ירוקה מכל הכיוונים: הדור הרביעי של טויוטה פריוס מפגין שיפור בכל תחום

הגרסא החדשה של ההיברידית האיקונית מוחצנת ומתוחכמת עוד יותר מקודמותיה. האם מוצדק להשקיע ברכב הירוק כ-20,000 שקל יותר מאשר במשפחתית רגילה?

צביקה בורג

|

10.11.16 | 15:46

מאז הצגת הביכורים ביפן ב-1997, עלו לכבישי העולם כ-3.8 מיליון יחידות ממנה. טויוטה פריוס (צילום: מתוך toyota.com)
מאז הצגת הביכורים ביפן ב-1997, עלו לכבישי העולם כ-3.8 מיליון יחידות ממנה. טויוטה פריוס (צילום: מתוך toyota.com)
צפו בביצועים הפוטוגניים

הפריוס הוצגה ביפן ב-1997 כ"רכב ההיברידי השימושי הראשון ביצור המוני", עד אמצע 2016 עלו לכבישים ברחבי העולם כ-3.8 מיליון יחידות ממנה (לא כולל דגמים נגזרים, כמו המיניוואן המוצלח "פריוס פלוס") והיא נחשבת לאייקון של ממש בקרב שוחרי תחבורה ירוקה במדינות שונות, בעיקר בארצות הברית.

 

מה הפך דווקא את הפריוס לרכב ההיברידי הפופולרי ביותר?

גם הראשוניות שלה בשוק, גם השימושיות (זהו רכב משפחתי, כמעט בלי פשרות בנושאי מקום לנוסעים וביצועים), גם האמינות (המצבר ההיברידי מחזיק מעמד שנים רבות), גם החסכוניות, ואפילו המחיר (שאצלנו בישראל נהנה ממיסוי מופחת).

 

הדור הרביעי של הפריוס, שהגיע לישראל בראשית שנת 2016, שופר בכל תחום כמעט. העיצוב החיצוני עדיין מזוהה מאוד ומצועצע למדי, עיצוב הפנים היי-טקי במודגש, פלסטיקי מאוד, אבל שימושי למפתיע, עם נוחות רבה לנוסעים, גם בנסיעה. תא המטען קטן מעט, גם בגלל הגלגל הרזרבי המותקן תחתיו, והביצועים בסדר גמור. כלומר – לא ספורטיביים, אבל מספקים, והמנוע החשמלי מוסיף כוח (מומנט) כשצריך, בתאוצה.

 

צריכת הדלק (שזה העניין המרכזי לשמו התכנסנו) עומדת על 19-18 ק"מ לליטר (אמיתי, לא נתוני מעבדה), טוב בהרבה ממשפחתיות רגילות, אם כי יש דגמי דיזל חסכוניים שמשיגים נתונים דומים, בלי התחכום (והמחיר) של הטכנולוגיה ההיברידית.

 

ההיברידית הראשונה ביצור המוני. טויוטה פריוס (צילום: מתוך toyota.com)
    ההיברידית הראשונה ביצור המוני. טויוטה פריוס(צילום: מתוך toyota.com)

     

    היכן היא מאכזבת?

    באבזור בטיחות מתקדם (התראות מפני תאונה או סטייה מנתיב ובלימה אוטומטית), שממש חסר כאן.

     

    אז למי הפריוס כדאית?

    למי שרוצה להרגיש ירוק או לשדר תדמית כזאת. תכלס, זה יעלה לו בכ-20 אלף שקל יותר ממשפחתית רגילה, וכדי "להרוויח" את ההפרש בעזרת צריכת הדלק המופחתת, הוא ייאלץ לנסוע בה הרבה קילומטרים מדי שנה.

     

    למי שרוצה להרגיש ירוק. טויוטה פריוס החדשה (צילום: מתוך toyota.com)
      למי שרוצה להרגיש ירוק. טויוטה פריוס החדשה(צילום: מתוך toyota.com)

       

      מחיר: 152 אלף שקל.

      נמסרו מתחילת 2016 ועד סוף ספטמבר: 1,116 יחידות.

      פלוס: חסכונית, שימושית, ירוקה.

      מינוס: יקרה ממשפחתית רגילה.

      שורה תחתונה: מכונית עם מסר.

       

       
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד