יוצאים לריזורט עם רנואר: על מסלול התצוגה הארוך ביותר בישראל

רשת האופנה הציגה קולקציה לאירועי הקיץ, בניסיון למתג עצמה כ"מצליחה ביותר בישראל". האם זה עבד, ומה מציעים לכם ללבוש לחתונה של האחות?

איתי יעקב

|

14.03.16 | 15:31

למי יש את המסלול הכי גדול? יהודה לוי, ניבר מדר וגפן ברקאי בתצוגה של רנואר (צילום: סטודיו אלירן אביטל)
למי יש את המסלול הכי גדול? יהודה לוי, ניבר מדר וגפן ברקאי בתצוגה של רנואר (צילום: סטודיו אלירן אביטל)
מספר שיא של 75 דוגמניות ודוגמנים על המסלול (צילום: סטודיו אלירן אביטל)
מספר שיא של 75 דוגמניות ודוגמנים על המסלול (צילום: סטודיו אלירן אביטל)

תצוגת האופנה של רנואר שהתקיימה הבוקר בגני התערוכה עמדה בסימן "לנו יש הכי גדול בתעשייה" - טריק שברנואר משתמשים בו מדי מספר עונות, בעיקר כדי לחפות על קולקציות חלשות ועל התחושה המתסכלת כי הבכורה ניתנה לחברת האופנה קסטרו, מהמתחרות הבולטות שלה. זה בלט כבר בדברים שנשא מנהל השיווק של החברה, מישל תמיר. "רנואר היא חברת האופנה המצליחה ביותר בישראל", אמר, וגיבה באמירה כי "החברה הציגה נתוני צמיחה דו ספרתיים, בניגוד למגמה בשוק האופנה". למרבה הצער, מדובר בנתונים שלא ניתן לאמת משום שרנואר היא חברה פרטית שלא חושפת את מספריה. בחודש שעבר נודע כי קרן אייפקס, בניהולה של זהבית כהן, מנהלת משא ומתן מתקדם לרכישת 50 אחוז מהשליטה ברנואר, על פי שווי שוק מוערך של 300-350 מיליון שקל.

 

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

 

התצוגה רשמה שיא גם באורכה: 25 דקות (צילום: סטודיו אלירן אביטל)
    התצוגה רשמה שיא גם באורכה: 25 דקות(צילום: סטודיו אלירן אביטל)

     

    אחרי ההצהרות והנאומים הוזמן הקהל לצפות ב"קולקציית הריזורט הראשונה בישראל", שהוצגה על המסלול "הגדול ביותר בישראל" - 150 מטר אורכו. רשימת השיאים של רנואר לא נסגרת כאן. על המסלול צעד מספר שיא של 75 דוגמניות ודוגמנים, ובראשם הפרזנטורים יהודה לוי, ניבר מדר וגפן ברקאי – מה שהוביל אולי לשיא נוסף – התצוגה הארוכה ביותר של השנה, שארכה 25 דקות שהרגישו כנצח. וכמו בסיפור המקראי על מאבק הבכורה הראשון בהיסטוריה, כך גם כאן, הקול קול יעקב והידיים ידי עשיו, כלומר, למרות הפנים החדשות שרנואר מתעקשת להציג, מדובר באותו מותג ובאותו סגנון עיצובי.

     

    ביגוד המיועד לתקופת אירועי הקיץ. הריזורט של רנואר (צילום: סטודיו אלירן אביטל)
      ביגוד המיועד לתקופת אירועי הקיץ. הריזורט של רנואר(צילום: סטודיו אלירן אביטל)

       

      בניגוד לתצוגות המסורתיות לעונות סתיו-חורף ואביב-קיץ, החליטו הפעם ברנואר להציג קולקציית ריזורט, עם ביגוד המיועד לתקופת אירועי הקיץ, שיושק בחנויות החברה לקראת חודש יוני. לכאורה, מדובר בהחלטה נבונה, או לפחות מסקרנת, במיוחד על רקע הקולקציות האנמיות שהציגו בקסטרו ובגולף העונה, מתוך ניסיון להציע בגדים יומיומיים שמחוברים לחיים האמיתיים, ובטח נוכח הצורך של הישראלים בבגדים לאירועי הקיץ הרבים. אלא שהטיימינג של התצוגה, שלושה חודשים לפני שהבגדים מגיעים לחנויות, היא בחירה שיווקית שעלולה להתגלות כשגויה. לדברי תמיר, 40 דגמים מאלו שהוצגו הבוקר ימכרו החל מהיום באתר החברה, ותוכלו להזמין אותם אונליין ולקבלם עד סוף חודש אפריל. פריטים נוספים יימכרו בחנויות החברה, והיתר, מן הסתם, יישארו על רצפת מסלול התצוגה, עדות לקיומה של תצוגת הריזורט הראשונה בישראל.

       

      החזיות בצבצו מתחת לשמלות, אוברולים וחולצות (צילום: סטודיו אלירן אביטל)
        החזיות בצבצו מתחת לשמלות, אוברולים וחולצות(צילום: סטודיו אלירן אביטל)

         

        את התצוגה פתחה הדוגמנית ניבר מדר בשמלת מעטפת אדומה משיפון, שמתחתיה בצבצה חזיית תחרה אדומה, ונתנה את האות לקבוצה הראשונה של התצוגה, שהתאפיינה באסופת פריטים סקסיים בצבעי אדום ושחור, וכללה חזיות תחרה אדומות שבצבצו בגסות מתחת לשמלות, אוברולים וחולצות. בלטו במיוחד הדוגמנית נעם פרוסט באוברול אדום חושפני, ושני זיגרון בחצאית אדומה בקרופ טופ מעוטר בדנטלים.

         

        למי שרוצה ללכת בלי ולהרגיש בלי (צילום: סטודיו אלירן אביטל)
          למי שרוצה ללכת בלי ולהרגיש בלי(צילום: סטודיו אלירן אביטל)

           

          המטרה שסומנה ברנואר היא של קבוצת בגדי ערב שיתאימו לחברות הטובות של הכלה, לאחות הגדולה של חתן בר המצווה, לאירועי ערב דביקים בברים שעל חוף הים, או סתם למי שרוצה ללכת בלי ולהרגיש בלי.

           

          צבעוניות אפרפרה-כחלחלה במחלקת הגברים (צילום: סטודיו אלירן אביטל)
            צבעוניות אפרפרה-כחלחלה במחלקת הגברים(צילום: סטודיו אלירן אביטל)

             

            מיד לאחר מכן עלתה קולקציית הגברים, שהיתה לטעמנו אחת הטובות של רנואר מזה זמן רב. ניכר כי מעצבי החברה החליטו לייצר עניין עם פריטים שמותחים את גבולות השיח הגברי, כמו מכנסי קופרו באורך 7/8 בצבע אפור בהיר, גופיות כותנה עם מפתחי שרוולי רחבים, סטים במראה פיג'מה ספורטיבית, שהורכבו ממכנסונים וחולצה מכופתרת עם שרוולים קצרים בדוגמה משובצת, ומכנסיים בגזרה מחויטת עם מפשעה נמוכה. הצבעוניות האפרפרה-כחלחלה, יחד עם הגזרות המעניינות והטוטאל לוקים הכלליים, היו לנקודת אור משמעותית בתצוגה.

             

             (צילום: סטודיו אלירן אביטל)

               

              את התצוגה חתמה קבוצת מראות ששילבו בגדי נשים וגברים תחת שמשייה אחת, עם סגנון שנראה כמו תערובת של שני הקווים הקודמים. הפעם הצבעוניות ששלטה היתה שחור וצהוב בננה, ובין הפריטים שצעדו בסך נמנו חצאית פליסה בשחור לבן וצהוב לנשים, מכנסי טוויד בצהוב בננה לגברים, או מכנסי 7/8 מכותנה עם פנסים לגברים, בסגנון שהיה פופולארי בשנות ה-80. פריטים אלו ואחרים לא הצליחו להתרומם גבוה מהמסלול הלבן והארוך של רנואר, וספק אם יהפכו את רנואר לחברת האופנה המובילה בישראל.

               

               
              הצג:
              אזהרה:
              פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד