חליפת מכנסיים בצבע זהב עם וסט בדוגמת נחש מוזהבת, רצועת גיטרה מנומרת תלויה בהצלב, ומשקפיים מעוגלים עם שלוש עדשות - שתיים לעיניים ואחת במרכז המצח - אפשר לסמוך על פרינס שיציל את השטיח האדום, גם בשפל האופנתי הגדול בו נמצאת תעשיית המוזיקה האמריקאית.
>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק
אמש (ראשון) התקיים בלוס אנג'לס טקס פרסי המוזיקה האמריקאית (AMA's), שהזרים אל השטיח האדום כמה מכוכבי המוזיקה הגדולים של ארצות הברית, מחוזקים ברשימת סלבריטאים נוצצת, שכללה בין היתר את החברות הטובות קנדל ג'נר, גי'ג'י חדיד וקיילי ג'נר, שהגישו פרסים לניקי מינאז', אריאנה גרנדה, דה וויקנד ואחרים.
שתי זוכות גדולות שבלטו בהיעדרותן מהטקס היו טיילור סוויפט וריהאנה, שאולי היו מצילות את הערב מהפיאסקו האופנתי שהתרחש בו.
מנחת הטקס, ג'ניפר לופז, סיפקה לצופים לא פחות מעשרה לוקים מפתיעים ומוצלחים ברובם, כמו שמלת מקסי צהובה עם גלימה של מיכאל קוסטלו, או בגד גוף מצויר בעבודת יד מהקולקציה האחרונה של דיסקוורד. באמצעות הלבוש המגוון הציגה לופז אישיות ורסטילית - אופנתית ובעלת טעם מקורי ואישי מחד; ומאידך, אמזונה סקסית שמוכיחה כי בגיל 46 היא עדיין יודעת את מה שסלינה גומז עדיין לא למדה (ולראיה, שמלת הפאייטים הנוראית בצבע בורדו של ז'יבנשי שלבשה).
גומז היא רק דוגמה עדינה למצעד האסונות האופנתיים שהתחולל אמש והוכיח סופית כי השטיח האדום של תעשיית המוזיקה בארצות הברית חייב לחשב מסלול מחדש. העולם מוצף בשמלות יפות ובסטייליסטים שמסוגלים לעורר עניין, כך שההתעקשות של מרבית הכוכבות באירוע להיאחז בשמלות קצרות, צמודות, חושפניות וחסרות אמירה, עוררה בנו געגועים עזים לשמלת הברבור של ביורק.
קחו לדוגמה את אלאניס מוריסט, שהשאירה את הרוקנרול בבית, והגיעה לאירוע בשמלת מקסי שחורה שהורכבה מחלק עליון מעור שחור וחצאית הדוקה וגבוהה מדי עם שובל ארוך ועיטור פאייטים. התוצאה: הכלאה בין מלכת סאדו לנסיכה סעודית.
פאייטים רבים זהרו גם מהאאוטפיט הלא מוצלח של קארי אנדרווד, שלא הסתפקה בשמלת מיני בצבע פודרה עם אבנים נוצצות של המעצב הכווייתי אלי מדי, אלא גם דאגה להעמיס על גופה הצנום גלימה נוצצת, כאילו יצאה ממחזמר לחנוכה בתפקיד, ובכן, החנוכייה. מעצב כווייתי נוסף על השטיח האדום היה יוסף אל-ג'סמי, שבחר להלביש את גוון סטפאני בלוק דרמטי של שמלה שחורה ושקופה מאורגנזה, שהיה יכול לעבוד אלמלא השיער והאיפור הכה מלאכותיים ומוגזמים שבהם התהדרה.
אלישיה סילברסטון החליטה ללכת על מראה של ניגודים: שמלה נוצצת ופנים כבויות. סילברסטון, פעם הנערה הכי קולית בסביבה, נראתה כמו דודה ממורמרת בשמלת פאייטים מוזהבת, שנראתה עליה כבדה מדי וגדולה במידה אחת לפחות.
גם רבל ווילסון התנפלה בהתלהבות יתרה על המראה המטאלי, והגיעה כשהיא לבושה בשמלת מידי כסופה, שגרמה לה להיראות כמו עוף שגולגל בנייר כסף לשבת. ג'סטין ביבר, אומנם זוכה לאחרונה לביקורות חיוביות ממבקרי המוזיקה, אולם בכל הנוגע ללבוש הוא ממשיך לעשות את כל הטעויות האפשרויות – הפעם היו אלה מכנסי סקיני ג'ינס עתירי קרעים וחולצת אובר סייז של המותג Fear of God עם כיתוב של נירוונה. קורט קוביין ודאי מתהפך בקברו.
אבל מי שאכזבו אותנו יותר מכל היו דווקא שועלות השטיח האדום של השנתיים האחרונות, חבורת ג'נר-חדיד. על אף שג'יג'י חדיד הפתיעה בתספורת קארה בוב חדשה, שהתקין לה מעצב השיער הצמוד ברייס סקרלט, האאוטפיט שלה בעיצוב באו טרנצ'י שידר מראה מיושן וזול: חצאית מקסי לבנה עם שסע ענק שהוצמדה לחולצת קרופ חושפנית עם קצת בד מסביב לחורים. קנדל ג'נר, לעומתה, הסתפקה בשמלת מיני משעממת של אוריאט דומנץ' עם סנדלי גלדיאטורים לא מחמיאים, ואילו קיילי, האחות שרוצה להיות קים קרדשיאן כשתהיה גדולה, לקחה את המושג טעם רע צעד נוסף קדימה, כשבחרה בשמלת קולר שחורה משולבת במטאל מש (סריג מתכת) בעיצוב בריאן הירנס, שנראתה כמו שאריות מסט הצילומים של זינה הנסיכה הלוחמת.