לאחר שבחודש שעבר פורסמו תמונות ראשונות של הזמרת ג'וני מיטשל, 71, לקמפיין אביב-קיץ 2015 של בית האופנה סאן לורן פריז, אמש נחשפה התגובה הגברית למהלך המפתיע - הזמר המוערך ניל יאנג בן ה-69 נבחר להוביל את קמפיין הקיץ של מותג הסטריט-וור הניו יורקי Supreme, המוערך בקרב יודעי ח"ן בסצנת האופנה.
>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק
יאנג מצטרף לשורה ארוכה של מוזיקאים שהובילו בעבר את המותג, בין היתר ליידי גאגא, לו ריד ז"ל, וידוענים כמו קייט מוס וקרמיט הצפרדע מהחבובות. על צילום הקמפיין הופקד צלם הבית השערורייתי של המותג טרי ריצ'רדסון, ובתצלום מככב יאנג בטי שירט לבנה ועליה שם המותג, ומעליה חולצת משבצות בגווני אדום וכחול. שרשרת פרנזים מעור בסגנון אינדיאני מונחת בנונשלנטיות על חזהו, ואת ראשו מכסה מגבעת שחורה, שהפכה זה מכבר לסימן ההיכר של המוזיקאי האמריקאי. תצלום הקמפיין מופיע גם על חולצות המותג, שיימכרו אונליין ובחנויות המותג בארצות הברית, אנגליה ויפן.
עוד בערוץ האופנה
- מיילי סיירוס: "אני רוצה להתחיל שיח גלובלי בנושא סקס בטוח"
- ספורטס אילוסטרייטד חוצים את קו הביקיני: השער שמרעיש את אמריקה
- טל שחם, תכף בת 60, מידה 36: "הבעיה היא לא בבגדים, אלא בנשים"
הבחירה ביאנג, על פאות הלחיים האפורות שלו, היא חיבור מעניין בין שתי מגמות בולטות העונה: בחירה במוזיקאים כמובילי קמפיינים (קניה ווסט לבלמן, מיטשל לסאן לורן פריז, ריהאנה לפומה) והצבה של פרסונות בגיל השלישי כפרזנטורים של בתי אופנה. רק לאחרונה נחשפנו לקמפיין אביב-קיץ של בית האופנה סלין בכיכובה של הסופרת, העיתונאית והמסאית בת ה-80 ג'ואן דידיון, וכן לקמפיין התכשיטים של המותג אלקסיס ביטאר, שמובילה איריס אפפל בת ה-93.
יאנג הוא ליהוק מפתיע ומסקרן, הן מכיוון שמעולם לא שימש כפרזנטור בעולם האופנה, והן משום שהוא נתפס כאמן יוצר איכותי, ולא מהז'אנר של ריהאנה או קניה ווסט, שחבים את הונם לתעשיית האופנה לא פחות מאשר לתעשיית המוזיקה. יחד עם זאת, השפעתו של יאנג על תעשיית האופנה היא עצומה. הוא נחשב לסנדק הגראנג', אותו זרם מוזיקלי שפרץ בשנות ה-90 המוקדמות בארצות הברית, עם להקות כמו נירוונה ופרל ג'אם, וסגנון לבוש שהגדיר את אותו עשור וחזר לשלוט בפסגת הטרנדים בעת האחרונה. סגנון הלבוש של יאנג, לרוב חולצות משובצות הזרוקות בנינוחות על חולצות טי, מכנסי ג'ינס דהויים ומראה לא מתאמץ בעליל, זכו לאינספור ציטוטים על ידי בתי אופנה, ושימשו מודל לחיקוי עבור מוזיקאים צעירים ברחבי העולם.