בעלי הדירה הזו הם הורים לשלושה ילדים מתבגרים, שחיים באירופה ומגיעים לישראל ארבע פעמים בשנה. את הדירה שבמרומי אחד המגדלים החדשים בשדרות רוטשילד בתל-אביב קנו כדירת נופש. גודלה 120 מ"ר, והיא משתרעת על פני חצי קומה ולכל אורכה מרפסת שפונה לכיוון הים ומשקיפה על העיר, מארובת רידינג שבצפון ועד יפו בדרום. את הדירה קיבלו ברמת המעטפת, וממעצבת הפניםשרון אדרי ביקשו לתכנן דירת נופש, שבה החלל המשותף יהיה העיקר ובו תתמקד הפעילות המשפחתית - גם אם משמעות הדבר היא חדרי שינה קטנים יחסית, כל עוד יהיו שימושיים ונוחים. בנוסף ביקשו חלל נקי ולבן, שמשאיר את הבמה לנוף. כל הקירות וארונות האחסון נצבעו לבן, המכשירים החשמליים הוסתרו מהעין, הרהיטים מעטים והתוצאה פונציונלית ומינימליסטית, כזו שמזכירה, ולא במקרה, סוויטה במלון.
מאחר שהנכס העיקרי של הדירה הוא הנוף, אדרי ניצלה עד תום את נוכחותו ועיצבה חלל משותף שמשמש מעין מצע למה שרואים מבעד לחלונות. הקו העיצובי הזה השתלב עם טעמם של בעלי הבית, שביקשו ליצור בדירה תחושת טוהר וניקיון, באמצעות קו מינימליסטי לבן.
את הקירות הזוויתיים של הדירה (ראו תוכנית בסוף הכתבה) יישרה המעצבת באמצעות ארונות קיר שנצבעו בלבן. גם האלומיניום שממסגר את החלונות, שהותקן במקור בצבע טבעי, נצבע מבפנים בלבן, כדי ליצור מראה אחיד. האריחים שבהם חופתה הרצפה - אבן טבעית בגוון בז' בגודל 120 על 120 ס"מ – משלימים את הרקע הבהיר. כל תכולת הדירה, למעט פריטי הנגרות, הובאו במכולה מחו"ל.
רואים את הים במטבח
משמאל לדלת הכניסה מסדרון שקירותיו יושרו באמצעות ארונות לאחסון ולמערכות החשמל והאזעקה. המסדרון מוביל לחדרן של שתי הבנות, חדר רחצה ובסופו חדר ההורים.
מימין לכניסה, לכל אורך חזית הדירה, חלל מלבני שבו מטבח, פינת אוכל וסלון. ארונות הגובה של המטבח, שבהם הוסתרו מכשירי החשמל, מוארים באמצעות תאורה נסתרת שהוטמעה בחריץ בתקרה.
>> למטבחים נוספים שבהם המכשירים מוסתרים
>> המגדלים החדשים של שדרות רוטשילד והרצל
במרכזו של הארון נישה מלבנית, שבה מוקם משטח עבודה עם שני כיורים וכיריים. הקיר בנישה חופה במראה המשקפת את נוף הים שחודר מבעד לוויטרינת הזכוכית שממול.
מול ארונות המטבח נבנה "אי" לאחסון ולישיבה, המחופה באותה אבן שבה רוצפה הרצפה (בגימור דק), מה שמגביר את האחידות הסגנונית והחומרית. לצד ה"אי" הוצבו שרפרפי בר לבנים נטולי גב. בתקרה הוטמע פס תאורה שנמשך לכל אורך החלל ומחבר בין החלקים השונים שנכללים בו.
בצד אחד של החלל מוקמה פינת אוכל מוקפת בחלונות גדולים, עם שולחן מעץ אלון וספסל פינתי עם כריות שרופדו בבד בגוון חול. בצדו השני של המטבח מוקמה פינת משפחה, עם ספה פינתית שרופדה בבד דומה.
פינת הישיבה כוללת גם שלוש כורסאות, הגדולה והעגולה שבהן היא הכורסה האיקונית שעיצב גיטנו פשה ב-1969. הן פונות לארון שבתוכו הוסתר מסך הטלוויזיה.
שני שולחנות נמוכים מעץ אלון בגוון טבעי, כמו זה שמחפה את הקיר שמאחורי הספה. בצד מאיר חלון שתופס את כל גובה החלל.
בין פינת הישיבה למטבח יש דלת נסתרת, שמובילה לחדר שירות, חדר רצה וממ"ד, שבו שוכן הבן.
חדר ישיבות מודולרי
מול דלת הכניסה יש פינת ישיבה נוספת, שבשעת הצורך משמשת, לבקשתו של בעל הדירה, גם כחדר ישיבות. לכן תיכננה אדרי מחיצה שנעה על חריץ בתקרה ונסגרת לחדר כשנדרשת פרטיות. הריהוט מינימלי: ספה פינתית אפורה שבחלקה התחתון פס של אור, צלון אפור שמסייע בהצללת החדר ומסך טלוויזיה בתוך אחת המחיצות הנעות, שעשויה מעץ אלון צבוע בשחור.
שלבי הצלון חוזרים כפרט בקיר הנגרות השחור.
המסדרון שמוביל לחדרי השינה מואר בעזרת גופי תאורה שהוסתרו בחריצים בתקרה, וממנו דלתות לשירותי אורחים, לחדר הרחצה שמשרת את שתי הבנות, ולשני חדרי שינה.
חדר השינה של הבנות כולל שתי מיטות, שאחת מהן הוגבהה כדי ליצור עניין: עולים אליה באמצעות שלוש מדרגות, ומעליה יש ארון. כמו בשאר חלקי הבית, גם כאן מוסתרת תאורה בתקרה, ווילון מסך מסתיר את החלון.
מול המיטה מסך טלוויזיה, ומימינה שולחן איפור ובו מגירת תכשיטים: כשהיא נפתחת כלפי מעלה, היא מוארת בתאורת לד פנימית.
- תאורה: ''קמחי''.
- כלים סניטריים: ''HeziBank''.
- נגרות: אסף שוורץ.
- ניהול, פיקוח וביצוע פרויקטים: אסף לופו.
- וילונות: סמדר חי גל.
- זגגות: ''ד"ר זכוכית''.
- ריצוף ומשטחי אבן: ''אבני טל''.
- קוריאן: ''ארכדיה''.
עוד עיצוב פנים במגדלים:
>> דירה אלגנטית בהשראת שנות ה-50
>> הדירה של המעצבת יעל גל (וכוכבת ''מעושרות'') בפארק צמרת