בת 43, מאוהבת + 3. בשנת 2000 סיימה את לימודיה במחלקה לאופנה בשנקר, וכיום היא מנחה בפרויקט הגמר של סטודנטים בשנה ד' במחלקה. בשנת 2002 הקימה את המותג פישנדג ופתחה חנות ראשונה ברחוב דיזנגוף, ובשנת 2006 פתחה בכיכר מסריק חנות קונספט בסגנון וואבי-סאבי היפני. לאחרונה סגרה את החנות בדיזנגוף, ואילו החנות במסריק פועלת בעיקר כחנות לשמלות כלה וערב בעיצובה.

 

גלגוליה של המעצבת חגית ויטמן בעשור האחרון מייצגים נאמנה את גלגוליה של תעשיית האופנה המקומית. כמי שהיתה חלק מגל המעצבים הצעירים בישראל בתחילת המילניום, גם ויטמן התייאשה מלהציע קול אלטרנטיבי כמעצבת אופנה ופנתה לעיצוב שמלות כלה וערב - אולי התחום הרווחי ביותר למעצבים מקומיים. אבל כמו תמיד אצל ויטמן, כל מה שהיא נוגעת בו, מקבל מגע אחר, אוונגרדי, שלא תמצאו אצל אף מעצב אחר.

 

 

בשבועות שלפני שבוע האופנה גינדי תל אביב, ויטמן נשמעת נרגשת כולה. היא מדברת בהתלהבות על שיתופי הפעולה שיצרה לטובת התצוגה עם מעצבת האביזרים עדית ברק ומעצבת הנעליים מאיה גלזר, ועל הקונספט המעניין לתצוגה, שמצליח לאגד על מסלול אחד אופנה, מסורת, פמיניזם ושיח עמוק ורציני יותר על מקומה של שמלת הכלה בחברה. הימור שלנו - התצוגה של ויטמן תהיה אחד הרגעים המעניינים בשבוע האופנה. גם אם, בסופו של דבר, היא תציג על המסלול שמלות כלה לבנות.

 

 

זוכרת שלקחה חלק בתצוגה של יושיקי הישינומה. חגית ויטמן (צילום: יריב פיין וגיא כושי)
זוכרת שלקחה חלק בתצוגה של יושיקי הישינומה. חגית ויטמן (צילום: יריב פיין וגיא כושי)

 

 

מה מקור ההשראה לקולקציה שתציגי בשבוע האופנה גינדי תל אביב?

"קולקציית 2013 גרמה לי לחשוב על רעיון שישלב בין שמלות הכלה והערב שאני מעצבת לבין היותי מעצבת קונספטואלית. מכך נולד הרעיון לבחון את נושא החתונה מזוויות שונות ומאתגרות ולעצב קולקציה מתוך עולם הפנטזיות, הקלישאות והמפגש של שתיהן עם המציאות. תמונת הפתיחה של התצוגה היא נאיבית ופנטסטית, שקיבלה את השראתה מבתי בת ה-3 שתשחק על המסלול במשחקי דמיון בהם היא כלה, נסיכה וכו'. התצוגה ננעלת בתמונה החוזרת למציאות ומתייחסת ליום שאחרי הרגע הנשגב ולחזרה אל מעגל החיים".

 

את מי היית רוצה לראות בשורה הראשונה שלך?

"הייתי רוצה שיגיעו מספר מעצבים יפנים מהשורה הראשונה: ריי קוואקובו, בעלת המותג המוערך קום דה גרסון, והמעצב יושיקי הישינומה, אשר אצלו עשיתי את הסטאז' ואני סקרנית לדעת מה הוא יגיד".

 

מה התצוגה הכי מעניינת שאי פעם היית בה?

"בסוף שנות ה-90 בפריז לקחתי חלק בתצוגה של יושיקי הישינומה. ליוויתי את כל התהליך, מבניית הקולקציה בטוקיו, דרך העבודה מאחורי הקלעים בפריז עם סטייליסטים, מעצבי אביזרים, ליהוק הדוגמניות ועד למחיאות הכפיים בתצוגה עצמה. זו היתה חוויה עוצמתית שנתנה לי את היסודות למוסר העבודה ואת הכלים להגשמת חלומות".

 

 

  (צילום: יריב פיין וגיא כושי)

 

 

איזו דוגמנית היית רוצה לראות על המסלול שלך?

"אני שמחה ביותר מהדוגמניות המקסימות שבחרתי".

 

איפה את מתעדכנת בחידושים בעולם האופנה?

"מגזין Gap היפני, המגזינים Frame ו-Flow, וגם Elle Decoration ו-style.com, אשר נותנים לי השראה כללית".

 

מה המגמה שהכי תפסה אותך בקולקציה שהכנת לעונה?

"שחור-לבן, גלוי-נסתר ושקיפויות".

 

 

  (צילום: יריב פיין וגיא כושי)

 

 

אם לקנות פריט אחד החורף, איזה פריט זה יהיה?

"שרשרת יהלומי סיליקון של עידית ברק מהמותג דליקטסן".

 

איזו תצוגה לא תפספסי בשבוע האופנה גינדי תל אביב‬?

"מסקרן אותי לראות הכול ולבדוק מה יצרו כולם באותה נקודת זמן והאם יש חוטים מקשרים בין הקולקציות מבחינת טרנדים".

 

מה הוא הרגע המשמעותי ביותר בקריירה שלך כמעצבת.

"בכל פעם שאני מצליחה להמציא לעצמי שטיק קטן או לזקק רעיון עיצובי, אני מתמלאת אושר. השיאים הקטנים האלו ביצירה הם האושר האמיתי ובזכותם כיף לי להיות מעצבת אופנה".

 

מי הוא המעצב בעולם שאת נושאת עינייך אליו?

"אן דמולמייסטר וריי קוואקובו".

 

את עבודתו של איזה מעצב ישראלי את הכי מעריכה?

"מאיה גלזר מהמותג myka, שעיצבה את הנעליים לתצוגה בכישרון גדול".