תעשיית האופנה כוססת ציפורניים בציפייה דרוכה לפתיחתו של שבוע האופנה בניו יורק הערב (רביעי), המשמש מדי עונה את יריית הפתיחה לחודש תצוגות חובק עולם, שימשיך משם ללונדון ומילאנו וייחתם בשבוע הראשון של אוקטובר בפריז. למעלה מ-250 בתי אופנה בינלאומיים יציגו במהלך ארבעת שבועות האופנה המרכזיים בעולם את קולקציות אביב-קיץ 2013, ויספקו לתקשורת ים של טרנדים חדשים שיאומצו בעיניים עצומות, אינספור דרמות מהשורה הראשונה ומאחורי הקלעים, ומגוון של השקות חגיגיות נלוות, ביניהן אלו של ספרו של מאייר האופנה המנוח אנטוניו לופז, שיושק השבוע בניו יורק, או הקולקציה של עורכת האופנה אנה דלו רוסו ל-H&M, שתושק בתחילת אוקטובר בשבוע האופנה הפריזאי.
למרות שמהצד תעשיית האופנה נראית כגילדה סגורה, עם שטיח אדום הפרוש לרגליהם של קומץ אנשים, התנופה הרבה של רשתות חברתיות כטוויטר, פייסבוק ואינסטגרם, כמו גם הסיקור המיידי בכלי התקשורת האינטרנטיים והאפשרות לשדר את התצוגות אונליין, יצרו תהליך של דמוקרטיזציה בעולם האופנה - שורה ראשונה לכוווווווולם, אם תרצו. עם פתיחתו של שבוע האופנה בניו יורק, סימנו עבורכם את האתרים, הבלוגים ועמודי הפייסבוק, האינסטגרם והטוויטר שיעזרו לכם להרגיש כאילו אתם ממש שם.
ערוץ השידורים החיים
מאז הושק לראשונה בספטמבר 2011, כיוזמה משולבת בין יוטיוב והנהלת שבוע האופנה של ניו יורק, ערוץ היוטיוב Liverunway, מאפשר צפייה בשידורים חיים ממספר רב של תצוגות אופנה. הערוץ מסודר על פי רשימת התצוגות שיוקרנו אותו יום, ובין המעצבים שלוקחים חלק בפרויקט ניתן למצוא את ג'יל סטיוארט, מייקל קורס, קרולינה הררה, דיאן פון פירסטנברג, ורה וונג, רייצ'ל זו ואנה סוי. עם זאת, מכיוון שהשידורים החיים נעשים מאוהל התצוגות הראשי בלינקולן סנטר, נפקדות מהערוץ תצוגות חשובות המתקיימות בלוקיישנים אחרים בעיר, כמו אלה של מארק ג'ייקובס ואלכסנדר וואנג. טרם נמסר אם התצוגות של השניים יוצגו באינטרנט, אך שווה לעקוב אחר ערוץ היוטיוב של ג'ייקובס ואתר האינטרנט של וואנג.
הבלוג
שבוע האופנה הניו יורקי הוא עיר מקלט עבור אינספור בלוגרים של אופנה שמציפים את העיר במהלכו. מבלוגים שמסקרים את מה שלבשו אורחי התצוגות, ביניהם הסרטוריאליסט המפורסם, ועד בלוגרים שמשתפים בחוויותיהם מהצפייה בתצוגה עצמה, ע"ע בריאן בוי ודומיו. מי שמחפש בלוג עם תוכן מקצועי ואמין, שמקפיד על מקורות מהימנים, מוזמן לקרוא את הבלוג המרתק שמפעילה עיתונאית האופנה של הניו יורק טיימס קאתי הורן, הנחשבת לאחת הכותבות המושחזות בתעשיית האופנה. הורן מסקרת באופן שוטף עבור העיתון גם חלק מתצוגות האופנה בעיר, אולם הבלוג שלה הפך זה מכבר להיות הפלטפורמה המיידית והחשובה שלה.
הסיקור
קראו לנו בנאליים, אבל מבין כל אתרי האופנה המקצועיים שמגישים בתום התצוגה סיקור מהמסלול - Style.com היה ונותר התחנה החשובה והבולטת ביותר. האתר שהוקם בשנת 2000 סימן את המהפכה הדיגיטלית שעברה על תעשיית האופנה, ומאז הוא מציע בתום כל תצוגה טקסט קצר וממצה בן 300 מילה, עם גלריית תמונות רחבה הכוללת מלבד תמונות מהמסלול, גם פוקוס על מאחורי הקלעים, וכן על האיפור, האביזרים ויושבי השורה הראשונה. במקרים רבים מצורף אל כל אלו וידאו מתוך התצוגה וריאיון קצר עם המעצב. רפרוף של דקות ספורות באתר יעניק לכם אינפורמציה מעמיקה וכוללת יותר ממה שזוכה לקבל כל אורח אחר בתצוגה. וכל זה, מבלי שנדרשתם אפילו לקום מהכיסא בבית.
הטוויטר
ישנם לא מעט צייצנים אובססיביים בתעשיית האופנה, אבל מבין כל הבלוגרים ועורכי האופנה שמצייצים בקביעות בטוויטר, אנו שומרים אמונים למי שהפך את הציוץ בטוויטר לדרגת אמנות - עורך האופנה דרק בלסברג.
בלבסברג הוא צייצן מקצועי ונסיעותיו התכופות בעולם מספקות הצצה נדירה ומעניינת לחוג הסילון של תעשיית האופנה - החל בחדרי הסטודיו של המעצבים, דרך רכילות על דוגמניות ואנשי אופנה, ועד לעדכונים מתוך מסיבות ושלל אירועים, אותם הוא מתבל בתמונות, לינקים ורה-טוויטים משעשעים. הכול כדי לספק את 93 אלף העוקבים שלו מדי יום. בהחלט עבודה קשה ומאתגרת.
האינסטגרם
עם קרוב ל-200 אלף עוקבים, חשבון האינסטגרם של הדוגמנית קוקו רושה נחשב לאחד הפופולאריים ברשת החברתית מבוססת התמונות. רושה בת ה-23 היא מפעל ויראלי שלם, שמפעיל מלבד חשבון אינסטגרם גם טאמבלר, אתר אינטרנט, בלוג, חשבון טוויטר ועמוד פייסבוק. שלא יחסר, כמו שאומרים.
מכל מנות האינפורמציה הגדושות שמפזרת עלינו רושה, חשבון האינסטגרם שלה הוא המעניין ביותר, ובו היא מאפשרת לעוקבים שלה הצצה אל הסטים של הפקות האופנה שבהן היא משתתפת, המסיבות שבהן היא מבלה ועוד. כולנו תקווה שהיא תמשיך לעדכן את החשבון במהלך שבוע האופנה בניו יורק - שם היא צפויה למסלל את עצמה לדעת עבור לא מעט מעצבים – ולספק לעוקביה הצצה אל חייה הקשים של דוגמנית-על.
עמוד הפייסבוק
האושיה הניו יורקית הנודעת קטיה מורמן היא מעצבת, צלמת, רקדנית לשעבר ואשת חיי לילה מקצועית שמבלה במסיבות הכי נכונות בעיר. מורמן מפעילה אתר אינטרנט חביב ואת הבלוג המצליח Style Defined NYC, שמסקר את כל מה שחם בסצנת האופנה של ניו יורק: מהמלצות על תצוגות שכדאי לראות בשבוע האופנה, דרך תמונות ממסיבות, פריטי חובה שכדאי להוסיף לארון ועוד. מי שמתעצל לעקוב אחרי בלוגים ואתרים באופן שוטף, יכול פשוט לעשות Subscribe לעמוד הפייסבוק שלה, ולקבל עדכונים ישירים לפיד שלו. אותנו זה בהחלט מספק.
הטאמבלר
ונסיים בטיפ לעצלנים שביניכם, שמעדיפים לקבל את כל האינפורמציה בתמונות. הטאמבלר NYFW מתעדכן על בסיס יומי ומציע פפראצי של סלבס, תמונות של דוגמניות מהקסטינג, סיקורים מצולמים מהתצוגות ועוד מיני שטויות. כמו בהרבה טאמבלרים אחרים, גם כאן הכמות לא בהכרח מצביעה על איכות. אבל, למי אכפת, כשאפשר פשוט להעביר את הזמן בתמונות יפות מתצוגות שמתקיימות הרחק הרחק מאיומי הקיום והמלחמה עם איראן.