המבקר: איתי יעקב

 

קאפל אוף

 

מה מוכרים לנו? קולקציית קיץ חדשה של בני הזוג שלי ואילון סתת קומבור למותג Couple Of, שנמצא בימים אלו בתהליך התרחבות עסקי, וביום ראשון הקרוב ישיק חנות בת שתי קומות במתחם שרונה בתל אביב. קולקציית הקיץ של המותג מורכבת מחמש קבוצות, שהבולטות שבהן הן קבוצת סנדלי "ספיידר" החדשה, וקו הקרוז שהושק זה מכבר לפני כחודש, ומבוסס על מאגר קטלוגים ישן של נעליים משנות ה-50 שמצא הזוג.

האם קנינו את זה? כן. יש מבחר גדול של דגמי קיץ מצוינים בקולקציה, בעיקר אלה מקו סנדלי ספיידר.

נקודות האור

הסנדלים והכפכפים. סנדלי ספיידר הבנויים מסוליית טרקטור גסה עשויה TPR (סוג של גומי), ומרצועות עור בחלק העליון, מציגים סגנון שהוא גם אורבאני מקומי, גם טרנדי וגם מתכתב עם השפה העיצובית של המותג. תוכלו למצוא שם סנדלים לבנים עם רצועת עור רחבה במראה פוני סקין מנומר, ועורות קלועים בשחור או בלבן. לקוחות סולידיות יותר, ודאי ימצאו את מבוקשן בכפכפים המוצלחים מקבוצת "פספס", המציעה דגמים שטוחים או עם עקב של 5 סנטימטרים.

הצבעוניות. זו אולי הפעם הראשונה שחלון הראווה של קאפל אוף נראה עליז וצבעוני, הודות לגוונים כמו ירוק דשא, אדום עגבנייה וכחול ים, שמפרים את המונוכרומטיות המזוהה עם המותג. הוסיפו לכך את גווני הפודרה והפסטל של קו הקרוז, וקיבלתם פלטת צבעים עשירה ונכונה לעונה.

נקודת החושך

המוקסינים. קו הקרוז מציע גם כמה דגמי מוקסינים מעור. אולם בשעה שנעלי מוקסינים אמורות לסמל נינוחות, סקסיות ומראה קצת לא מכאן, התרגום של קאפל אוף לז'אנר נראה בעיקר גס וזר לכף הרגל, בשל הכיווצים של העור בחרטום הנעל.

מחירים: 670-480 שקל.

להשיג בחנויות Couple Of.

 

יואב ריש

 

מה מוכרים לנו? קולקציית שמלות ערב ראשונה של המעצב יואב ריש, שעד כה עיצב שמלות כלה וכעת החליט להתרחב, לדבריו בשל הצורך לתת מענה גם למלוות של הכלות שמגיעות לסטודיו וכן מתוך רצון לפתח את כתב ידו לאפיקים חדשים. קולקציית הערב של ריש מוגדרת כקולקציית קרוז, שתראה אור פעם בשנה ולא פעם בעונה, ואליה יתווספו במהלך השנה פריטים נוספים. בקולקציית הביכורים בחר ריש לשים דגש על שמלות קוקטייל בהדפסי פרחים משובצות אבני חן, לצד שמלות מקסי ממשי קופרו, שעוצבו בדיגום חופשי. ריש מספר כי הרעיון לקולקציית הקרוז נולד במהלך שהותו בהודו בשנה האחרונה, שם המתין יחד עם בן זוגו לשחרור בתם נינה, שבאה לעולם באמצעות אם פונדקאית בהודו.

האם קנינו את זה? לא. בעיקר כי אין כאן באמת קולקציה, אלא אוסף של דגמים נטולי הקשר משותף או שפה אחידה, אבל גם כי הפריטים עצמם סובלים מעומס ויזואלי נעדר חן או שיק.

נקודות האור

הגזרות. כוחו של ריש הוא בתרגום הרעיון שלו לגזרה מדויקת, עבודה שניתן לזקוף גם לזכות מנהל הסטודיו שלו, המעצב נתנאל זיקרי. מבין כל השמלות בקולקציה, אלו שעוצבו בדיגום חופשי הן המוצלחות ביותר, למשל, שמלת מקסי ממשי קופרו בצבע קורל עם אלמנט של קשירה קדמית.

נקודות החושך

החוויה. כשבוחרים ללכת לסטודיו הפרטי של מעצב, ולא לחנות, מצפים לחוויית שופינג שונה ואיכותית יותר, שמתבטאת בעיצוב החלל, בטיפול האישי שמעניק צוות המכירה, בפרזנטציה של הפריטים ועוד. עבורנו, חוויית הביקור בסטודיו של ריש היתה מעט מרתיעה. עיצוב המקום, הבנוי מחלל מרכזי של קבלת פנים וחלוקה לחדרים שבהם מוצגת הקולקציה מאחורי דלתות עץ סגורות, הוביל לתחושה של ביקור במרפאה או, אם להיות כנים יותר, ביקור בבית בושת יוקרתי. וזה עוד לפני שדיברנו על זרי הפרחים העגולים שתלויים על דלתות החדרים, כמנהג זרי אבלים, או על הנברשת הכעורה שתלויה בלב החלל המרכזי. במילים אחרות, היינו ממליצים למעצב לשקול מחדש וברצינות את עיצוב הפנים של החלל שמציג את חזונו כמעצב.

העומס. לריש יש את היכולת המופלאה לקחת בד ולתת לו "לדבר" בכוחות עצמו, אבל בקולקציה הנוכחית ניכר כי הוא התקשה להפריד בין עיקר לתפל. השיבוץ של אבני חן בדוגמת פרחים, פרפרים וחרקים בחלק מן הדגמים, הפך אותם לכבדים פיזית, ולא באמת תרם לאסתטיקה שלהם. במקרה אחר, הוסיף המעצב לשמלת מקסי ממשי קופרו בצבע ירוק בקבוק, כותפות ירוקות מזמש, שפגמו בהרמוניה הכללית של השמלה והפכו אותה לתלבושת למחזמר של פיטר פן. במילים אחרות, מדובר בהמחשה מופלאה לפתגם "כל המוסיף גורע".

היעדר שפה. כאמור, קשה לקרוא לאוסף הפריטים של ריש קולקציה. הפריטים אינם משוחחים ביניהם תחת רעיון גג אחד, שפה משותפת, או חומרים דומים. בראשו של המעצב הם ודאי מאוגדים סביב רעיון אחד על חופשה יוקרתית בסן טרופה או בהאמפטונס, אך בפועל הרעיון לא נשזר בין הפריטים ולא הצליח לקשור ביניהם ברמה הוויזואלית.

מחירים: 4,500-1,000 שקל.

להשיג בסטודיו יואב ריש, מלכי ישראל 10, תל אביב, טל' 03-6204826 (בתיאום מראש בלבד).

 

גלבייה

 

מה מוכרים לנו? קולקציית קיץ של המותג הישראלי גלבייה, בעיצובה של אתי צאיג, המתמקד בחולצות, שמלות וגלביות המיוצרות ברובן בהודו, ובחלקן הקטן בישראל. שפע הדגמים במותג מאפשר לכל לקוחה למצוא את הגזרה, הצבע ושילובי הצבעים הקולעים לטעמה האישי. העונה התחדש המותג בשלוש גזרות חדשות: גלבייה ארוכה מסאטן עם שרוולי 3/4 וצווארון V, עליוניות משובצות אבנים, המותאמות למי שמחפשת בגד לאירוע, ושמלת טוניקה באורך מידי עם שרוולים ארוכים. כמו כן, התחדש המותג העונה בקבוצת פריטים במראה Used מכובס.

האם קנינו את זה? כן, בזכות המבחר הגדול, איכות הפריטים והצבעוניות המצוינת.

נקודות האור

המבחר. מבחר הדגמים הגדול בחנות, יחד עם העובדה שכל אחד מהם מגיע במגוון של צבעים, הופך את גלבייה למותג שבו כל אישה יכולה למצוא את עצמה. אנחנו, למשל, מצאנו את עצמנו יותר מכל בשמלת הגלבייה בצבע תכלת טורקיז עם רקמת הפרחים לכל אורכה, בשמלת הטוניקה בהדפס המעוינים בצבעי סגול ולבן, ובשמלת הגלבייה הלבנה עם השרוולים הארוכים ודוגמת המשולשים בשחור ולבן.

הצבעוניות. הדבר הבולט ביותר בביקור בחנות הוא קשת הצבעים העשירה. הכותנות ההודיות של גלבייה מגיעות בשלל צבעים: תכלת, לבן, ירוק, קורל, כתום, שחור, פוקסיה ועוד. העונה אף טרחו במותג לראשונה לעצב גם טקסטיל מיוחד לקולקציה, שגם הוא ססגוני להפליא. אהבנו במיוחד את דוגמת הפסים הצבעונית בגווני ירוק, כתום ואדום.

קבוצת Used. גלבייה מגדיר את עצמו כמותג אורבני, ששם לו למטרה להוציא את הגלבייה אל מחוץ לגבולות חוף הים או החופשה בקאפרי. "הרעיון בללבוש גלבייה הוא שנראה שעבר עליה משהו, שהזמן נתן בה סימנים", אומרת צאיג, שעיצבה מתוך החשיבה הזאת מיני-קולקציה של פריטים בצבע שחור, שעברו תהליכי שטיפה וצביעה, שזיכו אותם במראה משומש ומוצלח.

נקודת החושך

קו הערב. גם אתם ודאי תסכימו איתנו שטוניקה א-סימטרית מבד מבריק משובצת אבנים מנצנצות וקטיפה צבעונית, אינה פריט שמתאים לכל טעם. אפילו צאיג עצמה מודה כי "הסגנון המעט גרוזיני הזה לא מתאים לכל לקוחה". לדבריה, הקו מיועד לנשים שמחפשות בגד לאירוע צהריים, כמו אמהות של בני מצווה, שרוצות בגד קליל, אך עם זאת בעל מראה יוקרתי.

אבל הבעיה שלנו עם הטוניקות הללו, אינה בהכרח המראה הגרוזיני שלהן, אלא העובדה שהן פוגעות בהרמוניה האופפת את המותג, המזוהה עם גלביות כותנה ושמלות יום צבעוניות, ואשר הצליח לייצר עד כה שפה מגובשת שמזוהה איתו. הבחירה בטוניקות מתוכשטות נראית מעט מלאכותית ולא רלוונטית למותג כמו גלבייה, שלטעמנו, יכול היה לחשוב על דרך מקורית יותר ופשטנית פחות למשוך אליו לקוחות שמחפשות בגדים חגיגיים. למשל, פיתוח קו גלביות הסאטן החדש של המותג.

מחירים: חולצות, 690-490 שקל; שמלות וגלביות, 1,290-690 שקל.

להשיג בגלבייה, רוטשילד 1, תל אביב; קניון ארנה, הרצליה.

 

המבקרת: יעל רגב

 

So Simple

 

מה מוכרים לנו? רשת אופנה מהירה לנשים במידות 48-40, אשר מאחוריה עומדים צביקה ודפנה לוינסון (בעלי רשת האופנה הוותיקה דפנה לוינסון HDL, אשר הוקמה בשנת 1995 וכוללת מעל ל-20 סניפים הפזורים ברחבי הארץ) והמעצבת מיכל הויברגר, שעבדה קודם במותגים ml וג'אמפ. הרשת החדשה נפתחה רק לפני כחודשיים וכבר כוללת לא מעט סניפים, כאשר מטרת המותג היא לספק אופנה מהירה וטרנדית לנשים במידות ביניים. "נותר עכשיו חלל בשוק לנשים במידות האלו שמחפשות אופנה טרנדית", אומרת הויברגר, "בדיוק לתוך החוסר הזה אנחנו נכנסים. מבחינתי המטרה היא להביא לנשים במידות האלו פריטים נועזים יותר מאלה שאפשר למצוא ברשתות ישראליות אחרות שפועלות בתחום. המראה הרבה יותר צבעוני והגזרות לא סטנדרטיות למידות אלו". הקולקציה כוללת בגדים יומיומיים כמו שמלות מודפסות, טוניקות בעיטור תחרה, שמלות במראה גלבייה וחולצות סריג או אריג בצבעי קיץ רעננים כמו טורקיז, צהוב בננה וקורל, וקו בגדי ערב שבו שמלה שחורה קטנה במראה מחויט, עליוניות, ז'קטים, אוברולים, מכנסיים מבדי קרפ נשפכים וחולצות העשויות סאטן, שיפון ובדים מטאליים.

האם קנינו את זה? לא. יש בקולקציה כמה פריטים מוצלחים, כמו שמלת הדנים המכופתרת, מכנסי הפיג'מה במראה שבטי ולא מעט שמלות מקסי נמתחות, אבל בגדול – אין פה הפתעה גדולה או אמירה חדשה בתחום האופנה למידות ביניים.

נקודת האור

המגוון. הקולקציה מציעה פריטים שיתאימו לכל שעה ביום ולכל אירוע בחייה של אישה – לבוקר רגוע עם חברות, ליום בעבודה, לשעות הפנאי וגם לערב.

נקודות החושך

אין חדש תחת השמש. אנחנו מעריכים מאוד כל יזם שמייצר מקומות עבודה חדשים עבור התעשייה המקומית, אך בשלב זה קשה לראות איזה ערך מוסף מעניקה הרשת לחובבות האופנה. מבחינת העיצוב, התמהיל והמידות, היא אינה שונה מרשתות כמו גולברי ודיסקרט. עם זאת, הויברגר חוללה בעבר פלאים במותג ג'אמפ, ויכול מאוד להיות שעם הזמן תצליח להפתיע ולחדש גם כאן.

התמהיל הלא מהודק. בניסיון להכניס כל טרנד אפשרי תחת מטריית הרשת, במותג איבדו מעט את הפיקוח על הכמות, ובעקבות כך – על האיכות. יש לא מעט פריטים שהיה מוטב שיישארו על רצפת חדר הדיגום.

מחירים: 399-79 שקל.

להשיג בסניפי הרשת ברחבי הארץ.

 

 

So Simple. מותג חדש לבגדי נשים במידות 48-40 (צילום: אבי ולדמן  )
So Simple. מותג חדש לבגדי נשים במידות 48-40 (צילום: אבי ולדמן )

 

 

הילה טולדנו

 

מה מוכרים לנו? קולקציית תיקי עור של המעצבת הילה טולדנו, אשר במהלך שש השנים שהיא פועלת בשוק האופנה המקומי פילסה את דרכה לשורה הראשונה של מעצבות התיקים הישראליות לצד מותגים כמו TES ודניאלה להבי. בשנה האחרונה עברה המעצבת לסטודיו חדש הממוקם בתוך בית מלאכה המייצר את תיקיה בלבד, ובעקבות כך מיתגה את עצמה מחדש על ידי שינוי שם המותג ל-Toledano וצילום הפקת אופנה שיצר דביר כחלון בכיכובה של יאנה גור. הקולקציה הנוכחית נקראת My Secret Garden וכוללת את גזרות הקופסה שהפכו לסימן ההיכר של המעצבת לצד מוטיבים חדשים, פרנזים בעבודת יד, עורות צבעוניים בטקסטורות שונות, תיקים מלאי נפח ומגוון דגמי קלאץ' ותיקי יד. בנוסף, טולדנו מייבאת אביזרי וינטג' לתיקים משנות ה-70 ומשלבת אותם בעיצובים שלה.

האם קנינו את זה? אם היה לנו מספיק כסף – בשמחה.

נקודת האור

האיכות. עבודת יד היא לא תמיד אסמכתה לאיכות, אך במקרה של טולדנו נראה כי מדובר במעצבת שהשכילה לצוות את העיצובים שלה עם בית מלאכה מופלא. כל תפר במקום, כל קפל מדויק והגימורים נטולי רבב. התיקים לא זולים, אבל הם נראים בהתאם.

נקודת החושך

הזהות הלא מגובשת. התיקים של טולדנו יפים, מסחריים ואיכותיים, אבל כשמסתכלים על הקולקציה ככלל, חסר בה את אותו ניצוץ של ייחוד שהופך מותג מטוב לאיקוני. ממבט בקולקציה לא ברור בדיוק מי הלקוחה של טולדנו – העיצוב, למשל, משדר מראה צעיר וטרנדי, אך המחירים פונים לקהל אמיד ומבוסס יותר. על מנת לשרוד בתעשיית האופנה הנוכחית, לא מספיק כישרון ליצירת אסתטיקה מרהיבה, ויש צורך גם בכריזמה עיצובית שתהפוך מותג לחסר תחליף.

מחירים: 3,150-440 שקל.

להשיג בסטודיו הילה טולדנו, רמב"ם 5, תל אביב. בתיאום מראש בטל' 054-7649828. 

 

Flogg

 

מה מוכרים לנו? לאחר שנים של עיצוב נעליים למותגי נוחות ואופנה, החליטה המעצבת האמריקאית קרול דה ליאון לפתוח מותג משלה. התוצאה: המותג הקבקבים Flogg – שילוב של כפכפים וסנדלי עץ גבוהים (משמעות השם: חיבור של flip flop ו-clog). המותג הוקם בשנה שעברה בניו יורק, וכבר עכשיו מופץ ברחבי העולם. החידוש של הנעליים, לעומת עקבי עץ אחרים, הוא מדרך המכוסה ב-EVA – חומר ספוגי קל בצפיפות אחידה היעיל מאוד במניעת זעזועים ומעניק תמיכה לכף הרגל. לקיץ מציעים במותג סנדלים וכפכפים עם עקבים בגבהים שונים – שטוח, בינוני, גבוה ורוקי – ובצבעוניות הנעה מגוונים מטאליים ועד ורודים וכתומים. בנוסף, יש הדפסים שונים, כמו זיגזג א-לה מיסוני, פרחים, דוגמאות גרפיות והדפסי חיות.

האם קנינו את זה? כן, אם כי היינו שמחים לראות כל דגם בכל גבהי העקבים המוצעים, על חשבון מבחר גדול של עיצובים שונים שלא בכולם ניתן לבחור את גובה העקבים.

נקודת האור

הנוחות. נעליים עם עקבי עץ נחשבות לרוב לנוקשות ומאתגרות להליכה (עקב חוסר הגמישות שלהן), אך בזכות רפידת הספוג הדגמים של המותג נוחים לנעילה מהרגע הראשון, כולל אלו המצוידים בעקבים בינוניים או גבוהים.

הסגנון. באופן מפתיע, המראה של עקבי העץ יכול לקרוץ לנשים עם טעמים וסגנונות שונים לחלוטין. הוא יתאים לנשים שאוהבות למשוך תשומת לב ולהרעיש כשהן צועדות, וגם להיפסטריות ופאשניסטות צעירות שמתחברות למראה הרטרו.

נקודת החושך

המחיר. יחסית למותג חדש שעדיין לא הספיק להפוך לשם נחשק, המחירים של הנעליים אינם זולים. מצד שני, יש סיכוי לא קטן שאחרי שתמדדי את הנעליים ותגלי כמה הן נוחות ונראות טוב על הרגל – גם את תשלפי את כרטיס האשראי.

מחירים: 890-550 שקל.

להשיג בשואורום של המותג, מוהליבר 34, תל אביב, ובחנויות טוטסי: ה' באייר 24, כיכר המדינה; מרכז שוסטר, אחימאיר 21, רמת אביב – תל אביב. פרטים על נקודות מכירה נוספות בטל' 03-6497772.