מקסטרו ועד ולנטינו: הציירת מכרכור שכובשת את עולם האופנה

נטלי אברמוביץ' (קוקולה) גדלה מוקפת ניצולי שואה ופיתחה אובססיה לדמויות טראגיות. השבוע הישויות המצוירות שלה זכו לקולקציה של רד ולנטינו. חשיפה

איתי יעקב

|

05.05.16 | 09:03

"אנחנו חיים בעידן שבו אפשר להיות אישה אלגנטית, פמיניסטית, ועם זאת להיות מחוברת לילדה הקוקטית שהיית, בלי שזה יפגע בך ויוריד מערכך". נטלי אברמוביץ'  (צילום:FERNANDO MAZZA,  courtesy of RED VALENTINO)
"אנחנו חיים בעידן שבו אפשר להיות אישה אלגנטית, פמיניסטית, ועם זאת להיות מחוברת לילדה הקוקטית שהיית, בלי שזה יפגע בך ויוריד מערכך". נטלי אברמוביץ' (צילום:FERNANDO MAZZA, courtesy of RED VALENTINO)
"מאוד התחברתי לקולקציית הקיץ  של RED Valentino,  שיש בה משהו מאוד מארי אנטואנטי". איור של אברמוביץ' למותג (איור:  courtesy of KUKULA)
"מאוד התחברתי לקולקציית הקיץ של RED Valentino, שיש בה משהו מאוד מארי אנטואנטי". איור של אברמוביץ' למותג (איור: courtesy of KUKULA)
"הייתי רואה הרבה בלט ואופרות, שפיתחו אצלי אובססיה לבארוק ולדמויות הטראגיות מהסיפורים האלה". שמלה של אלכסנדר מקווין באיור My Last Party מהסדרה Haute Debutante (איור: courtesy of KUKULA)
"הייתי רואה הרבה בלט ואופרות, שפיתחו אצלי אובססיה לבארוק ולדמויות הטראגיות מהסיפורים האלה". שמלה של אלכסנדר מקווין באיור My Last Party מהסדרה Haute Debutante (איור: courtesy of KUKULA)

כבר בגיל ארבע נחשפה הציירת נטלי אברמוביץ' לזוועות השואה, כמי שגדלה כשהיא מוקפת ניצולי שואה, ובילתה את מרבית זמנה בין הספרייה העירונית בכרכור לשתי החנויות המרכזיות ביישוב - מינימרקט וחנות סירים. במשך שנים, היא מספרת בראיון בלעדי ל-Xnet, ליווה אותה סיוט שחזר על עצמו: "חלמתי שהניחו את כל הילדים הקטנים בארון קטן קטן, וחם בו מאוד, כי אנחנו בישראל, והשמש קופחת. וכל החלום אני מסתכלת דרך חריץ קטנטן בארון, ממנו אני רואה ושומעת את הנאצים צועדים בחוץ".

 

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

 

"הן אמורות לסמל נשיות ברמה הכללית, ואת החיבור שיש בין אישה לילדה שהיא היתה בגיל חמש". עיצובים של אוליאנה סרג'נקו באיור Tom and Becky מהסדרה The Adventures of Rasberry Finn (איור: courtesy of KUKULA)
    "הן אמורות לסמל נשיות ברמה הכללית, ואת החיבור שיש בין אישה לילדה שהיא היתה בגיל חמש". עיצובים של אוליאנה סרג'נקו באיור Tom and Becky מהסדרה The Adventures of Rasberry Finn(איור: courtesy of KUKULA)

     

    "הסבא החורג שלי היה ניצול שואה, אז הייתי מבלה איתו ועם החברים שלו אחרי שעות בית הספר. הייתי ילדה מעט מוזרה, אז הייתי הולכת עם סבא וחברים שלו לשחק שש-בש. הם אהבו אותי מאוד, והייתי שרה להם"

    הימים היו שנות ה-80 בישראל, ואברמוביץ', שסבלה מבדידות חברתית, מצאה לעצמה חברה בקרב ניצולי השואה. "הסבא החורג שלי היה ניצול שואה, אז הייתי מבלה איתו ועם החברים שלו אחרי שעות בית הספר", היא נזכרת. "הייתי ילדה מעט מוזרה, אז הייתי הולכת עם סבא וחברים שלו לשחק שש-בש. הם אהבו אותי מאוד, והייתי שרה להם. באותו הזמן", היא ממשיכה, "הייתי רואה הרבה בלט ואופרות, שפיתחו אצלי אובססיה לבארוק ולדמויות הטראגיות מהסיפורים האלה, כמו הילדה בבלט המפורסם קופליה. כל אלה השפיעו גם על הדמויות שאני מאיירת בשנים האחרונות".

     

    בעולם האמנות הבינלאומי Kukula, שם הבמה של אברמוביץ', ע"ש הדמות מסדרת הילדים "בארץ הקטקטים", איגד סביבו מעריצים רבים שמגיעים לתערוכות היחיד שלה בארץ ובחו"ל, ופעילות שוקקת ברשתות החברתיות: 280 אלף חברים בפייסבוק ו-80 אלף עוקבים באינסטגרם.

     

    "השתמשתי בעולם האופנה כי אני מאוד אוהבת אותו, והודעתי לו שאני כאן בצורה מאוד מובהקת". אברמוביץ' (צילום:FERNANDO MAZZA,  courtesy of RED VALENTINO)
      "השתמשתי בעולם האופנה כי אני מאוד אוהבת אותו, והודעתי לו שאני כאן בצורה מאוד מובהקת". אברמוביץ'(צילום:FERNANDO MAZZA, courtesy of RED VALENTINO)

       

      עבודותיה, הנעות על הקו שבין מלנכוליה והומור, ילדותיות ונשיות, פנטזיה ומציאות, לכדו גם את עיניהם של מריה-גרציה קיורי ופייר פאולו פיצ'ולי, המנהלים הקריאטיביים של בית האופנה ולנטינו, שנמצא בשליטת בית המלוכה הקטארי, שהזמינו אותה לשתף פעולה בקולקציית קפסולה ל-RED Valentino, הקו השני והנגיש של מותג היוקרה האיטלקי.

       

      האיור Rainy Day למותג רד ולנטינו (איור:  courtesy of KUKULA)
        האיור Rainy Day למותג רד ולנטינו(איור: courtesy of KUKULA)

         

        בקולקציה שהושקה השבוע, ונחשפת כאן לראשונה בישראל, מככבים תשעה דגמים הנושאים שני איורים חלומיים ורומנטיים של Kukula, ביניהם סווטשירט אפור עם שרוולים קצרים (215 ליש"ט), ומחוך בצבע אפרסק המעוטר ברצועות תחרה שחורה (295 ליש"ט). הדגמים נמכרים אונליין באתר החברה ובשני בוטיקים בלבד: בהונג קונג ובבית הכלבו Rinascente במילאנו.

         

        "היה לי קל מאוד לעבוד איתם". מתוך הקולקציה של Kukula לרד ולנטינו (צילום: Courtesy of Red Valentino)
          "היה לי קל מאוד לעבוד איתם". מתוך הקולקציה של Kukula לרד ולנטינו(צילום: Courtesy of Red Valentino)

            

          "מאוד שמחתי על הפנייה מ-RED Valentino, כי אני מחוברת מאוד לעיצובים שלהם", אומרת אברמוביץ' בראיון סקייפ מביתה שבניו הייבן, ארצות הברית, שם היא מתגוררת ב-12 השנים האחרונות עם בעלה. "מאוד התחברתי לקולקציית הקיץ שלהם, שיש בה משהו מאוד מארי אנטואנטי, סגנון שאני אוהבת מאוד ולובשת בעצמי, כך שהתחברתי בקלות לקונספט ולהשראה. הייתי שמחה לעשות עבורם איורים נוספים, כי היה לי קל מאוד לעבוד איתם". יחד עם זאת, אברמוביץ' מודה שבעתיד היתה שמחה לקחת חלק בשיתופי פעולה לא רק כמאיירת, אלא גם לתת ידה בעיצוב הדגמים עצמם.

           

          "הן מתבגרות ומתפתחות יחד איתי, אבל עם הזמן אני מרגישה שהן מאבדות את הגיל". Gilded Ewer מתוך The Huntington Epidemic (איור: courtesy of KUKULA)
            "הן מתבגרות ומתפתחות יחד איתי, אבל עם הזמן אני מרגישה שהן מאבדות את הגיל". Gilded Ewer מתוך The Huntington Epidemic(איור: courtesy of KUKULA)

             

            אברמוביץ', 35, נולדה וגדלה בכרכור, התחנכה בבית הספר החקלאי בפרדס חנה, ובגיל 19 החלה את לימודיה במחלקה לאיור ב-ויטל, שחבר בשנה השנייה ללימודיה לבית הספר שנקר. קודם לכן ניסתה את מזלה במחלקה לאופנה בשנקר, אך לא צלחה את שלב הראיון. "רונן לוין (מרצה בכיר במחלקה, א"י) אמר לי אחר כך שמבחינתו אני בוגרת המחלקה לאופנה, כי אני מבינה אופנה ב-100 אחוז", אומרת אברמוביץ'.

             

            ריהאנה לובשת עיצוב של אוליאנה סרג'נקו באיור Riri's Chamber מסדרת Haute Debutante (איור: courtesy of KUKULA)
              ריהאנה לובשת עיצוב של אוליאנה סרג'נקו באיור Riri's Chamber מסדרת Haute Debutante(איור: courtesy of KUKULA)

               

              במקביל ללימודיה עבדה בחברה לביטוח, ובזמן שניהלה שיחות טלפוניות ארוכות עם תובעים, נהגה לאייר. אצל אנשים מן השורה זה נגמר בשרבוטים/קשקושים שנזרקים לפח בתום השיחה, אבל האיורים של אברמוביץ' מצאו דרכם לקולקציה של המעצב יוסף בשנת 2003. "יוסף היה שיתוף הפעולה הראשון שלי, והוא הדפיס את האיורים שלי על מספר דגמים מהקולקציה, שאת חלקם אני שומרת עד היום". בהמשך יצרה שיתופי פעולה נוספים, ביניהם עם חברת קסטרו בשנת 2012, במסגרת פרויקט אמני רחוב שעיצבו פריטים למותג.

               

              הדמויות המורבידיות של Kukula בשמלות הוט קוטור של בתי אופנה נודעים. שמלה של אלכסנדר מקווין ב-The Coral's Melody מתוך Haute Debutante (איור: courtesy of KUKULA)
                הדמויות המורבידיות של Kukula בשמלות הוט קוטור של בתי אופנה נודעים. שמלה של אלכסנדר מקווין ב-The Coral's Melody מתוך Haute Debutante(איור: courtesy of KUKULA)
                 

                 

                החיבור לאופנה מלווה מאז את עבודותיה, כפי שניתן להתרשם באתר שלה. למשל, בסדרת העבודות Haute Debutante, שמציגה את הדמויות המורבידיות של Kukula בשמלות הוט קוטור של בתי אופנה נודעים, כמו ולנטינו, ג'יאמבטיסטה ואלי ("המעצב האהוב עליי ביותר בעולם") ואלכסנדר מקווין ("מכיוון שהוא אנגלי הוא לא נחשב להוט קוטור, אבל בעיני הוא קוטוריייר אמיתי").

                  

                סדרה נוספת, The Adventures of Rasberry Finn, מתכתבת עם עבודותיה של המעצבת הרוסייה האהובה עליה מאוד, אוליאנה סרג'נקו. "השתמשתי בעולם האופנה כי אני מאוד אוהבת אותו, והודעתי לו שאני כאן בצורה מאוד מובהקת", היא מסבירה, ומוסיפה שתשמח לשיתופי פעולה נוספים עם מותגים ישראלים ובינלאומיים. על שיתוף הפעולה שלה עם רד ולנטינו, ועל כל יתר עבודותיה המסחריות, אחראית סוכנות "אפריל", המתמחה בחיבורים בין מותגים מסחריים, אמנים וסלבריטאים בישראל ובעולם.

                 

                "אני מודעת לזה שבחורה שעומדת על שלה ויודעת מה היא רוצה נתפסת כביצ'ית, או בוסית, אבל נשיות יכולה להיות רכה וקשוחה בו זמנית". Blue Matryoshka מתוך The Adventures of Rasberry Finn (איור: courtesy of KUKULA)
                  "אני מודעת לזה שבחורה שעומדת על שלה ויודעת מה היא רוצה נתפסת כביצ'ית, או בוסית, אבל נשיות יכולה להיות רכה וקשוחה בו זמנית". Blue Matryoshka מתוך The Adventures of Rasberry Finn(איור: courtesy of KUKULA)

                   

                  הדמויות שמאיירת אברמוביץ' מבוססות על דימויים מעולם הבארוק, המאה ה-18, ומושפעות מעולם הקוואי היפני בשילוב נגיעות של פאנק. "הן מתבגרות ומתפתחות יחד איתי, אבל עם הזמן אני מרגישה שהן מאבדות את הגיל", היא מספרת על הישויות שהחלה ליצור בתום לימודיה בשנקר. "הן אמורות לסמל נשיות ברמה הכללית, ואת החיבור שיש בין אישה לילדה שהיא היתה בגיל חמש".

                   

                  אברמוביץ' שוללת את דימוי הלוליטה של הדמויות שלה, ומסבירה כי הן דווקא מבקשות להחצין את היכולת להיות נשית וחזקה בו זמנית. "אני מתלבשת בבגדים שמיועדים לגיל שלי, אבל ילדות קטנות שרואות אותי מאוד אוהבות את זה", היא אומרת לסיכום. "אנחנו חיים בעידן שבו אפשר להיות אישה אלגנטית, פמיניסטית, ועם זאת להיות מחוברת לילדה הקוקטית שהיית, בלי שזה יפגע בך ויוריד מערכך. אני מודעת לזה שבחורה שעומדת על שלה ויודעת מה היא רוצה נתפסת כביצ'ית, או בוסית, אבל נשיות יכולה להיות רכה וקשוחה בו זמנית. היום כבר לא צריך ללבוש ז'קט עם כתפיים רחבות כדי ללכת לעבוד בוול סטריט".

                   

                   
                  הצג:
                  אזהרה:
                  פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד