בייבי בום: 4 יוזמות עיצוב חדשות שנולדו דווקא בחופשת לידה

מבוטיק למוצרי נייר, דרך שת"פ עם קסטיאל ועד אתרים מקצועיים למעצבים. אנחנו בקושי הספקנו להסתרק, אבל יש מי שבחופשת הלידה שלהם גם ילדו פרויקט חדש

ההחלטה התגבשה במהלך הלילות הלבנים. אסף יולזרי (מימין), עמי גואטה והתאומים עומר ואלון  (צילום: אפרת לוזנוב)
ההחלטה התגבשה במהלך הלילות הלבנים. אסף יולזרי (מימין), עמי גואטה והתאומים עומר ואלון (צילום: אפרת לוזנוב)
מוצרי נייר באווירת נוסטלגיה. יולטה (צילום: אפרת לוזנוב)
מוצרי נייר באווירת נוסטלגיה. יולטה (צילום: אפרת לוזנוב)
"כזוג גברים, הצעד של הבאת ילדים לעולם דווקא פתח אותנו לתעוזה גם בשאר תחומי החיים" (צילום: אפרת לוזנוב)
"כזוג גברים, הצעד של הבאת ילדים לעולם דווקא פתח אותנו לתעוזה גם בשאר תחומי החיים" (צילום: אפרת לוזנוב)

יזמוּת מצריכה חשיבה, השראה, גיבוש רעיוני, זמן, פרץ של אנרגיה יצירתית ואף ניסיונות או מחקר בפועל. קאט לחופשת הלידה הממוצעת, שלרוב מאופיינת יותר בחוסר שינה ובהורמונים גואים ופחות בפנאי ואנרגיה ליוזמות חדשות. ובכל זאת, המשתתפים בכתבה מצאו את עצמם דווקא במהלך חופשת הלידה שלהם, בין החלפה לגרעפס, יוזמים משהו שאיננו משחק ברעשן. איך הם עשו את זה? יצאנו לבדוק.

 

עוד עיצוב ב-Gostyle:

 

 

יולטה. "הולדת הילדים בהחלט השפיעה על העיתוי" (צילום: אפרת לוזנוב)
    יולטה. "הולדת הילדים בהחלט השפיעה על העיתוי"(צילום: אפרת לוזנוב)

    נמר של נייר

    המיזם: יולטה היא מיזם של עמי גואטה ואסף יולזרי (השם הוא שילוב של שני שמות המשפחה; יפ"נ), שהאהבה למכשירי כתיבה, מוצרי נייר מעוצבים ושאר דברים יפים הביאה אותם לפתוח בוטיק למוצרי נייר.

     

    "נהוג לחשוב כי לידת ילד ועל אחת וכמה תאומים גורמת לאנשים להעז פחות, אבל לנו, כזוג גברים, הצעד של הבאת ילדים לעולם דווקא פתח אותנו לתעוזה גם בשאר תחומי החיים"
    היזמים:
    "בשנת 2011 עמי, שעוד היה שכיר בגן אירועים 'הבאר של סבא', טס לטיול משפחתי באיטליה ורכש לעצמו מעטפות יפות", מספר יולזרי על שותפו לחיים ולמיזם. "כשהוא חזר לארץ הוא רצה עוד מעטפות כאלו. חיפשנו וגילינו שהן של חברת Cavallini, ובמהלך החיפוש גם התאהבנו בכל מה שראינו אצלם. החלטנו לפנות לחברה ולשכנע אותה שנייצג אותה בארץ. כמו כל ההתחלות זה לא היה קל, אבל לא ויתרנו ובסוף הם הסכימו. מיד לאחר ההזמנה הראשונה קיבלנו בלעדיות על הפצת מוצרי החברה בישראל. משם הדרך למותגים ולחברות נוספות הייתה קלה יותר".

     

    חלוקת העבודה הולכת כך: עמי – האחראי על החומר מבין השניים – הוא זה שתר את העולם בחיפוש ובמציאה של מכשירי כתיבה כמו של פעם, כרטיסי ברכה, מחברות, פנקסים, לוחות שנה ושלל אביזרי DIY, ואילו אסף – שאמון על צד הרוח – הוא האחראי לאווירת הנוסטלגיה האופפת את מוצרי יולטה.

     

    העיתוי: "בשנת 2012 שימשתי בתפקיד בכיר בחברת ביטוח וגם עמי היה שכיר, אבל במקביל כבר שיווקנו את המוצרים ל־50 חנויות ברחבי הארץ", מספר יולזרי. "ברמה האישית התחלנו בהליך פונדקאות בהודו, ובפברואר 2012 טסנו לשם כדי לנכוח בלידת התאומים. במהלך חופשת הלידה איתם הצלחנו לאזן בין העבודה השכירה התובענית וגידול הילדים וגם להשתתף לראשונה בירידי מכירות לקהל הפרטי אצל קרן שביט ואצל נתנאלה. בירידים גילינו את אהבת הקהל למוצרים ולסגנון הייחודי של יולטה. לקראת סיום חופשת הלידה התגבשה אצלי ההחלטה לצאת לדרך עצמאית ולקחת את יולטה קדימה. השעות הגמישות והעבודה חלק מהזמן מהבית תוך גידול התאומים התאימו לי מאוד, ועל אף החששות (והיו רבים) החלטנו להקים את החנות".

     

    אתר האינטרנט הושק עוד במהלך השהות בהודו עם התאומים, "מיד לאחר לידתם". בשנת 2014 נפתחה גם החנות הפיזית, חנות קונספט שמציגה מגוון אדיר של מוצרי נייר, עם יותר מ־20 מותגים בינלאומיים. "הולדת הילדים בהחלט השפיעה על העיתוי", אומרים גואטה ויולזרי. "טיפול בתאומים בגיל הרך מצריך חידוד חשיבה, ניהול זמן מדויק ברמה של דקה, לילות לבנים שבהם המחשבות נודדות - כל אלו גורמים למחשבות רבות ולשפע רעיונות. נהוג לחשוב כי לידת ילד ועל אחת וכמה תאומים גורמת לאנשים להעז פחות, אבל לנו, כזוג גברים, הצעד של הבאת ילדים לעולם דווקא פתח אותנו לתעוזה גם בשאר תחומי החיים".  

     

    זמן הוא מצרך יקר. פריטים מיובאים מרחבי העולם של Pas Normal
      זמן הוא מצרך יקר. פריטים מיובאים מרחבי העולם של Pas Normal
       

      המיזם נולד יחד עם התינוק

      המיזם: המותג Pas Normal הוקם כדי לחשוף את השוק הישראלי לפריטים ייחודיים מהעולם, בדגש על הקהל המקצועי של אדריכלים ומעצבים. המיזם כולל אתר אינטרנט מקצועי ומפורט וכן אולם תצוגה, ובהם פריטים מבתי העיצוב המובילים בעולם. "מה שמייבאים ארצה זה אפילו לא פסיק מהשפע שקיים בעולם", מספרת מעצבת הפנים והאוצרת רוני קרן, "לכן המיזם פותח את השוק הישראלי לעולם הרחב והמרתק. יש באתר קולקציות שלמות ועדכניות של בתי עיצוב מאיטליה, צרפת, ספרד, דנמרק, ארצות הברית ועוד".

       

       Pas Normal. מימין לשמאל: מעין כרמל ורוני קרן
        Pas Normal. מימין לשמאל: מעין כרמל ורוני קרן

        "חופשת הלידה סיפקה לי אתנחתא לחשוב". פריטים של Pas Normal
          "חופשת הלידה סיפקה לי אתנחתא לחשוב". פריטים של Pas Normal

           

          היזמיות: קרן הגתה את הרעיון במהלך חופשת הלידה שלה עם בנה. "בחופשת הלידה נסעתי עם בן זוגי לקבל השראה בתערוכת Maison&Objet בפריז. זה לא היה הביקור הראשון שלי בתערוכה הזו ובתערוכות עיצוב בכלל, אבל הפעם הבנתי כמה פוטנציאל יש בחו"ל ושנורא קשה להביא אותו ארצה. הרי לא לכולם יש את המשאבים – זמן וכסף – לנסוע לחו"ל וללקט את הפריטים הנכונים", היא מספרת.

           

          העיתוי: "המיזם נולד יחד עם התינוק", אומרת קרן, שעם שובה מפריז חברה למעיין כרמל, המגיעה מתחום השיווק, ויחד הן בנו אתר המשמש ככלי עבודה לקהל המקצועי ובו שפע של רהיטים, אביזרים, מוצרי טקסטיל, גופי תאורה, יצירות אמנות ועוד. "הרעיון נולד משינוי השגרה", מספרת קרן, "חופשת הלידה סיפקה לי אתנחתא לחשוב. הבנתי שזמן הוא מצרך יקר, וזה הוביל אותי לפתח את המותג ולהבין שאנחנו יכולות לצמצם בעזרתו טווחי זמן ומרחק. אני זוכרת שהייתי עם התינוק בבית ולא היה לי זמן ללכת עם לקוחות כדי לחפש פריטים לבתים שלהם. לצורך הזה חיפשתי מענה".

           

          פריטים מהקולקציה Jungle City House (צילום: אקי אקרמן)
            פריטים מהקולקציה Jungle City House(צילום: אקי אקרמן)

             

            בג'ונגל הישרדותי

            המיזם: שני בתי עיצוב מובילים - שכטר בוטיק וקסטיאל As Is - משיקים לראשונה קולקציה משותפת הכוללת שבעה מוצרי בסיס ואפשרות להזמין מוצרים אחרים בהתאמה אישית.

             

            עיצוב היה הדרך לשרוד את חופשת הלידה. שים אדרי (צילום: ארז בן)
              עיצוב היה הדרך לשרוד את חופשת הלידה. שים אדרי(צילום: ארז בן)

               

              היזם: על הטקסטיל מלא הרבדים והשכבות אמון מעצב הבית של שכטר (והמוזיקאי), שִים אדרי, שגיבש את הקולקציה במהלך חופשת הלידה שלו עם שתי בנותיו התאומות. "עיצוב הוא חלק בלתי נפרד מחיי, אך בתחילת חופשת הלידה היה לי קשה לעסוק בתחום", הוא אומר. "אולם ככל שנכנסנו לשגרה חזרתי לחשוב בכיוון, והחלטתי שאני רוצה להכין קולקציה כמו שעוד לא עשיתי. עם כל הקושי התחלתי לשבת וליצור בלילות, בין קימה לקימה של הבנות. שאבתי השראות מכל מיני מקומות בעולם והודעתי לעדי שכטר שאני מעצב קולקציה חדשה שאותה אני רוצה לארוג באיטליה, בבלגיה ובטורקיה. כשסיימתי את הקולקציה, שנקראת Jungle City House, החלטתי שאני לא רוצה 'סתם' עוד ליין של בדים. פניתי לדפנה קסטיאל וכך נרקם השידוך בין הבדים של שכטר לרהיטים של דפנה בקסטיאל As Is".

               

              "הקולקציה הזו מיוחדת כיוון שהיא באה ממקום אישי ומהשינוי המשמעותי שחל בי עם כניסת הבנות לחיי" (צילום: אקי אקרמן)
                "הקולקציה הזו מיוחדת כיוון שהיא באה ממקום אישי ומהשינוי המשמעותי שחל בי עם כניסת הבנות לחיי"(צילום: אקי אקרמן)

                 

                העיתוי: "חופשת לידה עושה קאט מהכל, והעיצוב, שמבחינתי הוא דרך חיים, היה הדרך שלי לשרוד את התקופה הזאת ולראות מעבר לטיפול בתינוקות. הג'ונגל הוא דו משמעי: מצד אחד הג'ונגל העירוני שרובנו חיים בו, ובמובן האישי גם הג'ונגל ההישרדותי שחייתי בו כאב לתאומות. לכן אני ממליץ לכל מי שנמצא בחופשת לידה להוציא שנורקל לחיים יצירתיים. הקולקציה הזו מיוחדת כיוון שהיא באה ממקום אישי ומהשינוי המשמעותי שחל בי עם כניסת הבנות לחיי", מסביר אדרי.

                 

                dmatcher.com. משדכת בין מעצבי פנים לחנויות ועסקים  (צילום: אלה סבדרלוב קרן)
                  dmatcher.com. משדכת בין מעצבי פנים לחנויות ועסקים (צילום: אלה סבדרלוב קרן)

                  חופשת לידה באתר בנייה

                  המיזם: dmatcher.com היא פלטפורמה אינטרנטית המשדכת בין מעצבי פנים המחפשים פריטים לפרויקטים שלהם לבין עסקים שיש להם את הפריטים המבוקשים, היינו חנויות וספקים. הרעיון הוא שמעצבי הפנים יוכלו לחסוך זמן ולמצוא בקלות את הפריטים שהם מחפשים ובמקביל יזכו החנויות בחשיפה ממוקדת ובערוץ מכירה חדש.

                   

                  היזמת: זיוית כץ, אדריכלית בוגרת בצלאל, עם ניסיון של כעשור במשרדים מובילים. "גיליתי שאני מקדישה יותר מ־60% מהזמן שלי לחיפושים אחר הפריטים", מסבירה כץ. "עבודתו של המעצב כוללת שליטה בכלים תכנוניים רבים ומצחיק לחשוב שהחלק של אבזור ורכישת הפריטים מתנהל בדרך כל כך מיושנת היום. בסופו של דבר, כדי לגלות דברים יפים אנחנו צריכים לשוטט ברחוב מחנות לחנות בחיפוש אחר מאות פריטים. החלטתי שחייבת להיות שיטה יותר מוצלחת שתעזור לי להגיע מוכנה יותר לתהליך הרכישה עם הלקוח, שתחסוך לי זמן יקר של שיטוטים לא מדויקים וגם תאפשר לי לגלות פריטים ובעלי עסקים חדשים. מהצורך הזה הגיע הרעיון למיזם".

                   

                  "החלטתי שחייבת להיות שיטה מוצלחת יותר". זיוית כץ  (צילום: אלה סבדרלוב קרן)
                    "החלטתי שחייבת להיות שיטה מוצלחת יותר". זיוית כץ (צילום: אלה סבדרלוב קרן)

                     

                    העיתוי: "בחופשת הלידה של בני השני הסתובבתי באתרי בניה ובין פרויקטים ובמקביל זה היה עיתוי טוב לחשוב על העתיד ועל התוכניות המקצועיות שלי. חיפשתי מקום בו אוכל לממש את הפנטזיות שלי ובעיקר לפגוש נשים נוספות כמוני. את המסגרת המתאימה לרעיונות שלי מצאתי ב־Google Campus For Moms", מספרת כץ על התוכנית של חברת גוגל לאמהות ולאבות, שיכולים להגיע למפגשים שבועיים יחד עם התינוקות הטריים, ללמוד, ליצור קשרים להגשים שאיפות יזמות.

                     

                    "התקבלתי עם הרעיון, השתתפתי בתוכנית במשך שלושה חודשים ובסופה אף נבחרתי להציג את הרעיון שלי בפני משקיעים פוטנציאליים", היא מוסיפה. "היום האתר עלה לאוויר כפיילוט והוא פונה לקהילת מעצבים שהקמתי, המונה כעת יותר מ־750 מעצבים, החברים בקבוצת הפייסבוק Secret sketchbook. מולם יש יותר ממאה עסקים מתחום הריהוט והעיצוב. המעצבות והמעצבים הם אלו שמתחילים את התהליך ומעלים את בקשת החיפוש שלהם למערכת, והפריטים מגיעים אליהם. ביום הראשון לעבודת המערכת כבר הועלו בה עשרות בקשות וחיפושים", מעדכנת כץ.

                     

                     עוד עיצוב וקריירה החודש במגזין Gostyle:

                     

                       

                       
                      הצג:
                      אזהרה:
                      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד