גרוטאה, אבל לפניך: הצטרפו למסע שטח על רכבים מסוג אחר

נורית זרקו ומוניק אורבי יצאו ל"גרוטאשטח" – מסע שטח עמוס טסטוסטרון, למכוניות שעלותן הכוללת היא לא יותר מ-5,000 שקל. נעקוב אחריהן עד קו הגמר

אורית מרלין רוזנצוייג

|

23.10.16 | 13:53

"אני מחנכת את ילדיי שבנות יכולות לעשות את מה שהבנים עושים, ואין שום דבר שעומד בדרכנו". נורית זרקו (משמאל) ומארגנת המסע עדי שפרן (צילום: באדיבות עדי שפרן)
"אני מחנכת את ילדיי שבנות יכולות לעשות את מה שהבנים עושים, ואין שום דבר שעומד בדרכנו". נורית זרקו (משמאל) ומארגנת המסע עדי שפרן (צילום: באדיבות עדי שפרן)
ברוב ימות השנה מלווה נורית זרקו (44) מהישוב עץ אפרים לתחרויות אופנועים את גיל (13) ואור (10.5), שניים משלושת ילדיה חובבי הספורט המוטורי המתחרים בליגת האנדורו ובמוטוקרוס. גם הבת ליה - תאומתו של אור, ספורטאית ומשחקת כדורגל בנות. אבל עכשיו, בימי חול המועד סוכות, החליטה זרקו לפרגן גם לעצמה והיא יוצאת עם מדריכת האופנועים של ילדיה, מוניק אורבי, רוכבת אופנועי שטח וג'יפים, ל"גרוטאשטח", מסע ניווט חווייתי לרכבי שתיים על ארבע, שיוצא לדרך מפארק גורן בצפון ומסתיים בפארק תמנע.

 

"רציתי להיות פעם אחת לא מאחורי הקלעים, אלא לחוות את זה בעצמי", היא אומרת, "אני תמיד זו שמארגנת, ואין לי יותר מדי ידע, רק כאמא של אופנוענים, שעוזרת להעמיס ולפרוק את הציוד. מוניק פתחה אתמול את הבגאז' של המכונית והסבירה לי כל מיני דברים. הסתכלתי עליה בעיניים פעורות. היא הבטיחה שעד סוף המסע אדע הכל".

 

"רציתי להיות פעם אחת לא מאחורי הקלעים, אלא לחוות את זה בעצמי". נורית זרקו (מימין) ומוניק אורבי (צילום: עדי שפרן)
    "רציתי להיות פעם אחת לא מאחורי הקלעים, אלא לחוות את זה בעצמי". נורית זרקו (מימין) ומוניק אורבי(צילום: עדי שפרן)

     

    אתן שתי נשים יחידות במסע הזה. למה אין נשים נוספות?

    נורית: "לדעתי, נשים מחפשות אחוות נשים, הן נרתעות ללכת מול הגברים במסעות כאלה. נורא טרנדי היום לצאת למסעות נשים נפרדים, ואני חושבת שיש לזה חן משל עצמו. אני מחנכת את ילדיי שבנות יכולות לעשות את מה שהבנים עושים, ואין שום דבר שעומד בדרכנו. גם הבת שלי יודעת את זה".

    מוניק: "רוב המתחרים הם אנשי שטח ותיקים, מתחרי ראלי מהשורה הראשונה, כמו רז הימן, ובאף אחד מהתחומים האלה אין מלכתחילה הרבה נשים. אני כמעט תמיד האישה היחידה, גם בתחרויות אופנועים".

     

    בשבע השנים האחרונות את רוכבת אופנועי שטח ועבדת כמתקינה כסדנת שיפורים לג'יפים. איך שמעת על המסע הזה, שדורש רכב סטנדרטי?

    "בפסח האחרון רכבתי על אופניים בנחל אמציה, וראיתי חברים עושים את המסע הזה. מיד חיפשתי שותפה למסע. אחר כך הודיעו לי שכבר אין מקום. כמעט ברגע האחרון, ב-13 לספטמבר קיבלנו הודעה שהתפנה מקום, והיה לנו מעט זמן לקנות רכב ולהכין אותו. טיילתי הרבה בשטח, בג׳יפ ובאופנוע, אני רגילה גם לישון בשטח, אבל לשתינו לא יצא לנו עדיין לעשות טיול כזה ברכב 2 על 4".

     

    כמעט תמיד אישה יחידה בתחרויות האופנועים. מוניק אורבי (צילום: באדיבות מוניק אורבי)
      כמעט תמיד אישה יחידה בתחרויות האופנועים. מוניק אורבי(צילום: באדיבות מוניק אורבי)

       

      מה דורש מכן המסע הזה?

      "רכב שיעלה פחות מ-3,500 שקל, כי התנאי הוא רכב עד 5,000 שקל כולל ביטוח וטסט. רוב הצוותים משפרים את הרכב, מגביהים אותו, מתקינים מיגונים, מחליפים צמיגים לגבוהים יותר וקרביים יותר, חלקם גם מוסיפים כננת ונקודות עגינה. אנחנו החלטנו למגן את הרכב בפלטת אלומיניום פשוטה מלמטה, שהעתקנו מאחד הצוותים, החלפנו צמיגים לכאלו של עגלות נגררים, ואנחנו מגביהות את הרכב רק מקדימה. על השאר ויתרנו,לא כי אנחנו לא רוצות להשקיע הרבה כסף, אלא להיות באווירת גרוטאשטח, וגם מחוסר זמן.

       

      "חוץ מזה הבאנו מערכת ניווט, חלקים רזרביים לרכב, כלי עבודה, היי-ליפט להרים איתו את הרכב בקלות, רצועות חילוץ ושאקלים, ציוד קמפינג לשינה של כמה ימים בחוץ, בגדי החלפה, מים, בירות, אוכל ונשנושים".

       

      התנאי במסע - רכב עד 5,000 שקל, כולל ביטוח וטסט (צילום: עדי שפרן)
        התנאי במסע - רכב עד 5,000 שקל, כולל ביטוח וטסט(צילום: עדי שפרן)

         

        עוד משהו?

        נורית: "לקחתי שמפו. אני מקווה שיהיה לנו גם זמן לחפוף את השיער. מוניק הביאה לנו ג'ריקן עם ברז ומסביב כילה מבד, שנוכל לקשור סביבנו ולהתקלח. והכי חשוב, הזמנתי עיסוי ליום שלישי, כשאני חוזרת הביתה".

        נפלא!

        "אני יודעת שאחזור מפורקת, בגילנו חשוב מאוד לפנק את הגוף, לשחרר שרירים תפוסים ולחזור לשיגרה".

         

        "גרוטאשטח" המתקיים זו השנה השנייה בחוה"מ סוכות ( 21-24.10.16), התחיל בגליל המערבי ויסתיים בפארק תמנע, מרחק נסיעה של כ- 800 ק"מ, רובם בתנאי שטח שכוללים את שבילי העמק והגליל, ערוצי נחלים ושבילים חוליים בדרום, ואתגרי השטח של הערבה. למסע הזה יש רק עקרון אחד חשוב: על הרכבים המשתתפים במסע להיות ללא הנעה כפולה, ואסור לעלויות הרכב המשתתף במסע לעלות על סך של 5,000 שקל, כולל ביטוח למסע, טסט, חלקי חילוף לרכבים, צמיגים נוספים ועוד. את התקלות, אם תהיינה, 40 הצוותים שיצאו למסע יתקנו בשטח, וצוות מקצוענים מלווים מטעם נותני החסות של האירוע יסייעו בתיקון וחילוץ.

          

        אם אתם בענייני רכב ותחרויות מרוצים ושטח, סביר להניח שעל חלק מהאנשים שמשתתפים במסע הזה שמעתם: מתחום הראלי רייד יהיו שם גל שחם וקיד נמרוד אופיר, הלל ורז, דדי שפרונץ, ניצן שקל וצביקה נפתלי, שי שמעוני ולירן ליטבק. מתחום מרוצי העבירות יציגו נוכחות ארנון מלאכי, גיא רפאל ואילן שושה, רן סיטון ויורמי ידין. מתחום האופנועים יהיו שתי הנשים – נורית זרקו ומוניק אורבי, וגם ברק דודאי ואחרים.

         

        על כל רכב שמשתתף במסע מותקנת מערכת GPS לאיתור וניהול צי, כדי שהצופים בבית יוכלו להתחבר לאפליקציה ייעודית למסע ולראות בכל רגע נתון את שמות הצוותים והתקדמותם במסע. פרטים על האפליקציה מופיעים בדף הפייסבוק של גרוטאשטח.

         

         
        הצג:
        אזהרה:
        פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד