איטס אבאוט בלאדי טיים, זה כל מה שיש לנו להגיד בנושא. אחרי אינספור דיבורים, ניחושים והימורים מתי המהלך הזה סוף סוף יקרה, הודיע ביום שישי האחרון יו הפנר רשמית: הארכיון של פלייבוי הופך להיות נחלת הכלל. גיליונות פלייבוי, לאורך השנים, יועלו אחר כבוד סוף סוף לרשת, והעולם יזכה לשזוף עיניו שוב בתמונות המיתולוגיות וגם, נו, אתם יודעים, אולי לקרוא את הכתבות סוף סוף.

 

שמונה דולר, הודיעה חברת פלייבוי, יעלה התענוג לחודש (אנחנו ממש מקווים שאתם משלמים בפיי-פאל ולא במזומן, אנחנו לא רוצים לדעת איפה הידיים האלה היו), כשלשנה יעלה התענוג 60 דולרים ולשנתיים 100. בינתיים יוכלו לצפות בארכיון (כולל, מבטיחים במגזין, תמונות וסרטי וידאו שלא נראו מעולם) רק משתמשי איי-פד, אך בהמשך, כנראה, יוכל גם כל העולם שאינו סוגד לסטיב ג'ובס להשתתף בחגיגה.

 

כדי לחגוג את המאורע כמו שצריך, החלטנו לדרג את שמונה שפנפנות הפלייבוי השוות ביותר. וכן, כתבנו "שמונה שפנפנות הפלייבוי השוות ביותר" רק בגלל שלא היה נעים לנו לכתוב "פמלה אנדרסון וכל השאר".  

 

1. פמלה אנדרסון

 

 

בר מצווה של שערים. פמלה אנדרסון באחד משעריה (צילום: gettyimages)
בר מצווה של שערים. פמלה אנדרסון באחד משעריה (צילום: gettyimages)

 

בואי נגיד את זה ככה: אם הקדנציה שלך כנערת פלייבוי נמשכה כשלושה עשורים (1989-2011), אין ספק שהמקום הראשון הזה מגיע לך. אה, ופמלה? את יכולה למשוך את הקדנציה הזו גם עוד עשרים מצידנו. אנחנו עדיין לא נשכח לך את משמר המפרץ.

 

דבר אחד מוכרחים לתת לנערת הפלייבוי הגדולה מכולן. לא, נו, לא כבוד עצמי. התכוונו לקרדיט. מי שהתחילה בצילום שער אחד בסוף שנות השמונים הפכה במהירות לנערת השנה ומשם, אתם יודעים, הכל היסטוריה. אין ספק שהצילומים לאורך השנים עשו לה טוב לקריירה, ששיאה, כך מסתמן, הייתה במפגש פסגה עם אבי קושניר ב"רוקדים עם כוכבים".

 

 

אבל אתם יודעים מה? די לזלזל. מספיק. אנדרסון הופיעה על גבי 13 שערים לאורך השנים, יותר מכל כוכבת פלייבוי אחרת, וזה הישג מרשים בפני עצמו. את הצ'ק שקיבלה על השער האחרון שלה (25,000 דולר) שפורסם ב-2011 היא תרמה לצדקה, ועל זה באמת אין לנו שום דבר רע להגיד. מצד שני, עוד לא התחלנו לדבר על הסדרה "וי.איי.פי", ככה שדברים רעים לא ממש חסרים לנו.

 

2. ג'ני מקארת'י

 

 

נו, ואתם חשבתם שליידי גאגא המציאה את הז'אנר. ג'ני מקארת'י (צילום: gettyimages)
נו, ואתם חשבתם שליידי גאגא המציאה את הז'אנר. ג'ני מקארת'י (צילום: gettyimages)

 

המתחרה הגדולה ביותר על תואר השפנפנה הגדולה בכל הזמנים היא ללא ספק ג'ני מקארת'י האגדית, שהתפרסמה בעיקר בזכות העובדה שהיא הצליחה לגרום לקריירת המשחק של פמלה אנדרסון להיראות ממש מוצלחת.

 

מקארת'י היא עוד אחת בשרשרת של אלמוניות שעלו לגדולה בעזרת המגזין. באוקטובר 1993 הצלטמה על השער, קיבלה 20,000 דולר וזכתה לתגובות נלהבות מהקהל תוך שהיא קוטפת בקלילות את תואר נערת השנה.

 

 

במשך שנים נחשבה מקארת'י לאויבת הגדולה של אנדרסון, אך הדבר רחוק מלהיות אמיתי, שכן למעשה השתיים היו ונשארו חברות טובות, וכך הלכה לנו הפנטזיה על היאבקות בבוץ. את רוב קריירת המשחק שלה בילתה מקארת'י בהגשת שירים בערוץ ה-MTV, עד שב-2005 החליטה לעשות מעשה ולהראות לכל העולם שהיא יותר מזוג, אה, עיניים יפות ולכתוב ולביים את הסרט "אהבה מלוכלכת" בכיכובה ובהשתתפות פמלה אנדרסון.

 

הסרט קטף מספר לא מבוטל של פרסים. כולם, למרבה הצער, בטקס הראזי המחתרתי, שם זכתה מקארת'י בכבוד המפוקפק להיות האישה הראשונה שזוכה בתואר "השחקנית הגרועה ביותר", "התסריט הגרוע ביותר" ופרס "הסרט הגרוע ביותר" בשנה אחת. ריספקט.

 

3. כרמן אלקטרה

 

 

אנחנו יודעים שזה אומנותי והכל, אבל לנו זה עדיין נראה כאילו היא יושבת בתוך מכונת כביסה. כרמן אלקטרה (צילום: gettyimages)
אנחנו יודעים שזה אומנותי והכל, אבל לנו זה עדיין נראה כאילו היא יושבת בתוך מכונת כביסה. כרמן אלקטרה (צילום: gettyimages)

הקריירה של כרמן אלקטרה (טארה ליי פטריק) די דשדשה (ובדשדשה אנחנו מתכוונים ללא הייתה קיימת) עד שיו הפנר הרים לה טלפון ב-1996 וביקש ממנה לבוא להצטלם בעירום, כי לא חשבתם שהוא ביקש ממנה לבוא להצטלם עם בגדים, נכון?

 

בעקבות הצילומים זכתה אלקטרה להצלחה מטאורית (אוקיי, יחסית) ולתפקיד קבוע בסדרה משמר המפרץ בשנים 1997 ו-1998, אך תמיד נשארה נאמנה למגזין שגילה אותה, בין היתר כי הוא משלם סכום של חמש ספרות בכל פעם שהוא מבקש ממנה להסתובב בלבוש חוה אמנו.

 

 

סך הכל הופיעה אלקטרה בפלייבוי חמש פעמם (1996, 1997, 2000, 2003 ו-2009), שלוש מתוכן על השער. הישג נאה, אבל הרחק מאחורי פמלה אנדרסון.

 

4. נעמי קמפבל, דריה שטרן

 

 

אנחנו עדיין תוהים אם הכוונה המקורית הייתה לחפש אותה לקונדום אנושי, או משהו. נעמי קמפבל (צילום: gettyimages)
אנחנו עדיין תוהים אם הכוונה המקורית הייתה לחפש אותה לקונדום אנושי, או משהו. נעמי קמפבל (צילום: gettyimages)

 

כמעט עשרים שנה מבדילות בין השערים של שתי הדוגמניות הללו, אבל זה צבע העור שלהן שמאחד אותן ומזניק אותן יחד עד למקום הרביעי במצעד. את נעמי קמפבל אתם בוודאי מכירים, אבל על דריה שטרן, סביר להניח, בחיים לא שמעתם, וחבל.

 

פלייבוי אולי נחשב למגזין זימתי (האמת? הוא הרוויח את המוניטין הזה בכבוד), אך מדובר במגזין שעשה גם לא מעט היסטוריה ושבר לא מעט מוסכמות. עוד הרבה לפני שהדבר היה מקובל, אי שם בשנות ה-70 המוקדמות, העז הפנר הצעיר לשים את הדוגמנית השחורה ג'ין בל על השער (יחד עם עוד ארבע דוגמניות לבנות, אבל עזבו את הפרטים הקטנים).

 

 

ב-1971 הלך הפנר צעד נוסף קדימה כאשר על גיליון אוקטובר כיכבה לגמרי לבד הדוגמנית השחורה דריה שטרן, והייתה לשחורה הראשונה שמופיעה על שער המגזין. התמונה של שטרן, אגב, היא שהיוותה את ההשראה לשער המיתולוגי של מארג' סימפסון.

 

עם זאת, אין מה לעשות, השחורה הזכורה מכולן היא נעמי קמפבל - פורצת דרך לא קטנה בזכות עצמה, שהייתה השחורה הראשונה להופיע על שערי המגזין "ווג" הצרפתי והאמריקאי - עם תצלומים נועזים בשיא תהילתה, שרק הקפיצו אותה גבוה יותר.

 

5. מארג' סימפסון

 

 

הגדירה מחדש את המונח ''עיתונות צהובה''. מארג' סימפסון (צילום: gettyimages)
הגדירה מחדש את המונח ''עיתונות צהובה''. מארג' סימפסון (צילום: gettyimages)

 

ואם כבר שיאים, אין כמו הדמות המצויירת (והיחידה, בינתיים, אם כי אנחנו עדיין מחכים לג'סיקה ראביט) שהופיעה על שער המגזין, הלא היא מארג' סימפסון האגדית. כחלק מחגיגות העשרים של הסימפסונים החליט המנכ"ל של פלייבוי, סקוט פלנדרס, לחגוג להם בדרך מיוחדת ולא האמין כמה רעש הוא יעורר.

 

 

השער זכה לסיקור גלובלי, והגיליון היה לא רק אחד מהנמכרים ביותר, אלא גם לגיליון עם הכי הרבה פרסומות - גבוה ב-31% מהממוצע של פלייבוי.

 

6. דרו ברימור

 

 

כמעט גמרה לעצמה את הקריירה. אבל רק כמעט. דרו ברימור (צילום: gettyimages)
כמעט גמרה לעצמה את הקריירה. אבל רק כמעט. דרו ברימור (צילום: gettyimages)

 

לא מעט דוגמניות הזניקו את הקריירה שלהן בזכות פלייבוי, אבל מי שכמעט חיסלה לעצמה את הקריירה ההוליוודית היא לא אחרת מאשר הילדה הטובה דרו ברימור, שלכבוד חגיגות העשרים שלה החליטה להיות קצת רעה יותר מהמקובל.

 

אלא שמה שהיה מקובל על ברימור היה פחות מקובל על הסנדק שלה, המפיק והאגדה סטיבן שפילברג, שהורה לה בפירוש שלא להצטלם למגזין, והיה מופתע כמו כולם כשהחליטה לעשות את זה למרות הסירוב המפורש. או אז החל שפילברג להתעלל בצעירה המסכנה כמו שרק שהוא יודע, כשמנע ממנה תפקידים בסרטים וגידף אותה כמעט בכל עיתון. שפילברג אף הגדיל לעשות וביום ההולדת ה-21 שלה הוא קנה לה שמיכת פוך, ובברכה כתב שלוש מילים: "כסי את עצמך".

 

 

הגיליון של ברימור הפך להיות אחד הנמכרים ביותר בכל הזמנים. השחקנית והמפיק, אם דאגתם, השלימו ואתם יודעים יפה מאוד איפה נמצאת הקריירה של ברימור היום. עם זאת, ולמרות פניות חוזרות ונשנות מצד גורמים במגזין, החליטה ברימור שיש לה מספיק שמיכות פוך משפילברג וויתרה על התענוג להצטלם שוב.

 

7. אנה ניקול סמית'

 

 

החלום של לא מעט נערות פלייבוי. אנה ניקול סמית' (צילום: gettyimages)
החלום של לא מעט נערות פלייבוי. אנה ניקול סמית' (צילום: gettyimages)

 

שום רשימה שכזו לא תהיה שלמה בלי אנה ניקול סמית', שהפכה להיות האורים והתומים של לא מעט שפנפנות פלייבוי שמאוד רצו להיות כמוה.

 

ניקול סמית' התגלתה גם היא על ידי הפנר והופיעה על שער המגזין ב-1992. ב-1993 נבחרה לנערת השנה, מה שסלל את דרכה לעולם הדוגמנות, אך את הונה הרב עשתה בעיקר בזכות החתונה עם המיליארדר ג'יי הווארד מרשל שהיה אז בן 89 ועל כסא גלגלים. כשנה וחודשיים לאחר החתונה, באוגוסט 1995, נפטר מרשל. למרות ההתנגדות העזה של בני משפחתו זכתה סמית' ב-88 מיליון דולר, ומשם הכל רק הדרדר.

 

 

יומיים אחרי שילדה את בתה נפטר בנה באופן מפתיע, טרגדיה אנושית שממנה לא התאוששה. ב-8 בפברואר 2007, בעקבות מנת יתר של תרופות, נפטרה ניקול סמית' והותירה אחריה, ובכן, בעיקר שום דבר.

 

8. מרילין מונרו

 

 

חזרה להופעת אורח. מרילין מונרו (צילום: gettyimages)
חזרה להופעת אורח. מרילין מונרו (צילום: gettyimages)

 

את האגדה כולנו מכירים. מרילין מונרו, שחקנית אלמונית עד אז, מופיעה על השער הראשון של מגזין גברים חדש שהפציע בדוכנים בדצמבר 1953 של ברנש אחד, יו הפנר. המגזין הופך להצלחה מסחררת בין לילה ומונרו הופכת לאחת מהשחקניות המוכרות והגדולות ביותר בכל הזמנים. האמת, עם זאת, קצת רחוקה מסיפור הפיות הזה.

 

ב-1949, הרבה לפני שהפנר חשב על המגזין שלו, דיגמנה מונרו בעירום עבור הצלם תום קלי. במרץ 1952 הוציא קלי לוח שנה עם כמה דוגמניות שצילם, ובאמריקה רחשו השמועות שאחת מהדוגמניות מזכירה מאוד, שלא לומר נראית כמו התאומה הזהה של שחקנית אחת, לא מוכרת במיוחד, מרילין מונרו.

 

באולפנים של מורנו תהו איך לטפל בבעיה, ומונרו עצמה הציעה להעניק ראיון חושפני למגזין "לייף", שם סיפרה שהצטלמה רק משום שלא היה לה כסף לשכר דירה, וכמובן שזכתה באהבת הקהל. למעשה, הכותרת (הלא יצירתית במיוחד, יש להודות) של הכתבה הייתה "אני נראית שמחה? אני יודע שאני צריכה, אבל בעצם אני ילדה אחד לא רצה. ילדה בודדה עם חלום". סניף סניף.

 

 

כשיצא המגזין הראשון של פלייבוי החליט הפנר להשתמש בתמונה של מונרו מאירוע ב-1952, ובאותן תמונות של קלי מ-1949, אבל מה זה חשוב. מונרו אכן הקפיצה את המכירות של המגזין אבל גם פלייבוי, חייבים להודות, עשרה לקריירה שלה רק טוב והזניק אותה לשיאים חדשים, אבל רק למקום השמיני והאחרון בדירוג שלנו, כי אי אפשר הכל בחיים.