שתף קטע נבחר

התמ"ת בודק מחדש מחירי סכיני ג'ילט והפסטה של אסם

זאת בעקבות טענות של החברות לליקויים בהכנת הדו"ח של המשרד על מחירי המוצרים. הבדיקה המחודשת צפוי להימשך מספר חודשים

משרד התמ"ת עורך בדיקה מחודשת לבדיקת מחירי מוצרי מונופולים. המשרד בחן את מחירים של סכיני הגילוח של ג'ילט ומוצרי הפסטה המיובאת של אסם, אך נאלץ לבצע בדיקה מחודשת, בעקבות טענות של החברות על ליקויים בנתוני הבדיקה ובהליכי הכנת הדו"ח.

 

בעקבות זאת, החקירה שיזם המשרד נתקעה לעוד מספר חודשים, ולא ברור אם המשרד יוכל לאמץ את מסקנות הדו"ח. על פי המסקנות, מחיריהם של סכיני הגילוח של ג'ילט המיובאים על ידי חברת שסטוביץ', גבוהים פי 2 מאשר בחו"ל, והפסטה שמייבאת אוסם, יקרה בארץ פי 3.

 

ל"ידיעות אחרונות" נודע כי חברת אסם כלל לא הוזמנה לשימוע שנערך במשרד התמ"ת, לאחר שטענותיה על טעויות בנתוני הבדיקה התקבלו ברובן. עוד נודע כי משרד התמ"ת ביקש מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לערוך בדיקה חוזרת לנתונים שעליהם התבסס הדו"ח, לאור נתונים סותרים שהגישו ג'ילט ואסם, ואשר ערערו על מסקנות הדו"ח.

 

ראש מנהל סחר פנים במשרד התמ"ת, צביה דורי, שהיתה אחראית על הבדיקה, אישרה כי הבדיקה המחודשת תארך מספר חודשים. ג'ילט טענה כי מחירי סכיני הגילוח שלה בארץ אינו גבוה יותר מאשר באירופה. מנכ"ל אסם, דן פרופר, נפגש עם מנכ"ל משרד התמ"ת, רענן דינור, וטען כי הנתונים שעליהם התבססה הבדיקה היו משנת 2002. באותה תקופה, טען פרופר, מחירי הפסטה כללו היטל שייקר את המוצר - היטל שכבר בוטל. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים