הרכב שמבטל את המושג "תמורה לכסף", וגורם לכם להודות על כך

שתי דלתות, מושב אחורי צפוף והאצה מ-0 ל-100 קמ"ש בפחות משבע שניות: אין שום הגיון בקנייה של איביזה קופרה, אלא אם אתם רוצים ליהנות מנהיגה. ואתם רוצים

צביקה בורג

|

14.11.16 | 12:59

מנוע 1.8 ליטר, 192 כ"ס ומומנט של כמעט 33 קג"מ. סיאט איביזה קופרה (צילום: מתוך seat.co.uk)
מנוע 1.8 ליטר, 192 כ"ס ומומנט של כמעט 33 קג"מ. סיאט איביזה קופרה (צילום: מתוך seat.co.uk)
מתאימה לאנשים מיושבים בדעתם, שיידעו לנהוג בה באחריות ולהפיק הנאה מירבית מהביצועים הנפלאים שלה. סיאט איביזה קופרה (צילום: מתוך seat.co.uk)
מתאימה לאנשים מיושבים בדעתם, שיידעו לנהוג בה באחריות ולהפיק הנאה מירבית מהביצועים הנפלאים שלה. סיאט איביזה קופרה (צילום: מתוך seat.co.uk)
הצטרפו אל נסיעת המבחן
אף אחד לא קונה "קופרה" בשביל לנהוג בה מהבית בגבעתיים לעבודה בתל אביב, או כדי להקפיץ את הילדים לגן. הקופרה מיועדת לדבר אחד בלבד: הנאה מנהיגה.

היא קטנה, יש לה שתי דלתות בלבד (ודלת שלישית לתא המטען), המושב האחורי צפוף במיוחד, ובמחיר שלה, כ-137 אלף שקל, תוכלו לקנות מכוניות הגיוניות בהרבה, החל ממשפחתיות מרווחות ועד קרוסאוברים עמוסים בפוזה.

 

אין הגיון של ממש ברכישת הקופרה, לא קיימים כאן מושגים כמו "תמורה לכסף" או "שימושיות". הקופרה כאמור, נועדה להנאה. עם מנוע 1.8 ליטר, לא פחות מ-192 כ"ס ומומנט של כמעט 33 קג"מ, הקופרה מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך פחות משבע שניות, ובלי שתרגישו ובשקט יחסי עלולה לשייט לה ב-130 או 140 קמ"ש בלתי חוקיים בעליל.

 

מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך פחות מ-7 שניות. סיאט איביזה קופרה (צילום: מתוך seat.co.uk)
    מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך פחות מ-7 שניות. סיאט איביזה קופרה(צילום: מתוך seat.co.uk)

     

    מה עוד כדאי לדעת עליה?

    שיש בישראל רק גרסה אחת עם תיבת הילוכים ידנית, שהמתחרות שלה הן פולו GTI ופיג'ו 208 GTI (שתיהן יקרות יותר), שלמרות מתיחת הפנים שעברה לקראת שנת 2016 והתוספות הספורטיביות שמקשטות אותה - העיצוב החיצוני שלה קצת מעייף ומזכיר יותר מדי את האיביזה הרגילה, ההמונית, שאלפים כמותה עולים לכבישים בכל שנה, ושיש לה כמה מערכות אלקטרוניות לוויסות ולכיול המתלים והדיפרנציאל, כדי לדמות טוב יותר רכב ספורטיבי של ממש.

     

    אז למי היא מתאימה?

    אם רוצים ליפול לקלישאות, אפשר לומר שאת הקופרה קונים בנים שובבים ומפונקים של קבלנים עשירים. למעשה, היא מתאימה הרבה יותר לאנשים מיושבים בדעתם, כאלה שיידעו לנהוג בה באחריות וליהנות ממה שהיא יודעת לעשות (וזו לא רק מהירות).

     

    מחיר: 137 אלף שקל.

    נמסרו מתחילת 2016 ועד סוף ספטמבר: 87 יחידות (מתוך כ-4,800 "איביזה" מכלל הדגמים שעלו לכבישי ישראל מתחילת השנה).

    פלוס: ביצועים.

    מינוס: שימושיות.

    שורה תחתונה: נסו לשמור על רישיון הנהיגה שלכם.

     

     
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד