ראש בראש: איך הפכו המטפחות לטרנד לוהט גם אצל חילוניות

למרות שאינה באה מרקע דתי, אפרת הראל התאהבה בכיסויי ראש. כעת היא יוצרת מטפחות בקשירות מתוחכמות, שיתאימו גם למי שנולדה עם שתי ידיים שמאליות

מירי בן-דוד ליויפורסם: 05.01.16 11:52

עד לפני שנה וחצי עבדה אפרת הראל, בת 33 ואם לשתי בנות, בתפקידי שיווק בחברת מזון. יום אחד לאחר לידת בתה, בעודה מתחבטת בשאלות לגבי המשך הקריירה שלה, הבחינה בבחורה יפה עם שיער ארוך ובגדים מלאי סטייל. "לראשה היתה קשורה מטפחת רכה שהעניקה לה מראה אופנתי", מספרת הראל, "מאז יצא לי לראות כמה וכמה נשים עם קישוטי שיער: נשים עם מטפחות, כובעים וטורבנים – כולם כרוכים בצורות מורכבות, מבדים וסגנונות שונים. אפילו קניתי כמה מטפחות בתקווה להצליח להגיע למראה הנכון, אבל לא הצלחתי לשחזר את הקסם של קשירת המטפחת המושלמת".

 

 


צילום: לילך אוזן

מטפחת אחת שחוסכת את עבודת הכריכה. בנדיטה (צילום: לילך אוזן)

 

 

כך נולד BANDITA – מותג כיסויי הראש של הראל, שאינה אישה דתייה. "בנדיטה היא מטפחת קטנטונת ושובבה בחתיכה אחת, המורכבת מהמון פיסות בד שנתפרו יחד וחוסכות את כל עבודת הכריכה המסובכת", היא מסבירה.

 

  


הראל עם מטפחת בעיצובה. צילום: לילך אוזן

אפרת הראל עם מטפחת בעיצובה (צילום: לילך אוזן)

 

 

כשראתה כי טוב, התחילה לייצר כמויות והדביקה גם את סביבתה באהבה לסרטים וכיסויי ראש מודרניים. "המגוון הרחב של צבעים ודוגמאות מאפשר לי לבחור מה אני רוצה להיות היום. אני יכולה להיות מגניבה וצבעונית ברגע אחד, ייצוגית ומסודרת באחר, או פשוט להפוך את הלוק למושלם ברגע".

 

  


11

מטפחת של בנדיטה (צילום: לילך אוזן)

 

 

מה גורם לבחורה חילונית להקים מותג של כיסויי ראש?

"היתה לי תחושה שקיים ואקום בתחום המטפחות וכיסויי הראש במגזר הכללי-החילוני. לא היה מותג שיקי, נוח ופרקטי עבורנו. עד עכשיו הפוקוס שלי היה בעיקר במגזר הכללי, כי רוב המטפחות שמוצאים מיועדות בדרך כלל לדתיות ולכן הן מעוצבות ככיסויי ראש מלאים – דבר שלא מתאים לחילוניות. מצד שני, לאחרונה אני רואה פנייה הולכת וגוברת מצד נשים המעוניינות במוצרים של בנדיטה מטעמים דתיים, ולכן אני מתחילה לסלול את דרכי גם במגזר הדתי".

 

 


צילום: לילך אוזן
(צילום: לילך אוזן)

 

 

כחלק מהאפיל הצעיר והאורבני, המותג מציע לצד המטפחות גם ליין של טורבנים. אחד הפטנטים של בנדיטה הוא החצי טורבן, המאפשר חבישה בכמה דרכים תוך הגדלה או הקטנה של הטורבן במידת הצורך. להשלמת הלך הרוח נבחר גם הסלוגן: It's All in Your Head.

 

"הכול באמת בראש", אומרת הראל. "החיים זה עניין של תפיסה. אנחנו כל כך הרבה יותר מכל התיאורים והקיבעונות שאנחנו ואחרים מכתיבים לנו. ברגע שמבינים זאת, יש שחרור וחופש גדול להיות ולעשות הכול – בלי לחשוש מתיאורים, ממחשבות של אחרים. פשוט להיות. אני מאמינה שאישה צריכה לתת לעצמה את החירות להיות מי שהיא".

 

 


DSC_0693-1_ק_ש_¬_ת

(צילום: לילך אוזן)

 

 

מחירים: סרט פפיון, 79 שקל; חצי טורבן, 150-119 שקל; טורבן מלא, 159 שקל; הד פיס, 230 שקל.

 

המטפחות נמכרות בחנות מקוונת וכן בירידים, במכירות מיוחדות ובחנויות פופ-אפ.

פרטים נוספים בעמוד הפייסבוק של בנדיטה ובאתר המותג.

 

 
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עיתונאית, בלוגרית וכתבת "זמנים מודרניים". אני אוהבת להוכיח לעולם שאופנה צנועה זה הכי שיק בעולם, אם כי לפעמים מדובר באתגר לא פשוט. לעוד פוסטים שלי, היכנסו לבלוג החצאית והירשמו לקבלת פוסטים חדשים על ידי הזנת האימייל שלכם. חוץ מזה, יש לי מועדון נטוורקינג לנשים דתיות ועצמאיות שנקרא "מועדון החצאית" והוא פועל בגבעת שמואל, ירושלים ורעננה