כניסה ראשונה של אלפא רומיאו לקטגוריית הג'יפונים / קרוס-אוברים: הסטלביו מבוססת על שלדת הג'ולייטה אבל מציעה עיצוב נהדר ועל הנייר – גם ביצועים טובים.

                               

                              הג'יפון הראשון של החברה. אלפא רומיאו סטלביו (מתוך alfaromeopress.com)
                                הג'יפון הראשון של החברה. אלפא רומיאו סטלביו(מתוך alfaromeopress.com)

                                 

                                יגואר F-Pace

                                כמו הסטלביו של אלפא, גם ליגואר מהווה ה-Pace כניסה ראשונה לתחום הקרוס-אוברים. בניגוד לזה של אלפא, ה-Pace כבר כאן, עם עיצוב יפהפה, אבזור משובח ומחיר, לפחות בגרסת הבסיס, לא נורא יקר (ביחס לקטגוריית הפרימיום כמובן): מ-390 אלף שקל. בעולם, אגב, הוא נמכר היטב, כמעט כמו לחמניות טריות בבולנג'רי פריזאי.

                                 

                                כבר מחכה לכם בישראל. יגואר F-Pace (מתוך jaguar.com)
                                  כבר מחכה לכם בישראל. יגואר F-Pace(מתוך jaguar.com)

                                   

                                  אלפא רומיאו ג'וליה

                                  נכון לעכשיו, זו מכונית הדגל של אלפא. העיצוב מוחצן אבל אלגנטי, מגוון המנועים (והמחירים) מתחיל מ-200 כ"ס והנעה אחורית ב-250 אלף שקל וממריא עד 510 כ"ס בגרסת "עלה תלתן ירוק" רבת עוצמה (510 כ"ס), עם הנעה לכל ארבעת הגלגלים ומחיר מוטרף למדי – כ-700 אלף שקל. לעשירים שאוהבים לנהוג.

                                   

                                  לעשירים שאוהבים לנהוג. אלפא רומיאו ג'וליה (מתוך alfaromeopress.com)
                                    לעשירים שאוהבים לנהוג. אלפא רומיאו ג'וליה(מתוך alfaromeopress.com)

                                     

                                    מרצדס E קלאס

                                    מופת של טכנולוגיה ועיצוב: ה-E החדשה, שהושקה בישראל לפני מספר חודשים, היא סוג של חלום מוטורי: העיצוב קלאסי ומרשים, איכות החומרים מעל ומעבר, המנועים משובחים וחסכוניים להפליא (בסביבות 20 ק"מ לליטר בצריכה אמיתית במנועי הדיזל), וטכנולוגיות הבטיחות שבה היא מצוידת מקרבות אותה כמעט עד אפשרות של נהיגה אוטונומית עתידנית. מחיר? מ-465 אלף שקל (אבל לא חסרים קונים).

                                     

                                    הכי קרובה לנהיגה אוטומטית עתידנית. מרצדס E קלאס (מתוך mbusa.com)
                                      הכי קרובה לנהיגה אוטומטית עתידנית. מרצדס E קלאס(מתוך mbusa.com)

                                       

                                      מזראטי לבנטה

                                      אפילו יצרנית מכוניות הספורט האיטלקית נכנעה ללחצי השוק והציגה ג'יפון / קרוס-אובר יוקרתי משלה. ללבנטה עיצוב קרוס-אוברי אבל ביצועים של רכב ספורט, אבזור עשיר והנאה מנהיגה. המחיר רחוק מעממי, החל מ-610 אלף שקל.

                                       

                                      קרוס אובר עם לב של מכונית ספורט. מזארטי לבנטה (מתוך maserati.com)
                                        קרוס אובר עם לב של מכונית ספורט. מזארטי לבנטה(מתוך maserati.com)

                                         

                                         

                                         
                                        הצג:
                                        אזהרה:
                                        פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד