לפני שהתחילה לארוז להופעתה בישראל, ליידי גאגא הצטלמה לשערו של גיליון ספטמבר החגיגי ועב הכרס של המגזין הרפר'ס בזאר. בתמונת השער היא נראית לבושה בחליפת שאנל ורודה עם חזייה ורודה שככל הנראה עוצבה במיוחד לצילומים וכובע תואם, ואוחזת בתיק פרחוני קטן ובכלבה קטנה בשם אסיה מסוג בולדוג צרפתי – שלארץ דווקא לא תלווה אותה.

 

ליידי גאגא והכלבה אסיה
ליידי גאגא והכלבה אסיה

 

ההיצמדות של גאגא לכלבתה בצילומי האופנה אינה מקרית. למעשה, לא מעט חברות בתחום הלייף סטייל אימצו לאחרונה חיות מחמד או חיות אקזוטיות בצילומי הקמפיינים שלהם בעולם. גם בישראל ניתן להבחין בהופעות אורח של חיות מפתיעות בפרסומות, כמו, למשל, בקמפיין האקולוגי-חברתי של חברת השעונים והתכשיטים EMBOSS תחת השם Save the planet, leather is out.

 

EMBOSS. הקמפיין Save the planet, leather is out (צילום: שי יחזקאל)
EMBOSS. הקמפיין Save the planet, leather is out (צילום: שי יחזקאל)

 

הקו המנחה של הקמפיין הוא הימנעות משימוש בעור והחלפתו במתכות וסיליקון. כדי להדגיש את הרעיון גם בצילומים, נבחרו ללוות את הדוגמנים חיות אקזוטיות כגון דרקון ים סיני, צ'ינצ'ילה, איגואנה ותוכי, שמעבירים את המסר של הסלוגן תוך כדי הוספת עניין ויזואלי.

 

העדפה לחיות אקזוטיות. EMBOSS (צילום: שי יחזקאל)
העדפה לחיות אקזוטיות. EMBOSS (צילום: שי יחזקאל)

 

בחו"ל, לעומת זאת, בחרה חברת התיקים לונגשאמפ להעמיד לצד הפרזנטורית אלכסה צ'אנג גם כלבלב חמוד בצבע לבן עם כתם חום סביב אחת מעיניו.

 

אלכסה צ'אנג וכלבלב. לונגשאמפ
אלכסה צ'אנג וכלבלב. לונגשאמפ

 

המותג הבריטי מלברי ידוע בשילוב בעלי חיים בצילומי הקמפיינים שלו, על מנת ליצור אווירה רומנטית וטבעית. בצילומי העונה אפשר לראות ג'ירפות, כלבים, שקנאי, סוס פוני וחיות נוספות לצד הדוגמניות.

 

אווירה רומנטית בטבע. מלברי
אווירה רומנטית בטבע. מלברי

 

בחנות דיוטי פרי גדולה באירופה נתקלתי בדרך אחרת שבה בחרו מפרסמים לשלב בעלי חיים בקמפיין, כאשר הם משמשים כ"דוגמנים" בעצמם.

 

חיות במקום דוגמנים
חיות במקום דוגמנים

 

יהיו מי שיראו בקמפיינים האלו תשוקה חיובית לעולם החי, בעוד אחרים יטענו מנגד שהצילומים גובלים בהצקה וגורמים לחיות אי נוחות. כך או כך, אין ספק כי הם מוכיחים את המשפט הידוע כי בעלי חיים תמיד גונבים את ההצגה, גם בעולם האופנה.