Xnet  אופנה  Gostyle
רוצות נישואים שוויוניים ומדינה שוויונית? תתחילו להצביע בטבעת
שני נחשוני
פורסם: 14.02.17, 10:17
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפסת כתבה הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה >>
לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות ב-29 דיונים
 
1. אל מי תפני
(15.02.17)
אם בן זוגך יבגוד בך לדרוש את המגיע לך?
2. צודקת לגמרי
(15.02.17)
לצערי אנשים כאן נוטים ללכת עם הזרם
3. הקדמתי את זמני
אני   (15.02.17)
לפני 40 שנה , הצהרתי כי רגלי לא תדרכנה על מדרגות הרבנות. הטקס , התהליך, התלות הכל נראה לי ברברי ולא מכבד . ראיתי בטבעת ובכתובה, שטר מכר לקניית סחורה. הייתי אז נערה צעירה , כתבתי רבות בנושא. חלפו השנים. בן זוגי מבית הספר היסודי הבין שלא אנשא לו, נולדו לנו ילדים. והרבנים לא נכללו בעסקה. מצביעים במעש ולא בדיבור.
4. לא לשכוח שאת יהודיה
חילונית או דתיה   (15.02.17)
5. צודקת! הכתובה היא בעצם שטר-מכר..
(15.02.17)
17 שנים אני ובן-זוגי חיים ביחד, ללא חופה וקידושין. זו המחאה שלנו על כך שאין לאזרחים החופשיים (מה שקרוי "חילוניים") אפשרות בחירה בנישואים.
החלטנו לא להתחתן אזרחית בחו"ל כי אנחנו אזרחי ישראל ולא אזרחי מדינה אחרת ולכן מצפים מהמדינה לתת לנו את השירות הזה.
6. יופי של פוסט. נכון ומדוייק
(15.02.17)
7. קצת הגזמת
ליהי   (15.02.17)
אני חילונית, מתחתנת ברבנות, בהדרכת כלה שעברתי לא היה אפילו קמצוץ של תחושה שהאישה צריכה לשרת את הגבר. דובר אך ורק על טהרת המשפחה ולמה היא חשובה, אפשר להסכים או לא אבל אין לי ספק שמי שיקשיב בלי לגלגל עיניים ייראה את היתרונות.. בנוסף הרב שלי שהוא מהרבנות אמר לי שאין שום בעיה שאני אדבר על מה וכמה שארצה במעמד החופה.
8. גם אני לא..
רונה   (15.02.17)
אני לא התחתנתי ברבנות.. בנזוגי (שיחיה) שבא ממשפחה מסורתית הבין אותי וזרם. היחס לאישה ברבנות בפרט ומעמד האישה בדת הם סיבות טובות לא לתת יד להמשיך כך.
9. חבל
רונית   (15.02.17)
בתןור חילונית אני כועסת על הדתיים שהמאיסו את הדת ואת המסורת וגורמים לנו החילונים
להתרחק מהשורשים.אין דבר יפה יותר ומרגש יותר מחופה יהודית וחבל שלא לא נותנים לנו לראות את זה ומנכסים לעצמם את הדת את הדת
10. העם היהודי יחוסל אם לא יהיה גוף אחד ששומר שיהודים יתחתנו עם
שוש   (15.02.17)
יהודים! אם זאת השאיפה שלך סבבה! נלחם בכל כוחנו כדי ששאיפתך לא תתממש! אם את סבורה שהרבנות עושה עוול ועליו לשנות גישה, אזי שיש לנהל מלחמה עיקשת ברבנות ובמוסדות הממשלה! גם טיפות מים עקשות יוצרות בקע בסלע עיקש! אבל הציבור לא עושה זאת כי כנראה זה לא מפריע לא.. הפתרון שאת מציעה מביא לכליה על עם בעל מסורת של אלפי שנים שלא מעוניין להכחד! אי תיעוד מביא להתבוללות ולמצב שקרובי משפחה נישאים, עד למצב של נישואין בין אחים! יהדות ארה"ב מתמודדת בימים אלה עם הקטסטרופה הזו!
11. אנחנו פחדנים: מה יגידו? איך ילדים יתחתנו?
שרה   (15.02.17)
12. צודקת מאד
(15.02.17)
לו הייתי מתחתנת היום, זה לא היה ברבנות.
לפני עשרים ומשהו שנים לא היה לי יותר מדי אומץ למרוד.
תופרד הדת מהמדינה!
13. כל מילה בסלע!! אנחנו גם עשינו את אותו הדבר
טל   (15.02.17)
ואני עדיין נחשבת רווקה אבל למי אכפת?!!?
14. ברכות
ש.ש.   (15.02.17)
מזל טוב לנישואיכם. מי יתן וירבו זוגות כמוכם, נאורים , נכונים ונאמנים לאמונתכם החילונית. זאת הדרך הנכונה לכל החילונים שבנינו. מקווה שתמשיכו לנהוג כך גם עם הילד שיוולד לכם ולא תתעללו בו במעשה המילה הוונדלי הנהוג בקרבנו.
15. צודקת לגמרי
חיפאית   (15.02.17)
אני מצטערת שהתחתנתי עם רב, אם כי
למחתי הצלחתי לחמוק מהטבילה במקווה,
ומכל הפגישות עם הרבנית הסכמתי לאחת.
היום הייתי בוחרת לעשות כמוך.
16. צודקת! הכתובה היא בעצם שטר-מכר..
(15.02.17)
17 שנים אני ובן-זוגי חיים ביחד, ללא חופה וקידושין. זו המחאה שלנו על כך שאין לאזרחים החופשיים (מה שקרוי "חילוניים") אפשרות בחירה בנישואים.
החלטנו לא להתחתן אזרחית בחו"ל כי אנחנו אזרחי ישראל ולא אזרחי מדינה אחרת ולכן מצפים מהמדינה לתת לנו את השירות הזה.
17. הילדים שלי לא התחתנו ברבנות
(15.02.17)
זוג אחד התחתן בקפריסין והזוג השני פשוט עבר לגור ביחד בלי הצהרות מיוחדות.
18. לא להעביר כספים לגוף שאנחנו סוג ב מבחינתו
עד שיתיבש ויפול   (15.02.17)
19. ולגייס כאן ילדים ולשתול להם רעיונות בראש, זה בסדר?
דתיה חשוכה ,   ירושלים   (15.02.17)
איפה הבחירה החופשית?

אה, סליחה. כאן זה מחוז הלאה-הדטרמניזם-ההומניסטי-ליברלי -פמינסטי-רואה-רק-את-עצמו-ולא-מוכן-לקבל-שום-דבר-אחר-כי הוא-נחות-ובואו-נבוז-לו.

ירחם ה' ורפואה שלמה.
אולי תהיו פשוט שלמות עם מי שאתן ותפסיקו להילחם עם כל העולם?
כן, יש עוולות וצריך לתקן, אבל אתן (כן, אתן. בוגרות החוגים למגדר למיניהם) יוצרות במו ידיכן דור תלוש משורשיו ולו דת חדשה, עם לא פחות ריטואלים ומצוות מכל דת אחרת. וזו דת קיצונית, אוהו. רק תנסו לומר משהו אחר...

אז הנה אני כאן. מחכה לאסוף את העגבניות הרקובות שתזרקו עליי.
(אח"כ אכין איתן מרק ואגיש אותו כשפחה חרופה כפופת גו וחסרת מודעות לב-ע-ל-י הכל יכול, הנערץ והעריץ שמועך אותי רק מעצם גבריותו. טפו)
20. מהי הכתובה באמת
יעל ,   כרמיאל   (16.02.17)
אני אומנם חילונית .....אבל גם יהודיה!!!!
ומי שקורא לכתובה שטר מכר כנראה שלא ממש התעמק בכתוב.
להלן פירוש ומטרת הכתובה : כְּתובָּה היא מסמך משפטי שנלווה לקידושין שתיקנו חז"ל, ובו מפורטים חובות הבעל כלפי אשתו, ובעיקר התחייבותו הכספית במקרה שתגורש או תתאלמן. טעמם של חז"ל לכתובה היא שלא יקל בעיני הבעל לגרש את אשתו, שהרי בזמנם נהג דין התורה לפיו מותר היה לגרשה בעל כורחה.
ההתנגדות לכתובה {וחבל} נובעת רק מזה שזה משתייך לעינייני דת!!!!
אני חילונית והתחתנתי ברבנות וזכיתי ליחס של כבוד מהרב והטקס היה מרגש במיוחד.
וכמוני יש עוד הרבה.
וכל אחת צריכה לעשות את החושבים שלה ולפעול לפי מה שמתאים לחייה ולא להכליל.
ודבר אחד לא לשכוח בין אם את שומרת על הדת או אטאיסטית גמורה.
את נולדת יהודיה!!! וגם אם תבחרי שלא ,את לא יודעת מה יחליטו ילדייך כשיתבגרו.
21. כל המגיבים כאן עם בעיית היהדות של הצד השני
דוד   (16.02.17)
יהודי שאכפת לו מעצמו ומהיהדות נרשם רק ברבנות שזה מוסד ממלכתי ככל מוסד אחר.
כל האחרים הם או ממזרים או חצי נכריים ומחפשים לכסות ערוות מומם
22. דיוק בעובדות איננו כנראה עניינה של הכותבת
יעקב ,   רעננה   (15.02.17)
לכותבת הנכבדה.
כשאת כותבת נגד משהו, כדאי שתדייקי בעובדות.
הכתובה היא אמנם שטר עתיק בארמית, אבל התוכן שלו הוא ההתחייבויות של האיש כלפי אשתו. חבל שאת מעוותת את האמת.
אני לא יודע איזו מדריכת כלות מלמדת שהאשה צריכה להגיש נעלי בית לגבר, כנראה שאת לא עברת הדרכת כלות.
כאשר מתווכחים, כדאי לדייק בעובדות, אחרת נבין שיש כאן משהו לא רציני לחלוטין, וחבל.
23. בעד מסורת ויהדות!
bgnv   (16.02.17)
אם יש מה לתקן ברבנות- יש לפעול לתיקון ולא לזרוק את התינוק עם המים.
כבר אמר יגאל אלון ""עם שאינו מכבד את עברו גם ההווה שלו דל - ועתידו לוט בערפל."
24. ואוו, איזו נאורה את יוליה! הלוואי עלי!!!
דתיה   (15.02.17)
ואוו, איזו נאורה את יוליה! הלוואי עלי!!!
25. לא להאמין לאן הדרדרנו
מיכל   (16.02.17)
תקנו אותי אם אני טועה אבל המדינה הזאת קמה על בסיס צביון יהודי שאת זה, החילונים קבעו!! אחד המרכיבים החשובים ביותר למדינה יהודית זה נישואים לפי ההלכה אז מה ההתקוממוץ הלא ברורה הזאת?? רוצים מדינה בלי דת? תסעו לאוגנדה... למה להתחתן בכנסיה זה בסדר וברבנות לא? למה אתם סתם מעוררים פרובוקציות? בכל מדינה יש מוסד שאחראי על הנישואין והגירושין ובישראל זה הרבנות!! אז תקבלו את זה כמו גדולים ותפסיקו לעורר מהומות על לא כלום! אם הגירושין והנישואין לא יהיו כדת וכדין אז חסל מדינה יהודית פה. ואם זה מה שאתם רוצים אז תקחו את עצמכם ותסעו למדינה אחרת. אנחנו ינודים ורוצים להשאר כאלה!!!!
27. כבוד להורים ולסבים
א   (16.02.17)
הצורך לשמור על טקסים ארכאיים בא מהצורך לכבד את ההורים. זה לא פוסל גישות מרדניות ונסיונות לשנות את הטקסים האלה. וראוי שהמדינה תדרוש מהרבנות להכיר לפחות בקונסרבטיבים.
בתפוצות, האורתודוכסים בד"כ הרבה יותר מרוככים. ( חוץ מכמה חצרות ידועות).
28. להפריד את הדת מהמדינה
Lumi   (15.02.17)
לא ייתכן שאזרחים יהיו כבולים לחוקי הדת המיושנים, שרבים מהם משפילים את האישה בכל מה שקשור למיסוד זוגיות.
מגיב/ה 4- לא את/ה ולא אף אחד אחר יקבל עבורה את ההחלטה הזו. אני, למשל, מוגדרת יהודייה לפי הרבנות, אבל בוחרת להגדיר את עצמי כחסרת דת. איני יכולה להירשם כך במשרד הפנים בלי לצאת למלחמה. בגלל זה עברתי למדינה שכן מאפשרת לי את הבחירה הזו, וגם את הזכות להתחתן עם מי שאני רוצה. לאורך ההיסטוריה היהודים נלחמו על זכות ההגדרה העצמית. מאוד אירוני שדווקא בישראל נשללת הזכות הזו.
29. כדאי לחשוב
משה ,   ירושלים   (16.02.17)
נכון וחייב לעשות שינויים וייעול בכל מוסד הרבנות בכל מה שקשור לקשר עם הציבור אך אין הדבר אומר שהרבנות או כל יהודי יקום וישנה מהתורה שהעקרון החשוב ביותר בה הוא שלא תשתנה בשום אופן ולא ניתן לתבוע מהרבנים לשנות ולהסכים לנישואים חד מיניים או למשכב זכר וכדומה כי ייתכן והשלב הבא יהיה גילוי עריות ומשכב עם חיות ובהמות ועוד ועוד אנו רואים מה אחוז ההתבוללות בקרב הרפורמים והקונסרבטיבים בארה"ב לעומת האורתודוקסים ואם נזרוק את מה ששמר עלינו בגולה 2000 שנה אז אין כל טעם להילחם פה על קיומנו אם אנחנו ככל העמים אז נכון וחשוב לשפר ולייעל ולהקיא את כל הרבנים שמבזים את התורה במעשיהם ועושים חילול השם אך אין לשפוך את התינוק עם המים והמבין יבין
30. לא כל מה שרואים בחוץ זה טוב
(15.02.17)
מה שהחזיק את עם ישראל זה לא הגחמות של כל אלה שמחליפים מודה כל עשור
תגובות נוספות