הרבה זוגות עוברים מווילות בפרוורים לבניינים משותפים בעיר הגדולה, כשהם מרגישים שהבית גדול מדי בעבורם. כך גם בני הזוג בדירה שלפנינו: הם רכשו דירת גג בת 135 מ"ר בבניין ישן במרכז תל אביב, וחיפשו מעצבת פנים כדי לחלק את החלל מחדש ולעצבו בסגנון חם, שיתובל בצבע. "הייתה לי תחושה שכולם עושים אותו דבר", אומרת בעלת הדירה, אשת עסקים מצליחה. "או גרסאות לבית לבן, או דירות עם קיר של לבנים חשופות ופרקט שעליו פזורים שטיחי קילים. כשנתקלתי באחת הדירות שעיצבה הילה עמיר הולנדר הרמתי לה טלפון". אישיותם האנרגטית של הרוכשים מצאה חן בעיני הולנדר, והכימיה הייתה מיידית.

ההפתעה הראשונה נמצאת בחדר המדרגות. כאשר מגיעים לקומה שבה ממוקמת הדירה רצפת חדר המדרגות מוחלפת באריחים אפורים, זהים לריצוף בפנים. ארון החשמל וידיותיו נעטפו מחדש, רמז לסגנון העיצובי שהמבקרים יפגשו מיד.

מבט מתוך חדר העבודה לכיוון דלת הכניסה מגלה שמבנה הדירה אינו מרובע (צילום: איתי סיקולסקי)
מבט מתוך חדר העבודה לכיוון דלת הכניסה מגלה שמבנה הדירה אינו מרובע (צילום: איתי סיקולסקי)

מחיצה על מסילה

בני הזוג הגדירו דרישות וצרכים: סלון ומטבח מחוברים, מתאימים לעובדה שהם אוהבים לארח, ושלושה חדרים – שינה, עבודה ואורחים. המעצבת מצאה דרך מקורית להפריד בין אזור האירוח – הסלון, המטבח ומרפסת גג בגודל 90 מ"ר – ובין החדרים הפרטיים: לא דלתות אלא מסילה שעליה הורכבה מחיצה, שנעה מקצה אחד לקצה השני של הבית. כך אפשר לסגור את חדר השינה או חדר העבודה, לפי הצורך. בתוך המחיצה הורכבה מראה שמכפילה־לכאורה את החלל ויוצרת אשליית עומק ומרחב. מסגרתה הלבנה מעוגלת פינות, ובחלקה העליון נפער פתח יציאה למזגן.

המחיצה המתגלגלת והכניסה לחדר העבודה, מבט מכיוון המטבח (צילום: איתי סיקולסקי)
המחיצה המתגלגלת והכניסה לחדר העבודה, מבט מכיוון המטבח (צילום: איתי סיקולסקי)

כאשר היא במרכז אפשר לראות מפינת הישיבה בסלון גם את חדר השינה וגם את חדר העבודה (צילום: איתי סיקולסקי)
כאשר היא במרכז אפשר לראות מפינת הישיבה בסלון גם את חדר השינה וגם את חדר העבודה (צילום: איתי סיקולסקי)

המראה מעניקה עומק נוסף לחלל (צילום: איתי סיקולסקי)
המראה מעניקה עומק נוסף לחלל (צילום: איתי סיקולסקי)

מאחר שבעלת הבית ביקשה להימנע מפרקט, את הרקע הכללי לעיצוב מספקים אריחי גרניט־פורצלן אפורים (120 על 120 ס"מ), שהולמים את מסגרת האלומיניום של החלונות. עץ מופיע דווקא על הקירות, ובנדיבות: " כשהבנתי שאין לבעלת הבית התנגדות עקרונית לעץ השתמשתי בו כחיפוי לקירות, כדי להוסיף חמימות", מסבירה הולנדר.

מדפי טורקיז מאירים את הסקלה הכה-נפוצה של שחור, לבן ועץ (צילום: איתי סיקולסקי)
מדפי טורקיז מאירים את הסקלה הכה-נפוצה של שחור, לבן ועץ (צילום: איתי סיקולסקי)

במטבח יש ארונות נמוכים מעץ אגוז אמריקאי, משטח עבודה שחור ומעליו מדפים בצבע טורקיז. יחידת ארונות גבוהים בגוון אפור בהיר, שדלתותיהם נתונות במסגרת עץ מעוגלת פינות, מסתירה מכשירי חשמל ומספקת מקום רב לאחסון. אם מסתובבים אחורה רואים את הקמין המודרני, שהוצמד לו ספסל ישיבה.

יחידת האחסון שמפרידה בין המטבח לסלון עוצבה עם פינות מעוגלות (צילום: איתי סיקולסקי)
יחידת האחסון שמפרידה בין המטבח לסלון עוצבה עם פינות מעוגלות (צילום: איתי סיקולסקי)

מוטיב הפינות המעוגלות חוזר במקומות שונים בדירה. כך בידיות הארונות (במטבח וגם בחדר השינה), וביחידת האחסון הדו צדדית שמפרידה בין המטבח לסלון. אפילו החלון מעל הספה הודגש במסגרת לבנה עם קווים מעוגלים.

רהיטי הסלון עברו מהבית הקודם (צילום: איתי סיקולסקי)
רהיטי הסלון עברו מהבית הקודם (צילום: איתי סיקולסקי)

פינת הישיבה מורכבת מספה אפורה, כיסאות, שטיח ושולחן שהובאו מהבית הקודם. מסך הטלוויזיה נתלה על קיר שחופה כולו בסרגלי עץ ומתעגל לתוך חדר השינה, שם נתלה מסך נוסף מול המיטה.

חדר השינה (צילום: איתי סיקולסקי)
חדר השינה (צילום: איתי סיקולסקי)

בחדר הרחצה הצמוד לחדר השינה מוטיבים מעוגלים נוספים: ארון הכיור, המראה שמעליו (גם היא על קיר סרגלי עץ), ואפילו מדפי המגבות עוטרו במסגרת אפורה ומעוגלת.

שירותי האורחים, עם שידת עץ פתוחה למחצה ומדף בטורקיז (צילום: איתי סיקולסקי)
שירותי האורחים, עם שידת עץ פתוחה למחצה ומדף בטורקיז (צילום: איתי סיקולסקי)

חדר עבודה לשניים (צילום: איתי סיקולסקי)
חדר עבודה לשניים (צילום: איתי סיקולסקי)

בני הזוג יכולים להביט זה בזה גם בשעות העבודה: עמדות המחשב בחדר העבודה מוקמו זו מול זו, על גבי שולחן עבודה רחב, וגוף תאורה מרכזי מאיר אותן. המעצבת ניצלה את החלל העמוק בתוך הנישה בקיר ויצרה ספרייה בעלת עומק כפול: מאחורי הספרייה הגלויה לעין נמצאים מדפים סמויים, שמאחסנים אוסף ספרים גדול.

מרפסת הגג נמתחת לכל אורך חזית הבניין (צילום: איתי סיקולסקי)
מרפסת הגג נמתחת לכל אורך חזית הבניין (צילום: איתי סיקולסקי)

בגג, שנמתח לאורך כל חזית הבניין, נבנה ספסל שחופה בלוחות בטון, ומשמש כמקום ישיבה וכאדנית. בחלקו התחתון הורכב גוף תאורה, שזוהר בחשיכה.

>> עוד אדריכלות ועיצוב פנים של דירות מעניינות