שתף קטע נבחר

שלסר בצרות

המובילים מסתבכים, נתקעים ומגיעים מאוחר. יש לזה מחיר


השלב האחרון במרוקו הוא הארוך ביותר במירוץ עד כה. 420 קילומטרים מובילים לעיר סמרה שאחריה ייצאו המתחרים ממרוקו למדבר. 100 קילומטרים לתוך הקטע המיוחד והמהירות עולה, אך גם כמות האבנים והמיומנות הנדרשת מהרוכבים.

היום השביעי למירוץ עבר על המתחרים בשקט יחסי לאחר שהחששות מפגיעה במשתתפים מצד אנשי הפוליסריו התבדו. כזכור, הכריזו אנשי הקבוצה המיליטנטית על ה-7/1 כיום הכרזת מלחמה על מרוקו ואיימו לא אחת לפגוע במשתתפי המירוץ.
הרגיעה בתחום המלחמה הכוללת השאיר את הקרבות למתחרים, וכאלה לא היו חסרים היום. מובילי המירוץ נתקלו היום בקשיים, בעיקר של תקרים מרובים, וסיימו במקומות לא מחמיאים.

מכוניות

היום לא היה יום טוב למוביל המירוץ, ז'אן-לואי שלסר. בקילומטר ה-134 מתגלה תקר ראשון ברכב הצרפתי, כשאליו מצטרף בהמשך חשד שמכוניתו של שלסר נדחפה לעבר נקודת המעבר השניה. לאחר שמארגני המירוץ דנו בנושא, הוחלט לקנוס את הנהג בשעה. המשמעות המיידית - אובדן ההובלה ומקום שמיני בלבד בדרוג הכללי.
בקילומטר ה-250 נעצר גם פונטניי בשל תקר, ומסוקה עובר את קו הסיום ראשון בזמן של 4:01:31 כשאחריו סרביה בהפרש של 3:36. למרות התקר, השלישי לסיים הוא פונטניי ומייד אחריו מגיע שלסר כשסוסה סוגר את החמישיה הפותחת.
כך שמוביל המירוץ, החל מהיום הוא סרביה, לפני פונטניי. הישראלי שלנו בדאקאר, ניר ברקת, שומר על מקומו העשירי בדירוג הכולל כשהוא מסיים במקום ה-13 היום בזמן של 4:30:30.

אופנועים

במרכז הקטגוריה ניתן למצוא היום בעיקר שמות לא מוכרים. נראה שהחום המדברי עלה למובילים לראש, כך שראשון חוצה את קו הסיום פוג'ול בזמן של 4:02:11, כשדקה אחריו מאוני המוכר, ובהמשך לונדמרק, ארקרונס ודה-גברדו. סיינקט מסיים במקום השישי בלבד, 5:06 אחרי פוג'ול, כשרומה חוצה את הקו שביעי 1:54 אחריו. כל זה לא משנה את מקומם של הפייבורטים סיינקט ורומה ששומרים על המקומות הראשון והשלישי בהתאמה. מאוני חוזר בעקבות הזמן המצוין היום למקום השני בטבלה שלנו וטיאנן נעלם ממנה.

משאיות

בקטגוריה הכבדה מסתמן היום שינוי קל כשקבירוב מסיים את השלב במקום השני, כ-9 דקות לפני שטגואין בזמן כולל של 4:57:19 ועולה למקום הראשון בדירוג הכללי. כמעט שכחנו, אבל את השלב מנצח לופראיס בזמן של 4:56:36, מה שלא משנה את העובדה שהקטגוריה שייכת לרכבי הקאמאז. ההבדל בדירוג הכללי בין המקום הראשון לשני הוא 4 דקות ואילו ההבדל בין הראשון לשלישי הוא 33:31.

השלב הבא הוא השלב הראשון מתוך שמונה במאורטניה. זהו השלב הארוך ביותר במירוץ עם 619 ק"מ בקטע המיוחד. המתחרים ינועו דרומה במהירות גבוהה כשלפניהם נגלה מדבר הסהרה במלוא עוצמתו. 300 הקילומטרים הראשונים הם המהירים ביותר ואחריהם ייתקלו המתחרים בדיונות חול גבוהות לקראת ההגעה למבצר גהלויה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יום קשה עבר על שלסר...
וגם על רומה, שסיים שביעי
סרביה עבר להוביל את המירוץ
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים