הילדים של קסטרו

 

מה מוכרים לנו? בתום שנה של פיתוח, השיקה רשת קסטרו את מותג בגדי הילדים החדש שלה בקמפיין תקשורתי רחב שממנו קשה מאוד היה להתעלם. בנוסף לפרסומת טלוויזיונית באורך שלוש דקות שלמות, ביום שלישי השבוע נחשפה בהשקה חגיגית חנות המותג העונה לשם "הילדים של קסטרו", עם עיצוב לבן ופריטים המספקים כל מה שילדים צריכים – מבגדי בייסיק, דרך בגדים חגיגיים ועד לאקססוריז הנלווים. הקולקציה הראשונה של המותג מחולקת לארבע חטיבות עיקריות: פריטים בגווני כחול, אדום ולבן; קו הרוק המושתת על גווני שחור ואפור עם הדפסים של גולגולת וכלי נגינה; הקו החגיגי שנקרא "נסיכות ונסיכים" ובו חולצות מכופתרות, מכנסיים ושמלות מודפסות; והקו האחרון שבו פריטי בייסיק במניפת צבעים גדולה.

האם קנינו את זה? בהחלט. קסטרו הצליחו להפתיע במותג מקסים ונינוח. הוא אומנם מדבר בשפה ילדותית, אך לא מתיילדת. גם המיתוג נעים ועדכני - למרות שיכולנו בהחלט להתמודד עם מינון נמוך יותר שלו - וכל הפריטים מתכתבים אחד עם השני. אם חשבנו שנישת הילדים שבעה ממותגים מקומיים ומיובאים, הרי שקסטרו מצאו פרצה נחוצה מאוד של בגדים נינוחים ולא מתאמצים.

מידות: 14-NB.

נקודות האור

המבחר. החנות אינה עמוסה מדי, אלא מורכבת מפריטים העשויים בדיוק ובהקפדה ויכולים להשתלב בקלילות במלתחה. כל הבגדים, כמו חולצות טי, מכנסי סקיני מצוינים, חולצות כותנה מכופתרות ושמלות פרחוניות – מדברים בשפה המוכרת של קסטרו, אבל בתרגום צעיר ונינוח.

האיכות. במחלקת התינוקות כל הפריטים עשויים 100 אחוז כותנה. במחלקת הילדים עשויים הפריטים מכותנה עם תוספות קלות של סיבים סינתטיים גמישים, שהופכים את הבגד לאלסטי ונעים. אין ספק שהתפירה מדויקת ויש חשיבה מעמיקה עד לפרט האחרון.

נקודת החושך

המיקום. למעט חנות עצמאית אחת באשקלון, כל חנויות מותג הילדים ממוקמות, למעשה, בתוך החנויות הרגילות של המותג. אנחנו מבינים את החשיבה האסטרטגית והכלכלית לרכז את כל מחלקות קסטרו (גברים, נשים, אקססוריז וילדים) תחת קורת גג אחת, אבל כשנכנסים לחלל יש תחושה של עומס ובלבול.

מחירים: 199.90-19.90 שקל.

להשיג בסניפי קסטרו ברחבי הארץ.

 

 

הילדים של קסטרו. בשפה המוכרת של קסטרו, אבל בתרגום צעיר ונינוח (צילום: גורן ליובונציץ)
הילדים של קסטרו. בשפה המוכרת של קסטרו, אבל בתרגום צעיר ונינוח (צילום: גורן ליובונציץ)

 

 

אליהו מדר שואורום

 

מה מוכרים לנו? השואורום של אליהו מדר, שנפתח לפני כחצי שנה במגדל רוטשילד 1 בתל אביב, מתחדש בקולקציות הסתיו של מעצבים ומותגים. אל מותג המכנסיים הפופולארי Reiko ומעילי העור המרהיבים של Oakwood, מצטרפת העונה גם מעצבת התכשיטים והנעליים אן תומאס, שמקפיצה את מדד השיק בחנות בעשרות מונים.

האם קנינו את זה? כן. בהסתייגות אחת: דווקא בגלל שמדר שומר אמונים למותגים ותיקים עונה אחר עונה, היינו שמחים לראות אותו מעמיק בהזמנות הקולקציות שלהם ומפתח אותן. הגיעה העת לקפוץ למים העמוקים, לא?

מידות: מכנסיים, 32-24; חלקים עליונים, S-L; מעילים, XS-XXL.

נקודות האור

קו האביזרים של אן תומאס. מאז השיקה את מותג התכשיטים בעיצובה בשנת 2005, מייצרת המעצבת אן תומאס תכשיטים ונעליים בקווים גיאומטריים ועכשוויים. הקולקציה החדשה, העונה לשם "קטיפה", אומנם עשויה עורות ומתכת, אך היא מתכתבת עם סגנון האר-דקו וססגוניות מאופקת. אהבנו מאוד את קו הנעליים שלה, הכולל נעלי עור עם רצועה כפולה (מהמגמות הכי לוהטות של השנה הקרובה) ועיטור של אורנמנט קטן ממתכת בצורת משולש – שלמרבה הצער מגיע רק עד מידה 40.

פריטי העור. מי שכבר נתקל בפריטי העור של חברת Oakwood לא זקוק להסברים נוספים. העור הדקיק, האיכות הגבוהה, שילובי הצבעים והגזרות הסקסיות הפכו אותו לאחד הטובים בשוק. העונה הרחיב מדר את ההיצע בחנות, עם מכנסי עור הדוקים שישבו על הגוף כמו טייץ ומעילים בשילוב צמר, קנבס ועור. אהבנו במיוחד את מעיל הצמר השחור עם רוכסנים חיצוניים ושילובי עור בחפתים וכותפות, וכן את הז'קט הספורטיבי העשוי קנבס בשילוב שרוולי עור בצבע חאקי.

נקודת החושך

התמהיל. למדר יש עין טובה לאופנת רחוב משודרגת. הוא הרי בוגר מותג הגברים Re-Vero ויודע לזהות להיטי אופנה שיהפכו למסחריים. עם זאת, התמהיל בחנות לא מפתה. כלומר, יש פריטים יפים מכל המותגים שהוא מזמין לחנות, אך חסר אותו יסוד חמקמק של תשוקה שיהפוך אותו לבוטיק שאנשים יכולים להרכיב שם יותר מלוק או שניים. הוספה של פריטים מחברים והרחבה של רשימת המותגים ודאי ייצרו היצע רחב ומדויק יותר.

מחירים: בגדים, 1,490-350 שקל; מעילי עור, 4,600-2,900 שקל; אביזרים ונעליים, 2,000-200 שקל.

להשיג בשדרות רוטשילד 1, תל אביב.

 

 

אליהו מדר שואורום. נשמח לעוד מותגים בבוטיק
אליהו מדר שואורום. נשמח לעוד מותגים בבוטיק

 

 

Longchamp

 

מה מוכרים לנו? חנות דגל ראשונה למותג האביזרים הצרפתי הנודע Longchamp, שהוקם בשנת 1948 על ידי ז'אן קאסאגריני ועד היום נותר עסק משפחתי. בשנים האחרונות זוכה המותג לפופולאריות הודות לשיתופי פעולה מעניינים ולקולקציית הקפסולה של דוגמנית העל קייט מוס, אך נראה שאלו לא יגיעו בקרוב לישראל. בחנות החדשה בקניון רמת אביב תוכלו למצוא מבחר רב של תיקים לנשים ולגברים המעוצבים על ידי סופי לה פונטיין, דור שלישי למשפחת קאסאגריני, שכולם עם הלוגו הנודע של סוס.

האם קנינו את זה? כן. למרות הטעם השמרני במקצת של הזכיין המקומי, מצאנו לא מעט פריטים נחשקים.

נקודות האור

המבחר. בחנות החדשה יש מבחר גדול של תיקים, החל בשני הדגמים הקלאסיים של המותג: "רוסו" בעל המראה המלבני עם סוגר כסוף שמזכיר כפתורים של מעיל סטודנטים; ו"פליאז'", תיק הניילון המתקפל (והמפורסם) של החברה, המגיע בשלושה גדלים ובמספר רב של צבעים. כמדי עונה, הדגמים הקלאסיים זוכים לפרשנויות חדשות ולצבעים המתכתבים עם מגמות האופנה. לצדם יש גם מגוון מוצרים נוספים, כמו תיקי נסיעות, כיסויים לאייפד, ארנקים ותיקי מחשב.

האיכות. בכל אחד מן הדגמים ניכרת הירידה לפרטים, שמתבטאת בין השאר בבטנות נאות, רוכסנים עמידים וגימורים מעוררי התפעלות. אי אפשר שלא להתרשם מהאיכות המצוינת של החומרים, במיוחד בהתחשב במחירים הנוחים יחסית. תיק עור של Longchamp מדגם רוסו, למשל, עולה 1,605 שקל – מחיר הזול בעשרות אחוזים ממותגי יוקרה אחרים הנמכרים בשוק הישראלי.

נקודות החושך

השמרנות. לאחרונה ביקרנו בחנות המותג שבאמסטרדם, וגילינו כי שם ההיצע קצת שונה, או במילים אחרות: שמרני פחות. ניכר כי הקניינות המקומית בחרה אג'נדה שמרנית ומסחרית כאחד, מבלי להביא את הפריטים האופנתיים יותר. מהצצה באתר החברה אפשר לראות את הדגמים המלהיבים שנולדו משיתופי הפעולה, שנכון להיום נותרו מחוץ לגבולות ישראל.

עיצוב החנות. הדגמים בחנות מונחים בחלל כחיילים אחד לצד השני, באופן שלא מעורר שום תשוקה אצל הקונה הפוטנציאלי. מעבר לזה, כשנכנסים מחשכת הקניון אל החנות החדשה והמוארת עד אימה מרגישים כמו ארנב הנלכד בפנסי מכונית. תאורה נכונה היא אחד הפרמטרים החשובים בעיצוב חנות, ועדיין לא מאוחר לשנות את הספוטים.

מחירים: 4,630-465 שקל.

להשיג בחנות המותג בקניון רמת אביב.

 

 

Longchamp. חסרים הדגמים היותר אופנתיים
Longchamp. חסרים הדגמים היותר אופנתיים

 

 

ארז עובדיה

 

מה מוכרים לנו? קולקציית שמלות כלה וערב חדשה של המעצב ארז עובדיה. גם הקולקציה הנוכחית ממשיכה את כתב ידו, המתאפיין בגזרות רכות ומדויקות המתאימות ללקוחה שלא מחפשת לעורר פרובוקציות מתחת לחופה. כלומר, ילדות טובות מבית טוב. תחת כותרת הגג "בוהמיין קולקשן" מציע עובדיה מגוון שמלות ארוכות, רובן בגזרת אמפייר הנחתכת מתחת לקו החזה, עם מוטיבים כמו גב חשוף ושרוולי תחרה – מהמגמות הבולטות ביותר בענף הכלות בשנה האחרונה.

האם קנינו את זה? אל מול כל הבלגן הכאוטי המתרחש בתחום שמלות הכלה, השמלות של עובדיה נראות כמו חוף מבטחים לכלה המבולבלת.

מידות: על פי הזמנה אישית

נקודת האור

ההתאמה לגוף. הגזרות של עובדיה רכות, נוזליות ומתאימות למגוון רחב של מבני גוף. הייחודיות שלו מתאפיינת בכך שהוא מציע מבחר של גזרות קלאסיות, שאפשר להיראות בהן מצוין גם במידה 36 וגם במידה 42. בין אלו, למשל, דגם מרגריטה עם שרוולי תחרה ארוכים, היוצר צללית של "בת הים" אך נטול את הקיטש הנלווה לשמלות מסוג זה; או דגם איריס היפהפה עם גב פתוח וצווארון קדמי בסגנון שנות ה-50, שיתאים לכלות המבקשות להרגיש כמו מייגן מסדרת הטלוויזיה "מד מן".

נקודת חושך

הבנאליות. לעובדיה יש יכולות טכניות גבוהות וגם יכולות יצירתיות, כפי שהדגים במותג המשני שהשיק לפני כשנה וחצי, אלבה. עם זאת, נראה כי בקו שמלות הכלה הוא בוחר ללכת על ביצים ולפנות אך ורק אל התחום המסחרי. זה אולי נכון למאזן הכלכלי בסוף החודש, אך כמעצב זה לא ממנף אותו למחוזות חדשים.

מחירים: להשכרה, 11,000-8,000 שקל.

ארז עובדיה, דיזנגוף 290, תל אביב, טל' 03-5290951.

 

 

אם בא לך להרגיש לרגע כמו מייגן מ"מד מן". ארז עובדיה (צילום: אלון שפרנסקי)
אם בא לך להרגיש לרגע כמו מייגן מ"מד מן". ארז עובדיה (צילום: אלון שפרנסקי)

 

  

מאוזנר

 

מה מוכרים לנו? קולקציית חורף של המותג המשפחתי הוותיק מאוזנר – הידוע בקהל לקוחות הכולל נשים מפורסמות כמו רבקה מיכאלי, דליה מזור, מיקי קם, ציפי לבני, נאווה ברק ושלי יחימוביץ' – שתצא בשש קבוצות לחנויות לאורך העונה. בקולקציה הנוכחית יש חליפות מחויטות, בלייזרים, חצאיות, מכנסיים, חולצות טי, חולצות מכופתרות, מעילי קווילט קלילים, ז'קטים מעור רך ושמלות, עם דגש על השראות מהמלתחה הגברית ושילובים של תחרות.

האם קנינו את זה? כן, מאוזנר מצליחים לספק מענה קלאסי לנשים בוגרות. עם זאת, נראה שהם מוותרים מראש על פנייה גם לקהל צעיר יותר, שהיה יכול ליהנות מפריטים מחויטים.

מידות: 48-38.

נקודות האור

הז'קטים. מז'קט קלאסי מחויט, דרך ז'קט עם לולאות למטפחת ועד ז'קט עור קליל בתפירה מוקפדת – הז'קטים ללא ספק מסתמנים כפריטי המפתח בקולקציה של מאוזנר. אהבנו במיוחד את ז'קט הטוקסידו המגיע בשני צבעים, כחול דיו ושחור.

האיכות. במאוזנר מבינים שמראה קלאסי מחויט דורש איכות גבוהה, ולכן מקפידים גם על הפרטים הקטנים. הבדים מיובאים מאיטליה וכמעט כל התפירה מתבצעת בישראל. גם כשבמותג משלבים סיבים מעורבים וסינתטיים, הם מקפידים לבחור בדים איכותיים בטכנולוגיה מתקדמת.

נקודת החושך

הטקסטורות. בעוד הפריטים הקלאסיים משדרים שיק איכותי ועל זמני, הטקסטורות הדומיננטיות המשולבות בחלק מהבגדים רק פוגעות בתוצאה הסופית. הדבר בא לביטוי בחולצות הקטיפה הצרובה, בחולצות המודפסות ובשילובים של תחרה ובדי סריג – שכולם מרכיבים את הפריטים הפחות מוצלחים בקולקציה.

מחירים: 3,500-299.90 שקל.

להשיג בסניפי הרשת.

 

 

טאוס. יש גם תיקים מעור ומקנבס, משקפיים ושעונים
טאוס. יש גם תיקים מעור ומקנבס, משקפיים ושעונים

 

 

טאוס

 

מה מוכרים לנו? קולקציית חורף חדשה של מותג התכשיטים טאוס, שלצד חנות הדגל שלו בקניון עזריאלי פתח השבוע חנות בדיזנגוף סנטר בתל אביב ומתכוון לפתוח חנות נוספת גם באילת. קולקציית החורף מורכבת מקו חדש בשם bliss, המציע תכשיטים בהשראת הטבע, כמו שרשראות עם תליוני יונה או פרחים, שרשרת זהב המורכבת מעיגולים קטנים ואבנים עדינות, שרשראות וצמידים בהשראת טיפות מים בשילוב פנינים לא מתורבתות ועוד. אלו מוצעים לצד אוסף של פריטים קבועים המשתנים מעט מדי עונה וכוללים תיקים מעור ומקנבס, משקפיים ושעונים. לגברים מציע המותג קולקציית תכשיטים קטנה הכוללת עשרה דגמים בשילוב כסף ועור, ולילדים יש קולקציית תכשיטים סביב אייקון הדובי הקבוע של טאוס.

האם קנינו את זה? חלקית, בעיקר כי עדיין לא הצלחנו להבין לאיזה קהל פונה המותג ומה הקו העיצובי שלו. יש תכשיטים עדינים לצד תכשיטי אוברסייז, תכשיטים באפיל ילדותי לצד תכשיטים רציניים, ולא הצלחנו להבין מה הקונספט שמאגד את כולם.

נקודת האור

הדובי. האייקון של המותג, הדובי, חוזר בווריאציות רבות ומשובץ בשרשראות, צמידים, עגילים, תיקים, ארנקים ופריטים נוספים. משהו בנאיביות והחמימות שהוא משדר גורם לנו לחבב כל פריט שעליו מופיע.

נקודת החושך

השעונים. לצד תכשיטים מוצלחים ותיקים לא רעים בכלל, ניצבת ויטרינה עם אוסף שעונים בעיצוב קלאסי, שלא מצליח לייצר שום ריגוש או חידוש.

מחירים: נשים: תכשיטים, 35,000-250 שקל; תיקים, 2,800-500 שקל; אביזרים, 1,000-150 שקל. גברים: 2,525-249 שקל. ילדים, 2,000-135 שקל.

להשיג בסניפי המותג, קניון עזריאלי; דיזנגוף סנטר – תל אביב.