>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק
"במשך חודש שלם חסכתי וחלמתי על הרגע הקסום הזה שבו המחט נוגעת בוויניל", היא נזכרת השבוע בשיחה לקראת פתיחת תערוכת צילומים שלה במסגרת חודש אירועים שיזם אתר האינטרנט שלוש ארבע (התערוכה נפתחת היום, ראשון, ותעמוד במשך שבוע ברביעיית פלורנטין, סלמה 43, תל אביב. ביום רביעי, 2 בדצמבר, ב-21:00 תקיים קרוון סדנת אמן ושיח עם הקהל בהרשמה מראש ללא תשלום).
"מוזיקה היתה קרש ההצלה שלי בילדות, ובעיקר בגיל ההתבגרות", מספרת קרוון, "גרנו בחו"ל, ובגיל ההתבגרות בפריז אני זוכרת את עצמי מבלה הרבה בהופעות. שם בעצם התחלתי להיות גרופית. בגיל 13 נכנסתי מאחורי הקלעים בהופעה של Inxs וייעצתי למייקל האצ'נס ז"ל מה ללבוש, ואני גם זוכרת שיחה עם סיימון לה בון ברכב של הלהקה, כששוחחנו על הלימודים שלי בבית הספר. הייתי גרופית בלי להיות slut".
התערוכה Its Only Rockn'roll, But I Like It מציגה תמונות מתוך ארבע הפקות אופנה בכיכובן של אניה בוקשטיין, קרן מור, יעל גולדמן ואילנית לוי, שנעשו בהשראת עולם המוזיקה ופורסמו בעבר במגזיני אופנה. קרוון, 47, מספרת כי לאחר שקיבלה פנייה להציג תערוכה מעבודותיה, עברה על ארכיון הצילומים הגדוש שלה מ-25 שנה בתחום ומצאה גוף עבודות מרכזי שעיקרו אופנה ומוזיקה: מהפקות אופנה, דרך צילום מוזיקאים ועד בימוי קליפים ליובל בנאי, עברי לידר, סיון שביט ואחרים.
בשניים מהפרויקטים שמציגה קרוון בתערוכה ניתן למצוא מוטיב חוזר של טרנספורמציה חזותית שעברו הכוכבות בהשראת מוזיקאים נודעים. יעל גולדמן צולמה במחווה למוזיקאיות בולטות משנות ה-80: דבי הארי, אנני לנוקס, פטי סמית' וסוזי סו. הפקת האופנה (שפורסמה בלאישה ומופיעה כאן במלואה) הצליחה לחלץ מגולדמן, שלרוב מלווה בהבעה קרירה ומרוחקת, אישיות רבגונית ומפתיעה שלא נראתה קודם. טרנספורמציה דומה עשתה קרוון לאילנית לוי כשצילמה אותה בהשראת דיוויד בואי, הזמר בעל אלף הזהויות. "ההפקה עם אילנית לוי קיבלה תהודה גדולה. זה היה אתגר גדול להביא את אילנית לוי למקום של דיוויד בואי", אומרת קרוון.
מה עמד מאחורי הבחירה לקחת את אילנית לוי, שידועה כמלכת יופי בלונדינית וכבר היתה אז גרושתו של אייל גולן, ולהפוך אותה להפך הגמור ממנה: כוכב רוק בסגנון דיוויד בואי?
"סיימתי עכשיו לימודי פסיכולוגיה ואני מייעצת למשפחות ולזוגות. אני חושבת שאני רואה באנשים משהו נוסף שיכול להיות בהם. כצלמת זה כלי חשוב. כשצילמתי את שיר אלמליח לאחרונה כטום בוי, בלי ציצי ותחת בחוץ כמו שמצלמים אותה, רציתי להציג פן נוסף שחבוי בה".
גם לחיבה של קרוון לטרנספורמציות יש שורשים בסיפור האישי שלה. "במשך שנים סבלתי מדימוי של נערת רוק שהולכת על עקבים גבוהים ומורחת ליפסטיק, ונדרשתי להוכיח שיש בי משהו נוסף", היא אומרת, "היו לי שני בני זוג מוזיקאים, והייתי מסתובבת בהופעות ובמועדונים. לאנשים היה דימוי שלי כמישהי שעושה סמים ומשתכרת במועדונים – למרות שבחיים לא היה לי סטוץ, ומעולם לא הגעתי למצב של שכרות מאלכוהול או עשיתי סמים. לאנשים יש דימוי שאני איזו נערת רוק, אבל מעולם לא הייתי כזאת".
הפקת אופנה עם יעל גולדמן
צילום, סטיילינג והפקה: תמר קרוון
איפור: נטע סקלי ל-MAC
שיער: דן מיכאלי
צולם בקסטיאל AS IS