שנת הדגם 2006 נפתחה זה מכבר ברעש גדול, עם היצע מכובד של דגמים חדשים וחשובים עבור השוק המקומי. אם זו פורד פוקוס שציי הרכב המתינו לה בחוסר סבלנות, סיטרואן C4 החדשנית, דייהטסו סיריון עירונית או מאזדה 5, שהבטיחה להפוך את קטגוריית המיניוואנים הקומפקטיים על פיה. אלא שגם הגל הבא של דגמי 2006, זה העתיד להגיע אלינו החל בשבועות הקרובים ועד סוף השנה הקלנדרית, אמור להציע מגוון רחב ועניין גדול. בחלק מהמקרים מדובר במתיחות פנים, באחרים אלה מקצי שיפורים, ויש כמובן גם מכוניות חדשות לגמרי, כאלה שתזמון הופעתן התרחק מסיבות שונות מעיתוי פתיחת שנת הדגם. הסקירה לפניכם: יותר קטנות אם נראה לכם שהקוריאנים השתלטו לאחרונה על תחום המכוניות הקטנות בישראל, אתם לא טועים: גם כשאר מדובר בקטגוריית הסופר-מיני, גם כאשר זו משפחתית זעירה. אלא שזה עוד לא השיא. המאבק שמנהלות יונדאי ושברולט-קוריאה על ציי הרכב צפוי להחריף עוד יותר בחודשים הקרובים. לא רק תודות לדגמים חדשים ומעודכנים, אלא בעיקר בגלל הצטרפות קאיה, וגם כניסתו של סוס שחור העשוי להתגלות כמנצח. דצ'יה לוגאן. מתחרה חשובה בפלח ה"עלות-תועלת" יונדאי צפויה להציג גרסה מחודשת לגטס המוכרת, כאשר השינוי העיקרי יהיה מנוע 1.4 ליטר חדש וחזק, שיטפל באחת מנקודות התורפה המוכרות בסופר-מיני המצליחה. מנגד צפויה לנחות כאן גרסת סדאן מחודשת מהותית לשברולט אביאו, היישר מול יונדאי אקסנט המצליחה. החדשות הטובות (יחסית) - שתיהן שומרות על תג-מחיר נוכחי. וקאיה, הסמוכה לשולחן חברת האם יונדאי? זו תציע ריו חדשה, המגיעה לארץ ממש בימים אלה. כדאי לזכור כי מדובר במכונית מודרנית, המבוססת על מכללים שישמשו גם ביונדאי אקסנט העתידית. אנחנו מהמרים על תג-מחיר קרוב עד זהה לזה של האקסנט הפופולרית. אלא שההצלחה הגדולה עשויה להגיע דווקא מכיוון דצ'יה של רנו, שתנחית בארץ את הלוגאן בגרסת 1.4 ליטר-ידנית, במחיר שינוע סביב ה-70,000 שקלים. כמעט מיותר לציין כי מחיר זה זול משמעותית מכל המתחרים. צפיפות משפחתית גם התחום הקומפקטי עומד בפני הרחבת היצע הדגמים, עם מכוניות מסקרנות. החשובה מכולן תהיה כנראה הונדה סיוויק החדשה, בגרסאות סדאן (ארבע דלתות) וחמש דלתות. היבואן הבטיח לנו בעבר כי הוא עומד להתמודד על ציי הרכב הגדולים, מה שאומר כי גרסת ה-1.6 ליטר-אוטומט, הגם שתגיע מעט מאוחר יותר, תכוון מול מאזדה 3. בהונדה מבטיחים אגב כי המכונית הסדרתית תהיה דומה לדגם התצוגה המרהיב שנחשף בז'נבה. הונדה סיוויק, גרסת התצוגה. הסדרתית תהיה דומה? אבל היא לא תהיה לבד. מספרד תגיע סיאט ליאון חדשה ונאה במיוחד, למרות שכרגע לפחות אין לה תיבה אוטומטית בגרסאות ה-1.6 ליטר החשובות. אלא שאם כבר, הרי שיבואני פולקסווגן לארץ לא צריכים להיות מודאגים. אחרי הכל, יש להם מתחרות נוספות בקטגוריה - פולקסווגן ג'טה החדשה וסקודה אוקטביה. הראשונה צפויה לתג-מחיר באזור הגולף, האוקטביה - שהתעכבה במשך כשנה בגלל עלויות גבוהות - תהיה כנראה יקרה יותר. ולמרות שמדובר במכונית ותיקה במיוחד, אי אפשר שלא להזכיר את מקצה השיפורים שעברה פיז'ו 307. בכל זאת, מדובר באחת המכוניות החשובות בקטגוריה, עם מחיר רכישה מפתה. מיניוואנים קומפקטיים בתחום המיניוואנים הקומפקטיים, שיזכה כנראה להתעוררות של ממש בעקבות תחילת שיווק מאזדה 5, אנו צפויים למספר מכוניות מסקרנות. כך במקרה של גולף פלוס שמבטיחה להתמקם מתחת לרף 150,000 שקל. לצדה יהיו שוב שתי נציגות לקונצרן הגרמני הגדול - סיאט אלתיאה שסוף סוף תגיע, לצד אחותה - הטולדו. בהונדה ינסו לשווק לנו סוף סוף את ה-FR-V, הפעם בגרסה אוטומטית. עם זאת, אל תצפו למחיר ידידותי, לאור עלות הגרסה הידנית. פולקסווגן גולף פלוס משפחתיות גדולות כאשר המכונית הנמכרת בקטגוריה עוברת מקצה שיפורים, זה תמיד אירוע חשוב. וזה בדיוק מה שיקרה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. מאזדה 6 המחודשת תנחת כאן כבר בשבועות הקרובים, עם מקצה שיפורים קל אך ללא שינוי מחיר אמיתי. בקצה השני של סקלת המחיר תעמוד הפאסאט החדשה, שתתמודד מול גרסאות יוקרתיות של הונדה אקורד, טויוטה אוונסיס וחברותיהן. הכיוון המסחרי מצביע כרגע על כ-190,000 שקלים לגרסה מאובזרת. בסביבות מחיר זה תעמוד גם אופל וקטרה, המכונית הכי טובה-ולא-מוכרת של אופל בישראל - הפעם בגרסה מחודשת. מאזדה 6 המחודשת. שינויים קלים כסף לא משנה תגידו "ברוכים השבים" לחטיבה האמריקנית של קונצרן ג'נרל מוטורס. הם אמנם לא עזבו אותנו, אבל כעת הם חוזרים בכוחות מחודשים, ובעיקר מעניינים. בחוד החנית של המתקפה יעמוד המותג ביואיק, עם שני דגמים חדשים ברמות אבזור גבוהות במיוחד - לה-קרוס (שיחליף את שברולט אימפלה) ולוצרן, שיתפוס את מקום הלה-סייבר. הראשון עם תג מחיר של "קצת יותר מ-200,000 שקל", השני "קצת פחות מ-300". מי עוד? למשל סיטרואן C6 הסופר-מעניינת, שתגיע לארץ לקראת סוף השנה. כאן אנחנו כבר יודעים לספר כי המחיר צפוי להיות באזור סדרה 5 של ב.מ.וו. האם יהיו בארץ מספיק משוגעים לדבר? בסיטרואן מאמינים שכן, ואנחנו סקרנים לגלות. אלא שעם כל הכבוד, נראה כי החדשה המרתקת ביותר בתחום היוקרה, וסביר להניח - באופן מעט ביזארי - גם הנמכרת ביותר - תהיה מרצדס S החדשה. השפע הטכנולוגי ישבור כנראה כל שיא אפשרי, תג-מחיר מפלצתי כנראה לא ישנה דבר למכורים הממתינים בקוצר רוח. מרצדס S החדשה. תג המחיר לא משחק תפקיד טנדרים למרות ביטול הקלות המס והפגיעה הישירה באטרקטיביות של הטנדרים, עדיין צפויה לנו שנה מעניינת בתחום. ראשית, אמור לנחות כאן ניסאן נבארה, טנדר מבוסס SUV (פאת'פיינדר) או להיפך. זה לא משנה, מכיוון שבשני המקרים מדובר בפינוק יוצא דופן בקטגוריה לנהג ולנוסעים. המחיר צפוי להשאר תחרותי, באזור איסוזו D-מקס המצליח. במקביל ינחת כאן כבר בסתיו הקרוב גם מחליף ההיילקס של טויוטה, אחד הכלים החשובים בקבוצה. שטח מגוון ולסיום, כמה מילים על קטגוריה נוספת שעברה פגיעות פיננסיות לאחרונה - רכבי הכביש-שטח. בקצה היוקרתי ימשוך ללא ספק אודי Q7 תשומת לב רבה. הוא צפוי לנחות כאן לקראת סוף השנה, עם תג-מחיר שירחיק אותו מהישג ידם של אנשי צווארון כחול. במחיר נוח יותר, אבל לא ממש בזול, ישווק כאן הגרנד-צ'ירוקי החדש של ג'יפ. ובכל זאת, הריינג' רובר המחודש יהיה יקר (וחזק) ממנו - בין 800 אלף למיליון שקל. אודי Q7, בשלבי ניסוי תמורת פחות כסף ניתן יהיה לרכשו את הקיירון החדש של סאנגיונג הקטנה. הרכב החדש יגיע מצויד במנוע דיזל ותיבה אוטומטית, ותג-מחיר "הגיוני" של כ-200,000 שקלים. בינתיים לא ברור מתי (וגם איך) יצטרף לתמונה סוזוקי ויטארה החדש, שהוצג ביפן. מה שבטוח - אף הוא יהנה ממחיר נוח יחסית. אבל יסלחו לנו כל המוזכרים מעלה. למרות שלא יהיה מדובר במאות כלים חדשים, כניסתו הרשמית של המותג האמר לשוק המקומי, היא-היא החדשה הגדולה של הרגע. שני דגמים ממתינים לאות הזינוק בדרך ארצה. ה-H3 הגדול, וה-H2 הענק. הראשון עשוי לעלות פחות מ-400 אלף שקל, השני יעלה כ-600 אלף. קטן עלינו. האמר H2. קטן עלינו