הבית הזה, בשכונת ביצרון שבמזרח תל אביב, הוא תוצאה של דו-שיח בין שני מעצבים שהם גם בני זוג: דוד לבנטל הוא אדריכל, נורית קוניאק היא בעלת משרד לעיצוב גרפי ומיתוג, הוא עובד בתלת-ממד והיא בדו-ממד, ויש להם שני ילדים קטנים. בביתם הפרטי, המשפחתי, הם דנו יחד בכל פרט והגשימו את כל מה שהם אוהבים ומאמינים בו. "בתור אדריכל, קשה לתכנן בית לעצמך. זה אחד הבתים היותר פשוטים שיצא לי לתכנן", אומר לבנטל. "לא רציתי שהפרטים ירגישו מתאמצים. לכן בחרתי בחומרים פשוטים ומקומיים, תל אביביים קלאסיים, כמו טיח לבן, טראצו ובטון".
הם עברו לביצרון אחרי שנים של מגורים בלב העיר, כשהרגישו בשלים לניתוק מהאקשן. השכונה השקטה והירוקה, על בתיה הקטנים והקהילתיות שיש בה, שבתה את לבם. לבנטל וקוניאק מספרים על שכנים שמכירים אחד את השני, ילדים שיכולים לשחק בחופשיות בחוץ ולאכול ארוחת ערב בסמטה הפנימית, נטולת המכוניות, שמחברת בין שני רחובות. הם קנו בית קטן וישן על מגרש מלבני בן 216 מטרים רבועים, ובמקומו בנו וילה עירונית בת שלוש קומות – מרתף ושתי קומות מגורים – בשטח של כ- 230 מ"ר. יש לה קיר משותף עם הבית השכן, ונתוני המגרש הכתיבו מבנה צר וארוך, מוקף רצועה ירוקה משלושת צדדיו.משמאל לכניסה ארון שירות דו צדדי, שמפריד בין הכניסה למטבח. מימין, מול הירידה למרתף, שירותי האורחים. המטבח תוכנן בצורת ר', פונה אל פינת האוכל והסלון וממשיך את הקו החומרי הצנוע עם לוחות עץ ליבנה. דלפק רחב במיוחד משמש מצד אחד לעבודת הבישול ולאחסון, והצד השני, שפונה אל השולחן, מציג אוסף דקורטיבי על מדפים צרים.
הסלון משקף את הגישה של קוניאק ולבנטל לעיצוב הפנים. יש בו רהיטים מתקופות ובסגנונות שונים, שנאספו במשך שנים ולא נקנו במיוחד לרגל המעבר. "אחת הטעויות שעושים בבתים חדשים היא שמוחקים כל נוסטלגיה על ידי קניית ריהוט חדש", סבור לבנטל. "יש משהו יפה וחשוב בדברים שיש להם עבר, שהתיישנו. זה מוסיף גיוון ואופי אישי לבית".
יש גם גופי תאורה מיוחדים. לצד מנורות "טכניות" שקועות ומתמזגות בתקרה, שבכוונה אינן מושכות תשומת לב, בולטים בצבעוניותם גוף התאורה הצהוב של "פנטון" במטבח, מנורה של Labor & wait מעל שולחן האוכל ומנורת נייר של סטודיו Snowpuppe ההולנדי בחדר הילדים.
גרם מדרגות מברזל שחור הוא האלמנט העיצובי המרכזי של הבית, הגורם שמחבר ומקשר חזותית ופיזית בין כל החללים. המדרגות הדקיקות עשויות ברזל מכופף, מעוגנות מצדן הפנימי לקיר הבטון החשוף ומצדן החיצוני נתמכות בקונסטרוקציה של מוטות פלדה אנכיים, שמתנשאים לכל הגובה ומשמשים גם כמעקה. למוטות רותכו מדפי פלדה דקים, שמייצבים את המערכת ושעליהם הונחו כמה פריטי נוי, ציורי ילדים ועציצים. התוספת הזו מפחיתה מרצינותן של המדרגות ונותנת להן הקשר ביתי.
חלון תקרה (סקיי-לייט) מעל גרם המדרגות מכניס אור טבעי במורד שתי הקומות, ובשעות מסוימות של היום האור מדגיש את הצללית העדינה של המדרגות על רקע קיר הבטון הגס.
מהמבואה יורדות המדרגות למרתף עם רצפת בטון מוחלק. בתכנון המקורי היה החלל הגדול אמור לשמש כסטודיו המשותף של בני הזוג, אך היקף העבודה גדל במהירות וגנז את התוכנית. כיום משמש החדר בעיקר למשחק, ובולט בו מזנון עץ גדול, עשוי עץ טיק בשילוב נחושת. זהו פריט מקורי משנות ה-60, שעיצב האדריכל טומי פישר לדירה שתיכנן בזמנו לסבתה של קוניאק. כשהדירה נמכרה שמרה קוניאק את הרהיט הנוסטלגי האהוב (את הדירה הטרפזית של סבתה, שגדלה בתהליך השיפוץ בשני חדרים – תוכלו לראות כאן). בחלקו האחורי של המרתף יש ממ"ד וחדר רחצה נוסף.
- חלונות אלומיניום: פרפקט
- מסגרות: מרטין ודן טלפלר
- נגרות: חוסני, גיא עופר
- כלים סניטריים: מודי
- ריצוף טראצו: מודי
- פרקט עץ: דינסן
- יציקת בטון: בטון פלוס
- קבלן: מחמוד נאסר (שלד), יאסר אלאמור (טיח ופנים)
- פיקוח: רון אטיה מהמשרד של נתי מרקוביץ
- תאורה טכנית: אקסקלוסיב
- ריהוט: שולחן של HAY, כסאות אימס מ-DSW, שולחן חוץ של Fermob, ספה של Ligne Rosset