בעלת הדירה הזו – נקרא לה לוסיה – היא אשת עסקים שראתה עולם, והרבה. היא חיה ונסעה בין ארצות הברית, רוסיה (לפני הפרסטרויקה ואחריה), מדריד ובוליביה, ובשנים האחרונות קבעה את מקום מגוריה בתל אביב, בפנטהאוז שממנו היא מנהלת את עסקיה בשבע שפות שונות. ראשית שכרה דירה בכרם התימנים ואז רכשה שתי דירות בקומה האחרונה של בניין חדש בלב העיר, שאותן ביקשה לחבר ולהפוך לדירת גג אחת בת 250 מ"ר, עם מרפסות גדולות משני צידיה (כל אחת בשטח של 50 מ"ר), ומרפסת צרה שמקיפה אותה מסביב.
שתי הדירות היו ברמת המעטפת: קירות חיצוניים בלבד, ותקרת בטון חשופה. את מעצבת הפנים רבקה סרור הזמינה לשיחת היכרות בדירתה השכורה. סרור התבוננה במאות הפריטים שגדשו את החלל ומילאו כל פינה – רהיטים בסגנון עתיק, נברשות קריסטל, חפצי נוי ותמונות ממוסגרות, הרבה זהב וטקסטיל כבד. לוסיה הסבירה שליקטה אותם במהלך השנים בנסיעותיה ברחבי העולם, ושכולם צריכים למצוא את מקומם בדירה החדשה: אין בדעתה לוותר על חפצים אהובים, היא גם לא מעוניינת להמיר את הסגנון שלה בקו מודרני או טרנדי אחר.''הסגנון שלי אקלקטי יותר", מספרת סרור, "אני אוהבת לפשפש בשוק הפשפשים, אבל אני יותר בשנות ה-50 וה-60, פחות בבארוק. לא ידעתי מה אני אעשה עם זה, איך אשלב כך שיהיה יפה ואוהב את זה? החלטתי ללכת איתה עד הסוף, 100% בכיוון שלה. אמרתי לה, בואי נגזים. אפילו שזה בארוק – בואי נגזים את זה. נלך על צבע, בלי קיר אחד לבן".
מצד שני, הציעה לשמור על תקרת הבטון חשופה: "חשבתי שזה יהיה אפילו יפה יותר מאשר בדירה מודרנית, בסגנון שכולם רגילים אליו עכשיו. נברשות על רקע בטון, עם צינורות חשמל גלויים וצבועים בזהב, זה מעניין יותר". ההצעה הזו שכנעה את בעלת הבית שסרור מתאימה לפרויקט. לרצפה בחרה שיש קלאסי לבן עם ורידים שחורים, "שיהווה ניגוד לתקרה המחוספסת, מתוחכם ועשיר מספיק כדי לחבר את כל הפריטים והרהיטים יחד. פרקט לא היה מתאים פה".
לוסיה שלמה לחלוטין עם אופיה הבארוקי, הדרמטי והרגשני, של הדירה. ברור לה שזהו סגנון שעשוי להרתיע, וכשאנחנו שואלים אם ריבוי הצבעים והטקסטורות סביב לא מכביד עליה, היא עונה: "אלה הפנים שלי. כשאני נכנסת לבית של מישהו אני שואלת את עצמי מיהו. הרהיטים, התמונות, הסדר – הכל מעיד על האדם, על אישיותו ועל חייו. הבית הזה הוא ניסיון חיי ונסיעותיי, הוא משקף את האנרגיה שלי, את החיים שלי, מלאים בהפתעות ובפנטזיות. אני עושה פה הרבה קבלות פנים. יש אנשים שאומרים 'וואו', ויש כאלה שאומרים 'יש לך אומץ'. זה לא עניין של אומץ – אני לא יכולה אחרת, זה טבעי לי".
שתי הדירות שאוחדו חולקו מחדש: האחת הפכה לסלון (עם מרפסת גדולה), שממנו נפתחת דלת אל חדר השינה העצום של בעלת הבית, עם חדר רחצה צמוד וחדר ארונות בממ"ד. בשנייה מוקמו מטבח ופינת אוכל שחולקים חלל פתוח (שממנו יוצאים אל המרפסת שנייה), חדר עבודה ושני חדרי שינה לילדיה הגדולים של בעלת הבית, בן ובת שחיים בחו"ל, עם חדרי רחצה צמודים. חפציה של לוסיה התוו את הכיוון הסגנוני, אך האלמנט הקישוטי הבולט במרכז הדירה הוא תוצר של אילוץ מבני, שנוצר כתוצאה מהחיבור בין שתי הדירות וחדר המדרגות: מול דלת הכניסה (שהיא בעצם דלת המעלית, שנפתחת היישר פנימה במקום ללובי הקומה) יש עמוד קונסטרוקטיבי ומאחוריו במת בטון. סרור החליטה להפוך את האילוץ הזה לארון אחסון שישמש את הסלון מצד אחד ואת המטבח מהצד השני, אך חיפשה איך לכסות ולקשט אותו כך שישתלב בתפאורה הכללית. ההארה הגיעה כשטיילה בפריז ועברה מול משרדי המטה של קבוצת ""Caisse des Depots. האדריכל פיליפ צ'מברטה כיסה את החזית ברשת ברזל שחורה, עם עיטורים מוזהבים בצורת עלים. סרור שלפה את הטלפון, צילמה ושלחה את התמונה ללוסיה, שענתה לה מיד "זה פנטסטי". כשחזרה לארץ הזמינה רשת בדוגמה דומה, מברזל בחיתוך לייזר. הרשת הותקנה על שכבה של פרספקס מבריק, שמצפה את הארון.הקיר הארוך ביותר של הדירה הוא זה שמחבר בין שני חלקיה, בין פינת האוכל לסלון. הוחלט להדגיש את הייחוד שלו ולהפוך אותו לקיר שכולו אמנות. לשם כך נצבע באדום קלאסי, מלכותי ("חיפשנו רקע חזק. ניסינו כחול עז, ירוק עז ובסוף בחרנו באדום").
חדר הרחצה של לוסיה עוצב בלבן ושחור. רצפת השיש מטפסת על הקירות, ואת ארון הכיור החדש צבעה האמנית פטריציה גלמן בטקסטורה ובגוונים שמתאימים לצמד הכיורים שנבחרו. מקלחון גדול מוקף חלון בהיר, ומולו אמבטיה לבנה, שמעליה נברשת תפוחים ואגסים ממטבח דירתה הקודמת של לוסיה.
"אין לי הרבה לקוחות כמו לוסיה", מסכמת סרור, "שמסכימים להשתולל, להתפוצץ. צריך להיות קצת אקסצנטרי ואקסטרווגנטי בשביל זה. היה לנו כיף גדול".
סרור הגיעה לתחום עיצוב הפנים במקרה. היא גדלה בפריז ולמדה בסורבון מדעי המדינה. כשהייתה בת 21 עלתה עם הוריה לישראל, ונדרשה לחשוב על שינוי כיוון מקצועי. פרויקט העיצוב הראשון שלה היה אישי: דירה ישנה שאליה עברה לאחר נישואיה. התגובות היו נלהבות ועד מהרה התחילה לקבל בקשות לעיצוב פנים. היא התחילה בקטן, ב"הלבשה". שש שנים אחרי, היא עובדת במקביל על כמה פרויקטים.
עוד עיצוב פנים אקסטרווגנטי:
>> וילת ענק ססגונית במלזיה
>> וילה בסגנון יווני בהרצליה פיתוח מה, מאיפה:- קבלן: אמיר כהן.
- רשת ברזל שחורה עם עלי זהב בחיתוך לייזר, ציפוי דלתות הפנים, עלי בננה ממתכת במרפסת וספריית מתכת ורודה בחדר העבודה: "סטודיו Fe" ו"amirp".
- דלת פלדלת עם מסגרת פליז: "רשפים".
- טפט של "פורנסטי" בחדר השינה של לוסיה, בפינת העבודה ובחדר הבן: "מיגל".
- טפטים מבית המותג ''Dedar'' בסלון ובחדרי הרחצה: "רנבי".
- קרמיקה בחדר הרחצה של הבת ואריחי דלפט: "כורש".
- קרמיקה בחדר הרחצה של הבן: "HeziBank".
- כיור זכוכית עגול וצמד כיורים בחדר הרחצה של לוסיה: "נגב".
- כיור פרח וברזים שחורים וזהובים: "חלמיש".
- צבע ורוד לספריית המתכת ולקירות חדר העבודה וצבע זהב לחדר הארונות בממ"ד: "ראלף לורן פיינט סטור".
- רצפת שיש: "רקס קרמיקה".
- צביעה אמנותית של דלתות, ארונות ושידות ברחבי הבית: פטריציה גלמן.
- וילונות: "קסם הווילונות".
- נגרות: אבי מושאיוב.
- מטבח: "קמילה".
- מקרר שחור: "סימנס".
- משטח עבודה של ה"אי" במטבח: "אבן קיסר".
- תאורת תקרה טכנית: "קמחי".
- פרופילים לחלונות: "אלרון".
- מטבח חוץ: "סטודיו Fe".
- אריחי מרפסת: "מודי".
- גינון: תומר ולקוב.