הבוקר (שני) השיקה רשת האופנה רנואר את קולקציית סתיו-חורף 2013-14 בתצוגה רבת משתתפים, שהיוותה מפגן כוח לרגל חגיגות 20 שנה למותג (שהחלו כבר בתצוגת הקיץ האחרונה). הרשת נכנסה השנה לרשימת 100 המותגים המובילים במשק הישראלי, והגאווה ניכרה על פני כל הנוגעים בדבר. את התצוגה הקדים מנהל השיווק של הרשת מישל תמיר במילים "אני מאוד גאה לעמוד כאן היום ולפתוח את התצוגה הראשונה של בית אופנה ישראלי לעונת חורף 2013-14". או במילים אחרות: עקפנו את קסטרו בשבוע, אנחנו על המפה.

 

עוד בערוץ האופנה

 

 

 

אני והחבר'ה. אור גרוסמן ודוגמנים אנונימיים (צילום: אלון שפרנסקי)
אני והחבר'ה. אור גרוסמן ודוגמנים אנונימיים (צילום: אלון שפרנסקי)

 

 

נראה כי מארגני התצוגה למדו מטעויות העבר, והצליחו לערוך באירוע מספר שינויים מבורכים. לאחר שבתצוגה הקודמת הטיסו ארצה את השחקן ג'ייסון לואיס (שהופיע כבן זוגה של סמנתה בסדרה "סקס והעיר הגדולה"), הפעם נמנעו ברשת מחיפוש מיותר אחר כוכבים שיעלו לבמה. גם ההפרדה שנעשתה בתצוגה הנוכחית בין הקולקציה של רנואר לזו של המותג הצעיר Twentyfourseven, תרמה לאירוע ולא העמידה תחרות מול הקולקציה. אפילו הפרידה מעוז זהבי וההסתפקות באור גרוסמן כפרזנטורית יחידה – שעלתה על המסלול לצד דוגמנים אנונימיים – לא השאירה אצלנו געגועים.

 

 

  (צילום: אלון שפרנסקי)

 

 

לאחר סרטון שבו הוצגה גרוסמן מלווה בקבוצת דוגמנים באתר בנייה, עלו על המסלול דוגמנים ודוגמניות בתלבושות ששאבו השראה מטרנד הגראנג' שכיכב בשנות ה-90 וחוזר עתה לאופנה. בחלק השני של התצוגה הוצגו בגדי קז'ואל נשיים עם נגיעות ערב בצלליות אוונגרדיות וסילואטות מוגזמות, לצד בגדי גברים בצבעוניות שהתמקדה בגווני דובדבן, אפור, שחור, כחול ואפילו נגיעות מנומרות. תמונת הסיום לקחה את הנשים לשנות ה-50, עם חצאיות קלוש ועיפרון לצד שמלות צמודות או רפויות.

 

 

  (צילום: אלון שפרנסקי)

 

 

אולי בפעם הראשונה, נראה כי רנואר נמצאים בעיצומה של התפתחות עיצובית גדולה, שבה אינם מסתפקים בייצור פריטים לפי דרישות הרחוב אלא קובעים טעם וסגנון. עם זאת, לעתים עדיין עלתה שוב התחושה שהמותג מנסה לפנות לכל עבר, כדי לא לפספס חלילה אף לקוח פוטנציאלי.

 

 

הג'ינס שולט. אור גרוסמן לרנואר (צילום: אלון שפרנסקי)
הג'ינס שולט. אור גרוסמן לרנואר (צילום: אלון שפרנסקי)

 

 

נקודות האור

הג'ינס. תמונת הפתיחה של התצוגה היתה המוצלחת מכולן, עם מערכות לבוש מג'ינס שיתאימו כמעט לכל טעם – מכנסי ג'ינס בהדפס נחש מעומעם, מכנסי ג'ינס בשטיפות שונות בגזרת אוברסייז, מכנסוני ג'ינס וחולצות ג'ינס. 

הסריגים. מראה השכבות הגראנג'י הופך את הסריגים לחלק חשוב במלתחת החורף. רנואר הפנימו את הטרנד היטב, והציגו לגברים קרדיגנים וסריגים גדולים, בעוד שהנשים זכו בסריגי אוברסייז לצד חולצות סריג דקיקות במראה רטרו מעודן.

 

 

  (צילום: אלון שפרנסקי)

 

 

נקודות החושך

בגדי הערב. למרות הצעידה קדימה, דווקא כשרנואר מנסים לייצר בגדי ערב מתגלות נקודות התורפה של המותג. ככל שהבגד צמוד יותר, מנצנץ יותר ומושקע יותר, כך הוא מאבד מכתב היד והופך לעוד פריט סתמי ולא מרשים. אפילו הדוגמנית הדקיקה נועם פרוסט צעדה רק בקושי בחצאית עיפרון מהודקת עד מתחת לברך, ולא היינו רוצים לחשוב איך היה הפריט נראה על האישה הישראלית הממוצעת.

שילובי החומרים. טרנד שילובי החומרים, שנחשב גם הוא לבולט בקולקציות החורף הקרוב, רשם נוכחות בתצוגה של רנואר. אך לצד כמה שילובים טובים, ראינו לא מעט פריטים חסרי חן שנראו מגובבים ומקושקשים מדי בלי סיבה.

מחירים: לנשים: חולצות וסריגים, 279.90-19.90 שקל; ז'קטים, 349.90-149.90 שקל; מעילים, 549.90-199.90 שקל; מכנסיים, 329.90-99.90 שקל; שמלות, 399.90-129.90 שקל; חצאיות, 249.90-49.90 שקל; נעליים, 359.90-49.90 שקל; תיקים, 279.90-99.90 שקל.

לגברים: מכנסיים, 479.90-99.90 שקל; חולצות וסריגים, 329.90-119.90 שקל; ז'קטים, 479.90-359.90 שקל; נעליים, 569.90-159.90 שקל; תיקים, 269.90-139.90 שקל.

להשיג בסניפי הרשת.