שתף קטע נבחר

בשטח, ממתינים לחילוץ

לראשונה מזה 24 שעות נוצר קשר עם האחים ברקת. החדשות הטובות הן שהם מרגישים טוב. החדשות הרעות הן שהם עמוק באוקינוס הדיונות של מאוריטניה



בסיום היום החופשי נודע לנו כי האחים ברקת חוזרים למירוץ. לאחר שנתקעו באוקיינוס הדיונות של מאוריטניה. עד כה לא היה ברור האם האחים ברקת יצליחו להגיע לקו הזינוק והאם הם ימשיכו במירוץ. נראה שצוות המכונאים ששכרו ברקת מראש והעובדה שהיום היה יום חופשי אפשרו להם לחזור לעצמם. מחר(ו) נראה את ברקת על קו הזינוק שוב, כשהם במקום ה-69 בדירוג הכללי אחרי שנקנסו בזמן המקסימלי לקטע אותו לא הצליחו לסיים - 24 שעות.

את היום התשיעי של מירוץ פאריז דאקאר 2001 יזכרו מרבית המתחרים כקשה ביותר במירוץ השנה, ומהקשים שידע האירוע. פייבוריטים לניצחון פרשו, מובילים מצאו עצמם בפיגור של שעות מאחור והמארגנים נאלצו להתמודד עם עשרות מתחרים שבוששו להגיע עד שעת לילה מאוחרת אל קו הסיום.
גם גורלו של הצוות הישראלי, האחים ניר וערן ברקת, לא שפר עליו. הצוות, להזכירכם, הפגין עד עתה יכולת מעולה ושמר מאז הזינוק ב-1 לינואר על מקום עשירי בדירוג הכולל, כאשר הוא מסיים את הקטעים היומיים בין 20 הראשונים בקביעות. מדובר בהישג מרשים, בעיקר אם מתחשבים בעובדה שמדובר בצוות שאיש לא נתן לו סיכוי ממשי. זאת ועוד. הצוותים שסיימו לפניו הם מהטובים והמוכרים במירוץ הסיבולת הקשה, ביניהם צוותים שגייסו סכומי עתק בכדי להשתתף במירוץ. אך מסתבר שבניגוד לכל הציפיות המוקדמות, צוות 303 הישראלי עם המיצובישי פאג'רו, הגיע מוכן היטב למדבר.
ובכל זאת אתמול (ד'), גם 303 נכנע, זמנית לפחות, למדבר העמוק. עד עתה (כ-20 שעות מהמועד בו חצו ראשוני המתחרים את קו הסיום) לא הופיע הצוות הישראלי על מסכי המחשב של המארגנים. הנקודה האחרונה בה נראו היא נקודת-ציון 2 במסלול הארוך והקשה של יום רביעי. גם לנקודה זו הגיעו הישראלים לאחר יותר משש שעות, פיגור ענק שהבהיר כי התמודדו עם בעיות כלשהן, בדרכם מנקודת הביקורת הראשונה (אליה הגיעו אגב בזמן מצוין) לשניה.
לאחר שעות ארוכות של אי וודאות ודאגה קלה, נוצר לפני זמן קצר קשר ראשון עם הצוות הישראלי (באמצעות הטלפון לוויני אותו הם נושאים עימם). גורמים המקורבים לאחים ברקת מסרו לנו שמצבם שפיר, אך המיצובישי פאג'רו נקלע לבעיות מכניות בין נקודת הציון הראשונה לשניה. הבעיות דרשו סיוע של אחת ממשאיות הליווי, שגררה את הישראלים לעבר נקודה 2, אליה הגיעו כאמור בפיגור משמעותי. כעת מתברר כי זמן קצר לאחר המעבר בנקודה 2 נתקל הצוות הישראלי (והמשאית הגוררת) בבעיות בשטח קשה מאד למעבר, שגרמו בסופו של דבר לעצירה מוחלטת.
הצוות הישראלי, יחד עם הצוות הגורר בילו את הלילה במדבר, כשהם ממתינים לחילוץ, לאחר שהודיעו למארגני התחרות על מצבם. כרגע הם כנראה עדיין ממתינים בשטח, בתקווה שמשאית חילוץ ייעודית, יחד עם הצוות של שני המכונאים אותו שכרו הישראלים מראש יצליח לחבור אליהם בשטח הפתוח. למרות התמונה הקודרת, כדאי לזכור כי הישראלים עדיין יכולים להמשיך במירוץ, בתנאי שיתייצבו לזינוק מחר בבוקר. נראה עם זאת כי הסיכויים לכך אינם גדולים במיוחד.
אביב קדשאי, אשר התחרה במירוץ פעמיים בשנים 96' (ברכיבה על אופנוע) ו-99' (יחד עם הלל סגל כנווט) העריך היום כי בכל מקרה, העובדה כי היום הוא יום מנוחה למתחרים מאפשרת לאחים ברקת זמן נוסף לחזור למירוץ, כבמקרה הטוב הם יגררו זמן עונשין מירבי בגין אי הגעה לנקודת הסיום בזמן.
"גם אם מדובר ב-15 שעות עונשין, זה עדיין מותיר להם סיכוי לא רע בכלל לסיים את המירוץ במקום מכובד מאד. כל מה שצריך כרגע הוא לתקן את הרכב. יש להם עוד שעות רבות לעשות זאת, וסיכוי לא רע להצליח. הבעיה היא שהם נמצאים כרגע באחד המקומות הקשים ביותר בעולם למעבר – אוקיינוס הדיונות של מאוריטניה. הם נמצאים כרגע כ-300 ק"מ מהנקודה אליה הם צריכים להגיע. קשה לחשוב על מקום גרוע יותר להימצא בו".
לדברי קדשאי, ההישג של האחים ברקת עד עתה בכל זאת ראוי להערכה רבה. "אין ספק שהם נהנים מרכב מצוין, עזרה מקצועית והכנה רצינית. לא פשוט למצוא עצמך מדורג במקום גבוה כל-כך בשלבים המתקדמים של המירוץ, לאחר מספר ימים של נהיגה מעייפת במיוחד ותובענית".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סוג האתגרים...
צילום איי פי
בהם נאלצים...
המתחרים להתמודד
ארכיון ידיעות אחרונות
ניר ברקת - הפעם במשרד
ארכיון ידיעות אחרונות
משאית לתקיפת דיונות...
מהסוג שהצוות הישראלי (בתמונה) מכיר כעת היטב...
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים