>> ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT - צפו בכל התוכניות

 

הצצה ברשימת הפרזנטורים של חברות האופנה הישראליות לסתיו-חורף 2012 מעלה בצופה תחושת דז'ה וו קשה. גל גדות ויונתן ווגמן לקסטרו, רותם סלע ללוצ'י, גלית גוטמן לקרייזי ליין, מרינה מקסימיליאן קרני לעונות, בר רפאלי ונועם טור לפוקס – נדמה כי מרבית החברות המובילות את ענף האופנה המקומי ישנות כבר שנים, ולא מעוניינות להתעורר לתוך המציאות הדינאמית המתבקשת בתעשייה שמתבססת על חדשנות, יצירתיות ומקוריות.

 

למעט השינויים שחלו בעונה הקודמת בחברת ml – שם החליפו את הצמד הוותיק נועה תשבי ואלי אילדיס, בפנים המרעננות של מירי מסיקה ועמוס תמם – והציפייה הדרוכה לחשיפת הקמפיין החדש של דלתא בכיכובה של נינט, נותרנו עם רשימת שמות ממוחזרת לעייפה עונה אחר עונה.

 

רגע לפני שהקטלוגים והקמפיינים של מותגי האופנה הישראליים לעונה הקרה רואים אור, קבלו סיכום מרוכז של הפנים שיובילו אותם קדימה (או אולי אחורה?). כל הליהוקים של העונה – החדשים, הממוחזרים ואלה שעושה רושם שיישארו שם לנצח, כולל מה חשבנו עליהם וכמה כסף הם קיבלו בעבור הפנים היפות שלהם.

 

החדשים

 

רשת גולף

מי: מלכת היופי לשנת 2012, שני חזן.

כמה עונות: הופעת בכורה למי שעד לאחרונה היתה חיילת אנונימית.

כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): 2. פשוט כי חזן עוד לא הספיקה לעשות כלום מאז הונח סרט הבד על כתפה, וטרם צברה את הקילומטראז' הנדרש כדי שיזהו אותה בקלות ברחוב.  

כמה שילמו לה: לא נמסר, אבל רוב הסיכויים שגולף סגרו עסקה נוחה ומשתלמת, יחסית לפרזנטורים מוכרים יותר ששירתו אותם בשנים קודמות.

כמה זה שווה למותג: גולף היא אומנם רשת חזקה בפריסה ארצית, אבל מבחינה אופנתית היא סובלת מדימוי של מותג מנומנם, שזקוק לפרזנטורית שתנער ממנו את האבק המצטבר. לא בטוח שחזן היא האדם למשימה, אבל את זה ימים יגידו.

כמה זה שווה לפרזנטורית: שווה מאוד. קמפיין לחברה בסדר גודל של גולף יכול לשמש עבורה מקפצה רצינית לקריירה שרק החלה.

האם נרצה לראות אותה שוב: אולי, נעבור את החורף ונחליט.

במי היינו מחליפים אותה: באנה ארונוב, יחד עם איתי תורג'מן על תקן הילד הרע. לאור ההייפ הנוכחי סביב השניים, הם בהחלט יכולים להעניק למותג טאץ' עכשווי עם קורטוב של סקס אפיל.

 

 

מאיה נגרי ומיכל אנסקי. אם לא בשביל הכסף, לפחות בשביל החוויה (צילום: דודי חסון )
מאיה נגרי ומיכל אנסקי. אם לא בשביל הכסף, לפחות בשביל החוויה (צילום: דודי חסון )

 

 

מעצבת האופנה מאיה נגרי

מי: מיכל אנסקי.

כמה עונות: ראשונה. לפני שש שנים שימשה אנסקי פרזנטורית למעצבת יעל אורגד. מאז נטשה את האספירציות האופנתיות לטובת טיפוח הקריירה הגסטרונומית והטלוויזיונית שלה. עכשיו היא חוזרת.

כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): 7. אנסקי, בתם של אלכס ושרי אנסקי, הפכה לפנים מוכרות מאוד בעקבות תוכנית הטלוויזיה הפופולרית "מאסטר שף", והיא מככבת תדיר במדורי הרכילות.

כמה שילמו לה: ממשרד יחסי הציבור של נגרי נמסר תחילה כי "עבור הקמפיין קיבלה אנסקי מאות אלפי דולרים". בפנייה שנייה נמסר כי "אין תגובה". נאמר זאת כך, עוד לא נולדה הפרזנטורית הישראלית ששווה מאות אלפי דולרים. במקרה של אנסקי, אנחנו מעריכים כי מדובר בכמה עשרות אלפים בודדים. בשקלים.

כמה זה שווה למותג: הרבה. אנסקי היא בדיוק מה שהלקוחות של נגרי אוהבות: בחורה נאה ומשכילה, ובת לשושלת ישראלית מיוחסת.

כמה זה שווה לפרזנטורית: גם הרבה. אנסקי זכתה פה לאחד הקמפיינים השווים בארץ, שמנוהל תדיר על ידי צוות מקצועי. אם לא בשביל הכסף, לפחות בשביל החוויה.

האם נרצה לראות אותה שוב: בהחלט. אחרי מספר עונות בהן נברה נגרי בבוידעם של עולם הדוגמנות המקומי ושלפה דוגמניות עבר מצליחות (קים איגלינסקי, מור קציר), הפעם היא שמה את כל הז'יטונים על שם עכשווי וחם עם נתונים לא רעים בכלל, ואפילו עם אישיות. אנחנו כבר סקרנים לראות את התוצאה.

במי היינו מחליפים אותה: אם כבר, רק בנגרי עצמה.

 

מותג ההלבשה התחתונה דלתא

מי: נינט טייב.

כמה עונות: ראשונה. כדי למנוע אכזבה, כדאי להבהיר כבר עכשיו כי נינט לא תדגמן בקטלוג חזיות ותחתונים, אלא רק הלבשת בית ופיג'מות. ועל זה נאמר, לילה טוב.

כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): היינו רוצים לכתוב 10, אבל מדד הסלבריטאות של נינט מודל 2012 הוא בקושי 9. נינט היא עדיין פנים מוכרות בישראל, אבל כבר מזמן לא קונצנזוס לאומי.

כמה שילמו לה: מיליון שקל, כך על פי פרסומים בתעשייה. אנחנו מאמינים שבמקרה הטוב היא קיבלה חצי מהסכום.

כמה זה שווה למותג: פייר, בעינינו מדובר בבחירה מעט משונה, בטח תמורת מיליון שקל, ובטח היום - כשנינט עסוקה בטיפוח האג'נדה המרדנית שלה.

כמה זה שווה לפרזנטורית: הרבה מאוד. רק כך יכולה נינט לממן את האספירציות המוזיקליות שלה, שלמרבה הצער לא מצליחות להתרומם באופן מסחרי.

האם נרצה לראות אותה שוב: אולי. נמתין בסבלנות לתמונות הקמפיין שייחשפו במהלך אוגוסט.

במי היינו מחליפים אותה: בנטלי דדון, מהשמות היותר לוהטים בביצה, שיכולה בקלות להחזיק חזייה ותחתונים, גם בעבור הרבה פחות ממיליון שקל.

 

הממשיכים

 

מותג האופנה Chic

מי: אילנית לוי, לשעבר מלכת היופי, לשעבר אשתו של אייל גולן ובהווה דוגמנית ומגישת טלוויזיה.

כמה עונות: עונה שנייה. נקווה שהפעם יצליח לה. רק לאלוהים הפתרונים מהיכן צץ המותג הזה, והעובדה היא כי שיתוף הפעולה עם לוי בעונה הקודמת לא ממש הפך אותו למוכר יותר.

כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): לוי היא גרושתו של גולן, האקסית של אלירז שדה והחברה הכי טובה של מירי בוהדנה. ובכלל, היא אחלה והיא חמודה, ולכן היא מקבלת מאיתנו בשקט את הציון 9. בינינו, איזה ישראלית לא יודעת מי זאת אילנית לוי?

כמה שילמו לה: על פי הדיווחים, 120,000 שקל לעונה.

כמה זה שווה למותג: כמותג הזכור לנו בעיקר כ"זה שאילנית לוי מדגמנת עבורו", נראה שלוי עושה עבורו עבודה טובה מאוד. עם זאת, אנחנו בספק אם זה מה שיקפיץ את מניות המותג הזה, שהוקם כבר בשנת 2006 על ידי מוטי ואברהם גולברי, בן ואב, כבית אופנה סיטונאי ברחוב דרך יפו בתל אביב. מצד שני, לאחים של אברהם, דויד, משה ויעקב גולברי (מהמותג גולברי) זה הצליח לפני עשור, כשרתמו לשורות המותג את מירי בוהדנה ואילנית לוי כפרזנטוריות.

כמה זה שווה לפרזנטורית: לא ממש. על אף שמדובר בפרנסה טובה, מדובר בקמפיין לא יוקרתי בעליל. מלוי היינו מצפים להשתמש בפנים שלה בצורה סלקטיבית יותר.

האם נרצה לראות אותה שוב: לא בהכרח.

במי היינו מחליפים אותה: ביוליה פלוטקין הצעירה ומלאת השיק, שיכולה לצמוח ולגדול עם המותג.

 

מותג האופנה ml

מי: מירי מסיקה, זמרת ושופטת ב"כוכב נולד".

כמה עונות: זו העונה השנייה שבה מסיקה מתאקלמת במשבצת שהיתה שייכת בטאבו עד כה לנועה תשבי.

כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): 9, ולו רק בגלל השתתפותה במדורת השבט הטלוויזיונית של ישראל.

כמה שילמו לה: 350,000 שקל לשנה. שוב, על פי הדיווחים (המנופחים בדרך כלל). מהיכרותנו את שוק האופנה ואת הנפשות הפועלות, היינו מהמרים על קצת פחות, בסביבות ה-100 אלף שקל לעונה.

כמה זה שווה למותג: שווה מאוד. מסיקה נכנסת לנעלי הלקוחה של ml בצורה חלקה: ממידות הגוף הנדיבות ועד השיק העממי. מצד שני, היינו ממליצים למותג לנצל יותר את הבמה של "כוכב נולד" ולאכוף את הדרישה ממסיקה ללבוש את בגדי המותג שהיא מייצגת גם בהופעותיה הטלוויזיוניות בכוכב נולד. בפועל, כפי שחשפנו ב-Xnet, זה לא ממש קורה.

כמה זה שווה לפרזנטורית: בהתחשב בשוק המוזיקה המקומי, קמפיין בסדר גודל כזה בהחלט מאפשר למסיקה ליצור מוסיקה בראש שקט.

האם נרצה לראות אותה שוב: כן. כאמור, קברניטי ml פעלו בתבונה כשבחרו במותניים של מסיקה.

במי היינו מחליפים אותה: לא היינו מחליפים אותה, אבל כן היינו מצמידים לה את הבלוגרית העסיסית ריי שגב, שתעניק למותג אפיל צעיר ואופנתי יותר.

 

 

יאנה יוסף ל-Scoop. בינינו, היא לא באמת מעניינת מישהו (צילום: שי יחזקאל)
יאנה יוסף ל-Scoop. בינינו, היא לא באמת מעניינת מישהו (צילום: שי יחזקאל)

 

 

רשת הנעליים Scoop

מי: פליטת האח הגדול יאנה יוסף.

כמה עונות: עונה שנייה במותג.

כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): במקרה הטוב, 6, וגם זה רק אם אתם קוראים את השורות הקטנות במדורי הרכילות. מחוץ להם, ליוסף אין ממש קיום עצמאי.

כמה שילמו לה: 200 אלף שקל לשנה. עוד סכום מנופח עבור פליטת ריאליטי, שבמקרה הטוב קיבלה מהמותג 20 אלף שקל.

כמה זה שווה למותג: לא הרבה. לאחר עונה ראשונה בה הצליחה יוסף למנף את המותג בעזרת אדי הבאז התקשורתי של "האח הגדול", נראה כי בעונה הבאה היא תישאר בעיקר כקוריוז. בינינו, היא לא באמת מעניינת מישהו.

כמה זה שווה לפרזנטורית: בהחלט הרבה. אילולא הקמפיין ל-Scoop, יוסף היתה נעלמת מהרדאר התקשורתי כמו חברתה לבית, אביבית בר זוהר.

האם נרצה לראות אותה שוב: רק אם תבטיחו לנו שלא נצטרך לשמוע גם על בן זוגה קותי.

במי היינו מחליפים אותה: בכוכבניות יפות אחרות, שגם מחזיקות מים, כמו הילה נחשון, ירדן הראל או אור גרוסמן.

 

הנצחיים

 

 

גל גדות לקסטרו. הספיקה להפוך לאמא, מה שלא בהכרח מתיישר עם קהל היעד של הרשת (צילום: קוקו)
גל גדות לקסטרו. הספיקה להפוך לאמא, מה שלא בהכרח מתיישר עם קהל היעד של הרשת (צילום: קוקו)

 

 

רשת קסטרו

מי: גל גדות.

כמה עונות: זוהי העונה העשירית (!) של גדות ויונתן ווגמן במותג המוביל בישראל, כשלאחרונה הצטרפה אליהם הדוגמנית הצעירה לירז דרור והדוגמן האנונימי אריק מור (לשניהם זוהי העונה השנייה במותג).

כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): הנוכחות הממושכת בקסטרו, ההשתתפות בסדרת הסרטים "מהיר ועצבני" ובסדרת הטלוויזיה הישראלית הפופולרית "עספור", מזכים את גדות בציון 9 במדד הסלבריטאות.

כמה שילמו לה: לא דווח.

כמה זה שווה למותג: כנראה שהרבה. גדות (יחד עם רותם סלע ללוצ'י) מחזיקה באחד השיאים המקומיים של פרזנטורית לחברה ישראלית. למרות שזכתה לשחקנית חיזוק בדמות לירז דרור, עושה רושם שבקסטרו מאוד מרוצים מתוצאות שיתוף הפעולה עם גדות.

כמה זה שווה לפרזנטורית: שווה מאוד. אחרי הכול, מדובר בקמפיין החשוב, היוקרתי והבולט ביותר באופנה הישראלית.

מה השתנה מאז חתמה לראשונה: גדות הפכה לאמא, מה שלא בהכרח מתיישר עם קהל היעד המרכזי של הרשת.

האם נרצה לראות אותה שוב: האמת שדי מיצינו. למזלה של גדות, כניסתם של דרור ושל הדוגמן האנונימי אריק מור מרעננת מעט את הקמפיינים של החברה ומעניקה לה אורך נשימה במותג שהפך לביתה.

במי היינו מחליפים אותה: כבר אמרנו בעבר שהיינו משתעשעים במחשבה להחליף אותה ברותם סלע, כלתם של בעלי המותג, הזוג גבי ואתי רוטר.

 

 

מרינה מקסימיליאן קרני לעונות. משיתופי הפעולה המוצלחים בשוק המקומי (צילום: ליאור פתאל)
מרינה מקסימיליאן קרני לעונות. משיתופי הפעולה המוצלחים בשוק המקומי (צילום: ליאור פתאל)

 

 

מותג האופנה עונות

מי: מרינה מקסימיליאן קרני (לשעבר בלומין).

כמה עונות: כבר עונה שישית במותג.

כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): 8, בעיקר הודות להשתתפותה בסדרת הטלוויזיה המדוברת "ילדי ראש הממשלה" ולחתונה המתוקשרת שערכה לפני מספר חודשים. מצד שני, בגזרה האופנתית מקסימיליאן קרני נחשבת לבחורה עם טעם רע.

כמה שילמו לה: 750 אלף שקל לשנה – סכום לא פרופורציונלי בעליל.

כמה זה שווה למותג: המון. מקסימיליאן קרני עושה עבור עונות עבודה מצוינת.

כמה זה שווה לפרזנטורית: בגזרה האופנתית, לא מעט. הקמפיין לעונות מועיל לדימוי האופנתי הקלוקל של מרינה, ומשאיר אותה עם יד על הדופק בבורסת הקמפיינים של חברות האופנה.

האם נרצה לראות אותה שוב: בהחלט. שיתוף הפעולה הזה הוא מהמוצלחים בשוק המקומי.

במי היינו מחליפים אותה: באף אחת. קשה לחשוב על פרזנטורית ראויה יותר בטווח המידות הרלוונטי למותג.

 

מותג האופנה לוצ'י

מי: הדוגמנית והשחקנית רותם סלע.

כמה עונות: עשירית במספר.

כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): סלע היא בהחלט פנים מוכרות בתעשיית האופנה, אולם בשנה האחרונה לא עשתה הרבה, למעט לידת בתה הבכורה והשתעשעות בתפקיד מנחה בתוכנית האופנה "הסטייליסטים". 8 יהיה ציון נדיב בשבילה.

כמה שילמו לה: לא דווח.

כמה זה שווה למותג: כנראה שהרבה. סלע היא יפהפייה בעלת מראה ויטאלי, צעיר וקופצני, ועושה רושם שבלוצ'י לא ממהרים לוותר עליה. עם זאת, היינו מצפים ממותג אופנה הפונה לצעירות לרענן את השורות מדי כמה עונות. החיים דינאמיים, יו נואו.

כמה זה שווה לפרזנטורית: מבחינה כספית, כנראה שלא מעט. מבחינה תדמיתית, מוטב לסלע לעבור לשחק במגרש יוקרתי יותר, למשל בקמפיין תכשיטים, או אפילו לחברות סלולר או בנק. הגיע הזמן להתקדם, בייבי.

האם נרצה לראות אותה שוב: בלב כבד, התשובה היא לא. הגיע הזמן לפנות את הבמה לפנים חדשות ולתעל את הקריירה למחוזות חדשים. סלע כבר הוכיחה בעבר כי היא שחקנית טובה, הגיע הזמן לעשות עם זה משהו.

במי היינו מחליפים אותה: שוב, בפצצת האנרגיה יוליה פלוטקין.

 

 

אסתי גינזבורג לגו אנדר. לא נתנגד לראות אותה שוב, מן הסתם (צילום: רון קדמי)
אסתי גינזבורג לגו אנדר. לא נתנגד לראות אותה שוב, מן הסתם (צילום: רון קדמי)

 

 

מותג הלנז'רי גו אנדר

מי: אסתי גינזבורג.

כמה עונות: רביעית, לא ברצף.

כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): 9, ורק כי הציון 10 שמור לבר רפאלי.

כמה שילמו לה: 300,000 שקל לשנה. סכום הגיוני לכוכבת בסדר הגודל שלה.

כמה זה שווה למותג: שווה כל שקל, בוודאות. גינזבורג היא שם חם ואהוד. רק בעדינות עם הפוטושופ שם בתמונות, כולם כבר יודעים שלא מדובר בדוגמנית דקיקה.

כמה זה שווה לפרזנטורית: אם נשים לרגע את הכסף בצד (תחום שבו גינזבורג לא ממש סובלת מחוסר), נגלה שזה לא שווה לה דבר. גו אנדר היא אומנם חברה מרכזית בשוק, אבל אחרי הנישואים לעדי קייזמן והקמפיין שהיא מחזיקה לתכשיטי מילר, אין לגינזבורג שום סיבה להצטלם בחזייה ותחתונים.

האם נרצה לראות אותה שוב: לא נתנגד, מן הסתם.

במי היינו מחליפים אותה: בדוגמנית לירז דרור, שכבר הצטלמה בעבר לקו הלנז'רי של גלית לוי לגו אנדר, והוכיחה שבגוף היא מבינה.

 

מותג האופנה קרייזי ליין

מי: גלית גוטמן.

כמה עונות: ששית.

כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): 10. גוטמן היא ללא ספק האמא של הדוגמניות הפעילות בישראל. קריירת הדוקו שפיתחה לאחרונה רק הפכה אותה למוכרת יותר בכל בית בישראל, ולא רק בזכות הפנים היפות שלה.

כמה שילמו לה: לא דווח.

כמה זה שווה למותג: המון. למרות שאנחנו לא באמת מאמינים שגוטמן אשכרה לובשת קרייזי ליין, היא מזוהה עם המותג באופן מיידי, גם כשהיא יוצאת מהבית עם תיק הפראדה שלה.

כמה זה שווה לפרזנטורית: הרבה. קרייזי ליין משקיעים רבות בפרסום, מה שמשאיר את גוטמן בנראות גבוהה במרחב הציבורי, לא משנה מה היא עושה מעבר לעיסוק בדוגמנות.

האם נרצה לראות אותה שוב: בוודאי. פשוט כי אין בנמצא מישהי שתוכל לעשות את העבודה יותר טוב ממנה. עם זאת, בהחלט היינו מכניסים מעט שינויים בקונספט של הקטלוגים והקמפיינים של המותג. תדמית הסופר-וומן שמג'נגלת בין קריירה לאמהות כבר לא ממש עובדת עלינו.

במי היינו מחליפים אותה: כאמור, באף אחת אחרת.

 

 

פוקס. הזוג המוזר בר רפאלי ונועם טור ממשיך לעונה תשיעית (צילום: יריב פיין וגיא כושי)
פוקס. הזוג המוזר בר רפאלי ונועם טור ממשיך לעונה תשיעית (צילום: יריב פיין וגיא כושי)

 

 

חברת ההלבשה פוקס

מי: בר רפאלי ונועם טור.

כמה עונות: זוהי העונה התשיעית.

כמה הם מפורסמים (בסולם 1-10): רפאלי, 10; טור, הרבה פחות - נאמר, 6, בזכות הזוגיות עם קרן פלס.

כמה שילמו להם: לא דווח.

כמה זה שווה למותג: רפאלי היא אונקיית הזהב של הראל ויזל מפוקס, ונראה כי אין לו שום כוונה למכור אותה בקרוב, בעד שום הון שבעולם.

כמה זה שווה לפרזנטורים: לטור זה שווה הרבה. אילולא פוקס, אנחנו בספק אם הוא היה מקבל קמפיין אופנה ראוי אחר. עבור רפאלי מדובר בעוד עבודה מיני רבות. אם זה לא יהיה פוקס, זה יהיה במקום אחר. אנחנו לא באמת דואגים לה.

האם נרצה לראות אותם שוב: לא. מיצינו.

במי היינו מחליפים אותם: בקבוצת דוגמנים אנונימית, צעירה וויטאלית. משהו פשוט כזה, כמו הבגדים של פוקס.